Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke spesielt til Comodo Stine, men Training mode ligger vel litt i ordet, den lærer litt enkelt sagt å oppføre seg slik du ønsker.

Så da er det ikke unaturlig at det spørres en del i begynnelsen, og etterhvert som programmet lærer hva som er greit, eller ikke, avtar maset.

Alternativet til et slikt system er at programmet selv tar alle avgjørelsene, og det kan jo fort bli både på godt og vondt. Som feks at det slippes gjennom noe du egentlig ikke ønsket, eller at det sperres for noe du ville slippe gjennom.

Jeg liker å ha kontrollen mest mulig selv, så pleier å ha på varsling/spørring med slike programmer. Hva som er mest sikkert kommer vel i grunn an på dine valg, og hvis det blir så mye "mas" at man bare svarer ja i hytt og pine er det kanskje like greit å la programmet bestemme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Stine, gjør som SNIPPSAT, og Reveller har forklart på forrige side. Ved å sette Defence + og Brannmuren i Training Mode/Safemode. Da vil den bare spørre deg en gang om hvilke programmer du vil tillate, og logge programmene du bruker mest, og lager regler etter dette.

 

Noen foretrekker å ha mer kontroll, og alltid få beskjed om et program skal tillates eller ikke, så man kan nesten velge ferdighetsnovå i Comodo. Du vil ikke bli mindre sikker av å ha det på Training Mode.

 

Brian, du burde skjekke ut alle innstillinger, før du forvirrer andre. ;) Bare et lite tips til neste gang. Ikke hopp på konklusjoner med en gang. Det finnes løsninger.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hva er SafeSurf i Comodo? Er det noe man burde ha? Dvs, må man ha det?

 

Btw: Jeg får ikke opp noe mas fra comodo, fått det to ganger, msn og firefox. Ftp fikk jeg ikke opp om jeg ville godkjenne. Er det noe jeg må huke av i comodo for at det skal beskytte meg eller er det beskyttende når man starter det? (Folk har jo tilta pga det maser så fælt, og her er det ikke noe mas :ohmy: )

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Må gi all honør til FreshPrince (og hans hjelpere) for enormt bra topic og oppfølging.

Jeg har akkurat kjøpt ny maskin og vil naturligvis beskytte den så godt som overhodet mulig.

På min nåværende (xp sp2) har jeg kun kjørt Norton AntiVirus 2008. Jeg har ei stund igjen på abbenomentet, og lurer på hva som er best for min nye maskin. Fortsette med Norton eller gå over til Avira?

 

Jeg nok grunker i budsjettet til å kunne betale for ett anti-virus program, hvilket oppsett ville du anbefale da?

Etter det jeg har fått med meg av topicen ville:

 

- Avira Antivir bealingsversjon (da får jeg med antivirus OG en god brannmur, am I right?)

 

- CC Cleaner

 

- Super AntiSpyware

 

...være en god løsning.

 

Hva syns du jeg burde velge?

Beklager for muligens unødvendige spørsmål, men jeg er litt lost i dette havet av programmer.

Endret av Coffinshaker
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis du kjøper Avira Security Suite, så trenger du ikke Comodo, nei. Men hvis du kjøper Avira Premium, så burde du ha Comodo i tillegg, da det ikke følger med brannmur i den pakken. Bare antivirus.

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør legge til og forklare hva "Tracking Cookies" er i førsteposten din, for hver gang jeg scanner pc'en min, så finner AVG mellom 50 og 200 tracking cookies, og jeg tror det er mange som lurer på hva i all verden tracking cookies gjør for noe.

 

Er det bra å ha de, eller er det ikke bra å ha de, og isåfall, hvordan unngår man de?

 

Dette har jo også noe med sikkerhet å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...