Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Du kan se hva jeg har i profilen min. Hakket høyere spesifisert enn din, men sannsynligvis omtrent samme spill-ytelse som din pga. skjermkortet.

 

Har foreløpig bare testet Counter-strike Source, og det gikk rimelig greit i 1280x800 med alt på high og ingen FSAA (Anti-aliasing). Litt lagg, så det er nok smart å sette detaljene ned littegrann for å spille online.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bare lurer:

slik jeg ser det er det bedre og kjøpe seg en Inspiron 1720 med samme specs som m1330

::2.0 Ghz prosessor

LED skjerm

2 GIG RAM

160 GIG HDD

GeForce 8400M Gs 128 MB

6 celle batteri.

 

M1330:11'430.00

1720:10'740.00

 

1720 er altså 700 kr billigere enda den har en 17" skjerm og m1330 har en 13.3"

jeg kan velge og oppgradere endten prosessoren fra 2.0 til 2.2 eller grafikkortet fra 128mb til 256mb, og fortsatt ikke gå over prisen på 1330.( dette er med samme specs)

Om jeg velger versionen høyere kan jeg få:

2.2 Ghz prosessor

17" LED skjerm

2 GIG RAM

320 GiG HDD

GeForce 8600m 256mb Grafikkort

til 11'940.00 dette er 500 kr mer enn m1330'en.. og så mye bedre.

har noen noen formeninger om dette?

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
jeg bare lurer:

slik jeg ser det er det bedre og kjøpe seg en Inspiron 1720 med samme specs som m1330

::2.0 Ghz prosessor

LED skjerm

2 GIG RAM

160 GIG HDD

GeForce 8400M Gs 128 MB

6 celle batteri.

 

M1330:11'430.00

1720:10'740.00

 

1729 er altså 700 kr billigere enda den har en 17" skjerm og m1330 har en 13.3"

jeg kan velge og oppgradere endten prosessoren fra 2.0 til 2.2 eller grafikkortet fra 128mb til 256mb, og fortsatt ikke gå over prisen på 1330.( dette er med samme specs)

Om jeg velger versionen høyere kan jeg få:

2.2 Ghz prosessor

17" LED skjerm

2 GIG RAM

320 GiG HDD

GeForce 8600m 256mb Grafikkort

til 11'940.00 dette er 500 kr mer enn m1330'en.. og så mye bedre.

har noen noen formeninger om dette?

 

ja, at det er du som må finne ut hva du vil bruke PC-en til, fordi de 2 du sammenligner ikke har noe med hverandre å gjøre. m1330 er en ultraportabel 13", ikke no gaming pc selv om den har bedre specs en andre i samma klassen, 17" Insp 1720 en "stasjonær" pc (mens 15" er slepbare imo).

Lenke til kommentar
jeg bare lurer:

slik jeg ser det er det bedre og kjøpe seg en Inspiron 1720 med samme specs som m1330

::2.0 Ghz prosessor

LED skjerm

2 GIG RAM

160 GIG HDD

GeForce 8400M Gs 128 MB

6 celle batteri.

 

M1330:11'430.00

1720:10'740.00

 

1729 er altså 700 kr billigere enda den har en 17" skjerm og m1330 har en 13.3"

jeg kan velge og oppgradere endten prosessoren fra 2.0 til 2.2 eller grafikkortet fra 128mb til 256mb, og fortsatt ikke gå over prisen på 1330.( dette er med samme specs)

Om jeg velger versionen høyere kan jeg få:

2.2 Ghz prosessor

17" LED skjerm

2 GIG RAM

320 GiG HDD

GeForce 8600m 256mb Grafikkort

til 11'940.00 dette er 500 kr mer enn m1330'en.. og så mye bedre.

har noen noen formeninger om dette?

 

Jaja, for all del, men mest for pengene får du ved å velge en stasjonær pc! Du kan da ikke sammenlige spesifikasjoner med en 17" opp mot en 13", er jo to helt forskjellige bruksområder.

Lenke til kommentar
jeg bare lurer:

slik jeg ser det er det bedre og kjøpe seg en Inspiron 1720 med samme specs som m1330

::2.0 Ghz prosessor

LED skjerm

2 GIG RAM

160 GIG HDD

GeForce 8400M Gs 128 MB

6 celle batteri.

