Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Ja.. da er XPS'n i hus - og foreløpig er jeg veldig fornøyd : D

 

Spørsmålet blir da: hvilke ting bør gjøres ? Er det slik at en "clean-install" av Vista gir bedre ytelse ? Gikk inn og slettet alt tull som lå inne (google desktop, osv.), men sitter med en følelse av at det blir litt halvveis.

 

Hva har dere andre som har fått maskinen gjort ? Hvilke programmer er det et selvfølge å legge inn ? Hva bruker dere til filmavspilling og musikkavspilling, og hvorfor ? Har dere gjort noen endringer på oppsett som vi andre også burde gjøre ?

 

Gode spørsmål, så fint om noen med Vista-peil svarer ;)

 

Jeg formaterte og la inn XP, men gav opp å finne alle drivere og la inn Vista igjen. Slik den var fra dell gikk ting veldig treigt. Med XP gikk ting veldig mye raskere, men da jeg la inn Vista igjen, merka jeg ikke noen nedgang i hastighet. Konklusjon: clean install = stor forbedring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som har fått skeivt tastatur (buler ganske mye rundt 7890, uio og F8F9F10) og dårlig "sammensetning" øverst i venstre hjørnet (Ved ESC)?

For meg ser det ut som tastaturet mitt tipper oppover den veien også, men det er ikke noe plagsomt som jeg ser det...men det er her tastene går opp i skjermen...Venstre siden på mitt tastatur var heller ikke festet skikkelig når jeg fikk det. Det var ikke presset nedi noen klips som er der på siden. Prøv å dytte tastaturet ned på venstre side og se om det hjelper :)

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar
Flere enn meg som har fått skeivt tastatur (buler ganske mye rundt 7890, uio og F8F9F10) og dårlig "sammensetning" øverst i venstre hjørnet (Ved ESC)?

For meg ser det ut som tastaturet mitt tipper oppover den veien også, men det er ikke noe plagsomt som jeg ser det...men det er her tastene går opp i skjermen...Venstre siden på mitt tastatur var heller ikke festet skikkelig når jeg fikk det. Det var ikke presset nedi noen klips som er der på siden. Prøv å dytte tastaturet ned på venstre side og se om det hjelper :)

Har presset litt overalt nå, og det ser ut som om det ble litt bedre ved esc-knappen nå. Tastaturet ser ikke ut til å være så villig til å rette seg opp på midten, er som du sier at det heller litt oppover (~par millimeter), men ingen merker på skjermen enda. Får vel se om de tar oppi etter en ukes tid.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd Crysis demoen? vet at gpu egentlig trenger mer minne, men startet spillet? og gikk det an å spille?

 

Demoen starter den, men jeg måtte skru ned alt for at det skulle bli spillbart. I 1024x768 og alt på medim trodde jeg at det var en powerpoint demo :p

 

hehe :!: men hadde du alt på low og 800*600 uten noe særlig til lagg? og hvor bra/ille var opplevelsen? :p

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har fått skeivt tastatur (buler ganske mye rundt 7890, uio og F8F9F10) og dårlig "sammensetning" øverst i venstre hjørnet (Ved ESC)?

Samme her òg. Skal visst vere ein kabel som går under tastaturet som gjer at det er slik. Er ikkje noko problem for meg, men er litt plagsomt å sjå på.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd Crysis demoen? vet at gpu egentlig trenger mer minne, men startet spillet? og gikk det an å spille?

 

Demoen starter den, men jeg måtte skru ned alt for at det skulle bli spillbart. I 1024x768 og alt på medim trodde jeg at det var en powerpoint demo :p

 

hehe :!: men hadde du alt på low og 800*600 uten noe særlig til lagg? og hvor bra/ille var opplevelsen? :p

 

Detaljene var veldig bra, men på 800x600 var det en tendens til at ting ble veldig grøtete. I tillegg var lysleggingen veldig dårlig, dvs ingen skygger, og det var vanskelig å merke forskjell på skumring og natt.

Lenke til kommentar
Kjørte crysis på 800x600 med alt på low og fikk en gjennomsnitts fps på ca 30 (om jeg ikke husker feil)

Er dette bra nok til å spille online for de som ikke er så kresne? eller funker det rett og slett bare i en player modus? BTW hvilken prosessor har du? har bestilt t7250 da jeg syns gpu blir flaskehals, så oppgradering til t7500 var ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Kjørte crysis på 800x600 med alt på low og fikk en gjennomsnitts fps på ca 30 (om jeg ikke husker feil)

Er dette bra nok til å spille online for de som ikke er så kresne? eller funker det rett og slett bare i en player modus? BTW hvilken prosessor har du? har bestilt t7250 da jeg syns gpu blir flaskehals, så oppgradering til t7500 var ikke verdt det.

