Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Tåkefyrste said:

Kan ikke forvente å slå Spania, men andreplassen i denne gruppen burde vært innafor rekkevidde når man så motstanderne før kvalliken startet. Men i beste Norsk stil så er vi dårlig når det gjelder. Takk for oss.

Skotland vil jeg si har et bedre landslag, de to beste lagene gikk videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knipsolini skrev (9 timer siden):

Ståle out blir vel konklusjonen, uten at jeg vet hvem som skulle gjøre laget bedre, og velvitende om at alle landslagstrenere blir idioterklært etter et par år. 

Ja. Norske trenere er ikke gode nok for et landslag sånn som fotballen er blitt nå.  Tror vi bør legge opp til å skaffe oss en utenlandsk trener på øverste hylle. Det vil koste mye, men kan ses på som en investering.
Vi ser jo at det ikke fungerer. Spillerne er alt for lite sikre på hva de skal gjøre, og mister ballen etter et par trekk.
Rekadal i VG studio sier det må være noe med kulturen. Javel, men da er det akkurat en utenlandsk trener med rett type kultur som kan trengs. Spania er veldig gode, men vi skal ikke famle sånn som vi gjør med de spillerne vi har nå. Det er altfor stusselig, evneveikt lagmessig 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Dette landslaget er på mange måter det mest skuffende vi har hatt på 20 år, det er først nå vi har et lag som på papiret er mer enn godt nok til å kvalifisere seg til mesterskap. Tidligere var det mye urealistiske forventninger til et lag som besto av helt middelmådige spillere i middelmådige ligaer, mens nå er det ikke bare et par helt i verdenstoppen, men spillere i de fleste posisjoner som spiller fast i relativt gode lag. Prikken på i-en er Nusa, som imponerer på linje med hvordan Ødegaard tok landslaget med storm. Innsatsen og tilsynelatende samholdet er der, men med enkelte unntak er det ikke veldig imponerende hvordan laget spiller. Ståle meldte i forkant at han var 99% sikker på kvalifisering til EM og satt dermed forventninge høyt, og meldte tidligere i uka at det ikke var en fiasko likevel fordi vi har blitt spillemessig bedre. Men det skulle bare mangle at landslaget med så mye bedre spillere har blitt bedre, uten at jeg kan se at landslaget har tatt noen veldige store steg fra tidligere kvalifiseringer som Norge har vært nærmere å komme videre fra.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Tåkefyrste said:

Både enig og uenig.

På papiret: Nei.

Som lag: Definitivt.

På papiret?

Haaland og Ødegaard er de eneste på vårt papir som holder topp, topp klasse.

Forsvar, keeper og midtbane holder ikke mål.

I sum har Skottland et bedre lag.

3 plass  var forventet resultat så Solbakken har gjort en helt grei jobb synes jeg.

Endret av hocanee
Lenke til kommentar
10 minutes ago, ForTheEmperor said:

Hva med å erstatte de utenlandsproffene som ikke spiller jevnlig eller er benkeslitere med de aller beste spillerne i Eliteserien? Behold kun Haaland, Ødegaard, Nusa, Oscar og Østigård. 

Mange i eliteserien holder dessverre ikke nivået, er jo en grunn til at flere bodø glimt spillere har floppet i utlandet og dratt hjem igjen.

Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (47 minutter siden):

Hva med å erstatte de utenlandsproffene som ikke spiller jevnlig eller er benkeslitere med de aller beste spillerne i Eliteserien? Behold kun Haaland, Ødegaard, Nusa, Oscar og Østigård. 

Verken Bobb eller Nusa spiller fast. Aursnes, Berge, Sørloth, Ajer, er cetera, spiller mer

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
hocanee skrev (2 timer siden):

På papiret?

Haaland og Ødegaard er de eneste på vårt papir som holder topp, topp klasse.

Forsvar, keeper og midtbane holder ikke mål.

I sum har Skottland et bedre lag.

3 plass  var forventet resultat så Solbakken har gjort en helt grei jobb synes jeg.

Nyland er vel førstevalget til Sevilla nå. Østigård på Napoli også. Ryerson er fast på Dortmund som burde ha vunnet Bundesligaen i fjor. Ajer er vel tilbake på Brentford. I tillegg til Ødegaard på midten, spiller Aursnes CL for Benfica og Sander Berge som har vært god disse to kampene, spiller for Burnley. Nusa på 18 har imponert stort og takket nei til Chelsea. Laget er mer enn godt nok til å kvalifisere seg til EM... Kjenner ikke spillerne til Skottland så godt utover Robertson og McTominey, men kan ikke se at de har et bedre lag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hocanee skrev (2 timer siden):

På papiret?

Haaland og Ødegaard er de eneste på vårt papir som holder topp, topp klasse.

Forsvar, keeper og midtbane holder ikke mål.

I sum har Skottland et bedre lag.

3 plass  var forventet resultat så Solbakken har gjort en helt grei jobb synes jeg.

På papiret er Norge like gode som Skottland. Laget deres er fylt med spillere fra nedre PL, Championship og Skotsk PL. Stjernene deres er en venstreback som har lagt sine beste år bak seg og fjerdevalget på Manchester Uniteds midtbane. 

På banen var også Norge bedre, men fem hodeløse minutter ødela.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, VifteKopp said:

På papiret er Norge like gode som Skottland. Laget deres er fylt med spillere fra nedre PL, Championship og Skotsk PL. Stjernene deres er en venstreback som har lagt sine beste år bak seg og fjerdevalget på Manchester Uniteds midtbane. 

På banen var også Norge bedre, men fem hodeløse minutter ødela.

Vel får se når Skottland møter Norge i siste kamp da. Mctominay vil jeg si er bedre enn de fleste midtbane spillere på Norge unntatt Ødegaard. Robo er fortsatt en av premier league beste venstre back og jeg hater Liverpool.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (11 minutter siden):

Vel får se når Skottland møter Norge i siste kamp da. Mctominay vil jeg si er bedre enn de fleste midtbane spillere på Norge unntatt Ødegaard. Robo er fortsatt en av premier league beste venstre back og jeg hater Liverpool.

Siste kamp er meningsløs. Du kan sammenligne spiller for spiller, Norges spillere spiller jevnt over på bedre klubber

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Siste kamp er meningsløs. Du kan sammenligne spiller for spiller, Norges spillere spiller jevnt over på bedre klubber

Vil være typisk, at nå når kampen ikke har betydning for kvaliken, så kommer det til å gå mye bedre. Godt mulig vi vinner til og med. Men Skottland kan stille med b-lag om de vil, de blir nr 2 i gruppa samme hva som skjer.
Men det teller litt for oss mtp fifaranking osv.
Nå er det bare et tynt håp om playoff som kan  gi oss EM plass. Tviler på det går, men det der har jeg ikke giddet sette meg inn i.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...