Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil gjerne høre Hvordan mat/snop fjerner rusen til hasj.

 

Rusen varer ikke lenge når man røyker så det er sagt, men noen ganger kan man bli ubehaglig ruset og da vil noe så enkelt som en snickers "lande" deg ned..

 

I Amsterdam er det ofte man ser de gir vann med sukker til folk som blir helt grå eller grønne i trynet, funker utmerket..

 

Også kald luft og trening funker bra , som eks en løpe tur i frisk høstluft..

 

Med alko er man stuck til å drikke et glass vann og legge seg sove..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Study Shows No Evidence Medical Marijuana Increases Teen Drug Use

 

While marijuana use by teens has been increasing since 2005, an analysis of data from 1993 through 2009 by economists at three universities has found no evidence to link the legalization of medical marijuana to increased use of the drug among high school students.

 

http://www.parentherald.com/articles/2687/20131013/study-shows-evidence-medical-marijuana-increases-teen-drug-use.htm

Lenke til kommentar

Man bør ikke bare legalisere cannabis. Man bør endre hele holdningen til narkotika generelt.

Unge bør få skikkelig opplæring i hvordan de forskjellige stoffene fungerer, hvordan å finne ut om de ikke får noen billige kopier som ofte er mer skadelig enn de forskjellige stoffene.

Få det bort fra de farlige ulovlige miljøene og inn i et kontrollert marked og gi folk riktig informasjon

Cannabis er et avhengighetsskapende stoff som kan skape store problemer, men det som mange andre ulovlige stoffer kan brukes ansvarlig.

 

Og før noen drar dette ut av proporsjoner. Nei jeg mener ikke at vi bør dele ut herion på dagligvarebutikker.

Endret av NoNamesLeft
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe som iriterer meg er at mange av de som vil legalisere cannabis tror på alt de leser så lenge det er noe positivt om cannabis og uansett hvor mistenkelige nettsidene ser ut. Men så snart de leser ekspertuttalelser om negative virkninger av cannabis så blir de sinte og fientlige og påstår at leger og legemiddelindustrien konspirerer mot dem.

 

:hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha , om det er noen som er godtroende å tror på alt de får høre er det jo det akkurat de som er motstander av en legalisering/avkriminalisering. I de fleste tilfeller er det de som kjemper for legalisering som er saklige i debatten rundt det og viser til moderne forskning i sine argument , menst motstanderenne ofte bare myser på hva som kan være så grusomt farlig uten å ha noen forskningsrapport eller andre skikkelige kilder for å backe up påstanden sin .

 

Jeg er absolutt for full legalisering, men ser ikke på det som det viktigeste. Det jeg synst er så hår reisende dumt og idiotisk er at folk som trenger det denne planten kan gi dem, folk som er veldig syke, kansje tilogmed døende ikke skal få lov til å utnytte denne fantastiske natur medisinen som cannabis faktisk er. Les deg litt opp på hvilken virkning cannabis har på MS pasienter eller folk som går gjennom en hard cellegift behandling og kansje du endrer syn på det. Det legemiddelindustrien pomper opp som skal gi lignende effekter har mye dårligere effekt og er langt mer skadelig for deg i det lengre løp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha , om det er noen som er godtroende å tror på alt de får høre er det jo det akkurat de som er motstander av en legalisering/avkriminalisering. I de fleste tilfeller er det de som kjemper for legalisering som er saklige i debatten rundt det og viser til moderne forskning i sine argument , menst motstanderenne ofte bare myser på hva som kan være så grusomt farlig uten å ha noen forskningsrapport eller andre skikkelige kilder for å backe up påstanden sin .

 

Jeg er absolutt for full legalisering, men ser ikke på det som det viktigeste. Det jeg synst er så hår reisende dumt og idiotisk er at folk som trenger det denne planten kan gi dem, folk som er veldig syke, kansje tilogmed døende ikke skal få lov til å utnytte denne fantastiske natur medisinen som cannabis faktisk er. Les deg litt opp på hvilken virkning cannabis har på MS pasienter eller folk som går gjennom en hard cellegift behandling og kansje du endrer syn på det. Det legemiddelindustrien pomper opp som skal gi lignende effekter har mye dårligere effekt og er langt mer skadelig for deg i det lengre løp.

Cannabis er ulovlig i nesten alle land i verden. Tror du det er uten grunn?

