Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Spania har igjen Georgia og Kypros foruten Norge. Skotland står med 15 poeng og har igjen en kamp mot Georgia. Selv med 6 poeng på de to siste vil Norge antagelig ikke komme seg til noe mesterskap denne gangen heller. Bare å gi Ståle sparken, dette her er faen så ræva. Hva er det han gliser av?

Wow! Norge har slått Kypros 4-0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bjorning9 skrev (45 minutter siden):

Spania har igjen Georgia og Kypros foruten Norge. Skotland står med 15 poeng og har igjen en kamp mot Georgia. Selv med 6 poeng på de to siste vil Norge antagelig ikke komme seg til noe mesterskap denne gangen heller. Bare å gi Ståle sparken, dette her er faen så ræva. Hva er det han gliser av?

Wow! Norge har slått Kypros 4-0.

Ikke noe vits å gi Ståle sparken. Vi er i denne situasjonen pga. fem hodeløse minutter mot Skottland i en kamp laget hadde full kontroll på.

Dessuten har vi muligens en mulighet til å kvalle oss via NL-playoff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (55 minutter siden):

Ikke noe vits å gi Ståle sparken. Vi er i denne situasjonen pga. fem hodeløse minutter mot Skottland i en kamp laget hadde full kontroll på.

Dessuten har vi muligens en mulighet til å kvalle oss via NL-playoff.

Norge har ikke vært i et mesterskap siden 2000, så ser ikke helt hvorfor de har noen grunn til å være så høye i hatten. Må jo utvide mesterskapet med 30 lag for at Norge igjen skal komme til et sluttspill. Pinlig.

Lenke til kommentar
bjorning9 skrev (4 minutter siden):

Norge har ikke vært i et mesterskap siden 2000, så ser ikke helt hvorfor de har noen grunn til å være så høye i hatten. Må jo utvide mesterskapet med 30 lag for at Norge igjen skal komme til et sluttspill. Pinlig.

Med to spillere som kjemper om premier league gull, er jo dette resultater Hareide ville fått sparken for på 2000-tallet. På den tiden endte vi i hvertfall som regel på 2. plass i kvalifiseringsgruppen, før de tapte etter jevnspilte oppgjør mot Tyrkia og Spania i playoff. Dette her holder ikke.

Lenke til kommentar
bjorning9 skrev (4 minutter siden):

Norge har ikke vært i et mesterskap siden 2000, så ser ikke helt hvorfor de har noen grunn til å være så høye i hatten. Må jo utvide mesterskapet med 30 lag for at Norge igjen skal komme til et sluttspill. Pinlig.

Hvem er høye i hatten? Alle, inkludert Ståle, er klare over at kvaliken har vært en fiasko resultatmessig. 

Men jeg synes det er rart å ønske en trener som spillerne liker, som får laget til å spille bedre enn på mange år og som fremdeles kan kvalifisere seg, sparket nå. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 minutter siden):

Hvem er høye i hatten? Alle, inkludert Ståle, er klare over at kvaliken har vært en fiasko resultatmessig. 

Men jeg synes det er rart å ønske en trener som spillerne liker, som får laget til å spille bedre enn på mange år og som fremdeles kan kvalifisere seg, sparket nå. 

Om han er klar over det, bør han ta konsekvensen av å ha levert for dårlig. Kan ikke ha spillere/trenere som synes det er greit å være hjemme i Norge når det er mesterskap i Europa eller Verden. Når mesterskapet i tillegg er utvidet, er det et mesterskapet Norge rett og slett SKAL til. Ikke noe annet er godt nok.

Lenke til kommentar
bjorning9 skrev (12 minutter siden):

Om han er klar over det, bør han ta konsekvensen av å ha levert for dårlig. Kan ikke ha spillere/trenere som synes det er greit å være hjemme i Norge når det er mesterskap i Europa eller Verden. Når mesterskapet i tillegg er utvidet, er det et mesterskapet Norge rett og slett SKAL til. Ikke noe annet er godt nok.