 

M1330:11'430.00

1720:10'740.00

 

1729 er altså 700 kr billigere enda den har en 17" skjerm og m1330 har en 13.3"

jeg kan velge og oppgradere endten prosessoren fra 2.0 til 2.2 eller grafikkortet fra 128mb til 256mb, og fortsatt ikke gå over prisen på 1330.( dette er med samme specs)

Om jeg velger versionen høyere kan jeg få:

2.2 Ghz prosessor

17" LED skjerm

2 GIG RAM

320 GiG HDD

GeForce 8600m 256mb Grafikkort

til 11'940.00 dette er 500 kr mer enn m1330'en.. og så mye bedre.

har noen noen formeninger om dette?

 

 

Hehe, nei du har nok ikke helt skjønt opplegget med m1330. Som sagt over, da kunne du like godt ha kjøpt en stasjonær PC med 24" skjerm. Sikkert veldig kjekk å ha med seg i skolesekken eller på flyet den ;)

Lenke til kommentar

når jeg samenligner disse er det på mitt bruksområdet hvor den vil bli brukt mye til film, spill, musikk, video osv..

vil stå en del i ro på rommet eller i stua men skal også kunne legges i en sekk/bag og taes med på skolen..

13" liten og sprek m1330

17" stor skjerm og kraftig 1720

så er det jo ogå denne 15.4" 1520 en mulighet..

 

ikke sikker på hva jeg vil ha :ermm:

Lenke til kommentar

Vel, til film, video og musikk er M1330 helt ypperlig, men den er stort sett ikke brukbar til nye spill. Ja, den vil kunne kjøre de greit nok, men da på bekostning av detaljer og effekter - Noe som de fleste synes er kjipt i lengden.

 

Skal du spille en del vil jeg anbefale deg å se på en maskin med mye kraftigere skjermkort. Har du tenkt å spille CS og Worms world party så bør du absolutt velge M1330 hvis du vil ha maskinen med på skolen.

Lenke til kommentar

Mulig det ja. kommer ikke til og spille crysis o.l uansett da..

men fra en sak til en annen: Fante denne PC-en. denne må da være utrolig bra og billig(legg til bedre deler)

Fett deksel

2.4 Ghz Prosessor

GeForce® 8600M GT 256MB skjermkort

4 GIG RAM

Vista 64 bit

120 GIG HDD

15.4" skjerm(1280x800)

Intel® Turbo Memory 1GB+(Intel Turbo Minne er en helt ny teknologi. Gir opptil 2X raskere oppstart av programmer, og sparer opptil 20% batteritid. Kryss av her hvis du ønsker dette installert i maskinen )

 

dette kommer til en sum på 11.102 KR

 

ps: er klar over liten HDD men jeg trenger ikke mer pga det er nesten 2 TB eksterne disker her i huset allerede så diskplass er ikke noe problem

 

og: hvordan er det med en sekundær skjerm på denne(256mb) og m1330(128mb). evt 1720(256mb)

tenker da og kjøpe en 19"-22" og bruke som sekundær skjerm..

har også en 43"(ja 43"!) plasma tv hver jeg vil koble på til og spille av film(på m1330 med HDMI) på de andre(?).

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Klart det fins kraftigere maskiner, og det til samme eller litt lavere pris, men det går alltid på bekostning av portabilitet. M1330 er en ultraportabel maskin som har lang batteritid og gode specs i tillegg, få andre ultraportable kan hamle opp med den, men fysisk større maskiner har naturligvis plass til større kjøleribber og vifter og kan ha marginalt kraftigere CPU'er og andre skjermkort.

Jeg valgte M1330 av flere grunner, blant annet at den er såpass portabel som den er og har god batteritid, og den har gode specs og kjører tunge oppgaver som videokoding like bra som desktop'en min.

Lenke til kommentar
Mulig det ja. kommer ikke til og spille crysis o.l uansett da..

men fra en sak til en annen: Fante denne PC-en. denne må da være utrolig bra og billig(legg til bedre deler)

Fett deksel

2.4 Ghz Prosessor

GeForce® 8600M GT 256MB skjermkort

4 GIG RAM

Vista 64 bit

120 GIG HDD

15.4" skjerm(1280x800)

Intel® Turbo Memory 1GB+(Intel Turbo Minne er en helt ny teknologi. Gir opptil 2X raskere oppstart av programmer, og sparer opptil 20% batteritid. Kryss av her hvis du ønsker dette installert i maskinen )

 

dette kommer til en sum på 11.102 KR

 

ps: er klar over liten HDD men jeg trenger ikke mer pga det er nesten 2 TB eksterne disker her i huset allerede så diskplass er ikke noe problem

 

og: hvordan er det med en sekundær skjerm på denne(256mb) og m1330(128mb). evt 1720(256mb)

tenker da og kjøpe en 19"-22" og bruke som sekundær skjerm..

har også en 43"(ja 43"!) plasma tv hver jeg vil koble på til og spille av film(på m1330 med HDMI) på de andre(?).