Har ikke særlig mye å si på CPU uansett siden GPU er såpass stor flaskehals i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd Crysis demoen? vet at gpu egentlig trenger mer minne, men startet spillet? og gikk det an å spille?

 

Demoen starter den, men jeg måtte skru ned alt for at det skulle bli spillbart. I 1024x768 og alt på medim trodde jeg at det var en powerpoint demo :p

 

hehe :!: men hadde du alt på low og 800*600 uten noe særlig til lagg? og hvor bra/ille var opplevelsen? :p

 

Detaljene var veldig bra, men på 800x600 var det en tendens til at ting ble veldig grøtete. I tillegg var lysleggingen veldig dårlig, dvs ingen skygger, og det var vanskelig å merke forskjell på skumring og natt.

 

 

Prøvde demoen på min m1330 også, var ikke i nærheten av spillbart i min opplevelse. Innbiller meg at jeg satte alle settings på laveste og 800x600. Så ille ut og gikk saaakte. Så Crysis får jeg glemme. Har istedet kost meg mye med CoD4 demoen :)

 

 

En helt annen ting: er det noen som merker at å gå inn i mapper alt for ofte tar alt for lang tid? Jevnt og trutt tenker PC-en i evigheter før mappen åpner seg, og går gjerne i "Not Responding" modus en stund. Synes det er litt spesielt på en slik PC...

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som har tatt med utvidet garanti på denne maskinen?

 

Jeg lurer på om det 1 år normale garantien holder? eller er det nødvendig for mer, personlig så har jeg nesten aldri hatt problemer med min pc erfaringer spesielt på stasjonær. Hadde en acer aspier og det ble stadig problemer med skjermen, hovedkortet og lydkortet.

 

Lurer på om dell m1330 holder seg i lang tid..?

 

Dessuten så er det vanlig 5 års reklamasjonsrett på alle maskiner, men dell sier vel NEI, de må jo holde seg til norske lover??

 

Noen som har noe meninger om dette?

 

 

Jeg tok med utvidet garanti til 3 år. Garanti er visstnok noe de har en god del å gå på, så snakk med selgeren om mulighet for litt rabatt på 3 års garanti. Det er veldig behagelig å vite at for de neste tre årene, om noe klikker totalt med PC-en, så kan du ringe Dell og så er de hos deg neste dag for å (forsøke å) fikse.

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som har tatt med utvidet garanti på denne maskinen?

 

Jeg lurer på om det 1 år normale garantien holder? eller er det nødvendig for mer, personlig så har jeg nesten aldri hatt problemer med min pc erfaringer spesielt på stasjonær. Hadde en acer aspier og det ble stadig problemer med skjermen, hovedkortet og lydkortet.

 

Lurer på om dell m1330 holder seg i lang tid..?

 

Dessuten så er det vanlig 5 års reklamasjonsrett på alle maskiner, men dell sier vel NEI, de må jo holde seg til norske lover??

 

Noen som har noe meninger om dette?

 

 

Jeg tok med utvidet garanti til 3 år. Garanti er visstnok noe de har en god del å gå på, så snakk med selgeren om mulighet for litt rabatt på 3 års garanti. Det er veldig behagelig å vite at for de neste tre årene, om noe klikker totalt med PC-en, så kan du ringe Dell og så er de hos deg neste dag for å (forsøke å) fikse.

 

 

-foudre

 

Er det mulig å utvide garantien? jeg har bestilt min pc, men tok bare med standard garantien som er på 1 år.

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som har tatt med utvidet garanti på denne maskinen?

 

Jeg lurer på om det 1 år normale garantien holder? eller er det nødvendig for mer, personlig så har jeg nesten aldri hatt problemer med min pc erfaringer spesielt på stasjonær. Hadde en acer aspier og det ble stadig problemer med skjermen, hovedkortet og lydkortet.

 

Lurer på om dell m1330 holder seg i lang tid..?

 

Dessuten så er det vanlig 5 års reklamasjonsrett på alle maskiner, men dell sier vel NEI, de må jo holde seg til norske lover??

 

Noen som har noe meninger om dette?

 

 

Jeg tok med utvidet garanti til 3 år. Garanti er visstnok noe de har en god del å gå på, så snakk med selgeren om mulighet for litt rabatt på 3 års garanti. Det er veldig behagelig å vite at for de neste tre årene, om noe klikker totalt med PC-en, så kan du ringe Dell og så er de hos deg neste dag for å (forsøke å) fikse.

 

 

-foudre

 

Er det mulig å utvide garantien? jeg har bestilt min pc, men tok bare med standard garantien som er på 1 år.

 

 

Var en annen som svarte på innlegget ditt på forrige side som sa at det er mulig (så lenge du gjør det før den nåværende går ut visstnok) og jeg mener også å ha hørt/lest det.

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...