Ingen som synes det er greit.

Spørsmålet er om det er lurt å sparke Ståle Solbakken når kvaliken/play-offen ikke en gang er ferdigspilt.

Har laget en større sjanse til å kvalifisere seg til EM ved å få inn en ny trener med et nytt system og nye ideer, og som får én landslagssamling til å bli kjent med spillerne og implementere alt det nye?

Mitt svar er definitivt nei. Fem fatale minutter mot Skottland bør ikke være nok til å rive ned alt det gode Ståle har bygd opp. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (19 minutter siden):

Ingen som synes det er greit.

Spørsmålet er om det er lurt å sparke Ståle Solbakken når kvaliken/play-offen ikke en gang er ferdigspilt.

Har laget en større sjanse til å kvalifisere seg til EM ved å få inn en ny trener med et nytt system og nye ideer, og som får én landslagssamling til å bli kjent med spillerne og implementere alt det nye?

Mitt svar er definitivt nei. Fem fatale minutter mot Skottland bør ikke være nok til å rive ned alt det gode Ståle har bygd opp. 

Norge hadde hatt en større sjanse om de ikke satset på spillere som M. Olimb i hockey, 10år i vif og ikke en eneste tittel, heller ikke har han bevist noe særlig for landslaget. Det er fortsatt helt greit å tape 2-1 eller 3-2 mot Sverige og Finland, da har de levert en god innsats.

Tror Norge spilte 90min mot Skottland. Så ikke den kampen. så kan nesten ikke uttale meg.

Endret av bjorning9
Lenke til kommentar
bjorning9 skrev (35 minutter siden):

Norge hadde hatt en større sjanse om de ikke satset på spillere som M. Olimb i hockey, 10år i vif og ikke en eneste tittel, heller ikke har han bevist noe særlig for landslaget. Det er fortsatt helt greit å tape 2-1 eller 3-2 mot Sverige og Finland, da har de levert en god innsats.

Tror Norge spilte 90min mot Skottland. Så ikke den kampen. så kan nesten ikke uttale meg.

Hockey? Hva er det du snakker om?

Og er det ikke litt rart å kreve en treners avgang hvis du ikke ser kampene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, Sørloth spiller i Villareal i La Liga. Om Norge skal vinne mot Spania på Søndag, er det ikke nok å gjøre det sånn passe mot et middelmådig La Liga lag. De må slå Spania. Og det er å slå lag på nivå med Real Madrid eller Barcelona. Sørloth er også en mer utpreget spiss. Som er grunnen til at jeg heller ville hatt Wikheim, Evjen, Hauge, Pellegrino(har han Norskt pass?), Nusa eller en annen ving. Spiller som på en god dag kan slå Real Madrid eller PSG. 

Solbakken bruker Sørloth på høyrekant.  Og han gir meg null og setter inn Thorstvedt etter 81min, så jeg skal helt sikkert bli underholdt.

Endret av bjorning9
Lenke til kommentar

 

VifteKopp skrev (20 timer siden):

Ikke noe vits å gi Ståle sparken. Vi er i denne situasjonen pga. fem hodeløse minutter mot Skottland i en kamp laget hadde full kontroll på.

Dessuten har vi muligens en mulighet til å kvalle oss via NL-playoff.

Mulig jeg har tatt litt feil. Ifølge grafikken hos vg er det 10 grupper, der 2 lag er markert grønne. Altså vil 20 av disse lagene kvalifisere seg. Tyskland er arrangør, så det er da 21 kvalifiserte lag av 24 plasser. Er det da 3 plasser i tillegg som de skal kjempes om mellom de lagene som kommer på 3. plass i sine grupper? Ingen direkte kvalifisert fra nations lag?

...

Pisspreik, det er jo trekning 2. desember?  
https://www.uefa.com/euro2024/fixtures-results/#/d/2023-11-21

Endret av bjorning9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...