 

Jepp, vi er veldig klar over at det finnes andre maskiner til annen pris og andre spesifikasjoner, men det kan du jo lage en ny tråd om? Ikke kapre denne tråden med å få andre sine meninger på en maskin som er helt ukurrant i denne tråden.

Lenke til kommentar

det står et eller annet sted tidligere i denne tråden. og ja, man må ha 64 bit for fullt utytte av 4 gig ram..

men jeg ville ikke anbefale deg og sette inn 4 gig pga de er sååå overpriset. å plusse på 2500 syns i hvertfall jeg er litt drøyt..

om du trenger det for programmer, spill o.l vil jeg anbefale deg og gå for en annen pc istede..

Lenke til kommentar
det står et eller annet sted tidligere i denne tråden. og ja, man må ha 64 bit for fullt utytte av 4 gig ram..

men jeg ville ikke anbefale deg og sette inn 4 gig pga de er sååå overpriset. å plusse på 2500 syns i hvertfall jeg er litt drøyt..

om du trenger det for programmer, spill o.l vil jeg anbefale deg og gå for en annen pc istede..

 

 

Nå har jeg gjørt en 5-6 søk etter hvordan man bytter Vistaversjon, man har fremdeles ikke funnet noe. Hadde vært fint om du kunne kommet med en link :)

 

Ang 4GB's oppgraderingen, kjøper jeg RAM selv, og oppgraderer selv, istedenfor å kjøpe fra Dell.

Lenke til kommentar
det står et eller annet sted tidligere i denne tråden. og ja, man må ha 64 bit for fullt utytte av 4 gig ram..

men jeg ville ikke anbefale deg og sette inn 4 gig pga de er sååå overpriset. å plusse på 2500 syns i hvertfall jeg er litt drøyt..

om du trenger det for programmer, spill o.l vil jeg anbefale deg og gå for en annen pc istede..

 

 

Nå har jeg gjørt en 5-6 søk etter hvordan man bytter Vistaversjon, man har fremdeles ikke funnet noe. Hadde vært fint om du kunne kommet med en link :)

 

Ang 4GB's oppgraderingen, kjøper jeg RAM selv, og oppgraderer selv, istedenfor å kjøpe fra Dell.

 

Windows XP utnytter KUN 3,3gb ram.. Vista utnytter alle 4gb ;)

 

Lønner seg nok å oppgradere ram selv ja, fleste pc produsenter vet å ta seg godt betalt for ram oppgraderinger! Lettvint er det også å gjøre det selv..

Lenke til kommentar
det står et eller annet sted tidligere i denne tråden. og ja, man må ha 64 bit for fullt utytte av 4 gig ram..

men jeg ville ikke anbefale deg og sette inn 4 gig pga de er sååå overpriset. å plusse på 2500 syns i hvertfall jeg er litt drøyt..

om du trenger det for programmer, spill o.l vil jeg anbefale deg og gå for en annen pc istede..

 

 

Nå har jeg gjørt en 5-6 søk etter hvordan man bytter Vistaversjon, man har fremdeles ikke funnet noe. Hadde vært fint om du kunne kommet med en link :)

 

Ang 4GB's oppgraderingen, kjøper jeg RAM selv, og oppgraderer selv, istedenfor å kjøpe fra Dell.

 

Windows XP utnytter KUN 3,3gb ram.. Vista utnytter alle 4gb ;)

 

Lønner seg nok å oppgradere ram selv ja, fleste pc produsenter vet å ta seg godt betalt for ram oppgraderinger! Lettvint er det også å gjøre det selv..

32 bits Vista får ikke utnyttet noe mer RAM enn XP.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet ut noe mer ang denne høyfrekvente lyden fra prossessoren? Har Dell kommet med noe løsning? Fikk min maskin for en uke siden og synes det er en super maskin bortsett fra denne infernalske lyden... Så må vurdere om jeg skal returnere maskinen, selv om jeg overhodet ikke har lyst til det... :cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...