Lenke til kommentar

auch! litt av et motargument du ! Men jeg kan sende den rett tilbake . Cannabis blir mer og mer akseptert og sakte men sikkert avkriminalisert og tilogmed legalisert i flere og flere land . Tror du det er uten grunn?

 

Hele kriminaliseringen av marijuana var veldig sketchy som historien vitner om , som du og kan bla deg opp sikre kilder på å se på. Har du hørt om hemp ? Det er en av de beste natur resursenne vi har som vi fullstendi kastet bort pga denne idiotiske kriminaliseringen av en relativt uskyldig plante . En er istand til å lage alt fra dynamitt til papir og tekstiler, sistnevnte var ikke den enorme bommulsindustrien i USA så veldig glad for, noe som i stor grad blir sett på stor medvirkning til kriminaliseringen. Så har vi jo og legemiddelindustrien som du selv avskriver som en tåpelig konspirasjons teori , derfor gidder jeg ikke å nevne noe om det til deg .

 

Sett deg ned å se gjennom denne filmen , å sjekk gjerne opp det som blir nevnt i den om du tror alt er en konspirasjons teori .

 

http://www.youtube.com/watch?v=zrFctR0G0fY

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

auch! litt av et motargument du ! Men jeg kan sende den rett tilbake . Cannabis blir mer og mer akseptert og sakte men sikkert avkriminalisert og tilogmed legalisert i flere og flere land . Tror du det er uten grunn?

 

Hele kriminaliseringen av marijuana var veldig sketchy som historien vitner om , som du og kan bla deg opp sikre kilder på å se på. Har du hørt om hemp ? Det er en av de beste natur resursenne vi har som vi fullstendi kastet bort pga denne idiotiske kriminaliseringen av en relativt uskyldig plante . En er istand til å lage alt fra dynamitt til papir og tekstiler, sistnevnte var ikke den enorme bommulsindustrien i USA så veldig glad for, noe som i stor grad blir sett på stor medvirkning til kriminaliseringen. Så har vi jo og legemiddelindustrien som du selv avskriver som en tåpelig konspirasjons teori , derfor gidder jeg ikke å nevne noe om det til deg .

 

Sett deg ned å se gjennom denne filmen , å sjekk gjerne opp det som blir nevnt i den om du tror alt er en konspirasjons teori .

 

http://www.youtube.com/watch?v=zrFctR0G0fY

Jeg synes det er simpelt av deg å drive å reklamere for cannabis. Tenk deg om!

Lenke til kommentar

Er du helt fjern ? Ser du hvilken tråd du poster i ? Jeg reklamerer da for ingenting, jeg svarer på et inlegg fra deg og legger frem mine argumenter på hvorfor jeg synst det skal være legalisert , hvorpå du kommer med et utrolig svakt motargument som jeg derretter velger å svarer på. Synst du, bør tenke deg om før du skriver noe så tåpelig i en tråd som omhandler diskusjon rundt legalisering av cannabis....

 

Nå så er du nok mest sansyli et troll som ikke har noe bedre å gjøre etter hva resten av inleggene dine her på diskusjon reflekterer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er du helt fjern ? Ser du hvilken tråd du poster i ? Jeg reklamerer da for ingenting, jeg svarer på et inlegg fra deg og legger frem mine argumenter på hvorfor jeg synst det skal være legalisert , hvorpå du kommer med et utrolig svakt motargument som jeg derretter velger å svarer på. Synst du, bør tenke deg om før du skriver noe så tåpelig i en tråd som omhandler diskusjon rundt legalisering av cannabis....

 

Nå så er du nok mest sansyli et troll som ikke har noe bedre å gjøre etter hva resten av inleggene dine her på diskusjon reflekterer.

Tenk deg om

Lenke til kommentar

Tenk deg om

Altså, det er helt lovlig å være mot cannabis og rusmidler og alt sånt derre der. Men da må du i det minste har noe mer å si enn "tenk deg om". De som sitter og "reklamerer" for cannabis, kommer ikke til å plutselig endre mening når du sier "tenk deg om". Dette er personer som har lest veldig mye informasjon om cannabis, enten det er vitenskapelig litteratur eller propaganda fra rare mennesker.

 

Så, finn heller noe vitenskapelig argument for hva som er negativt med Cannabis, fremfor å fremstå som en trangsynt person.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Altså, det er helt lovlig å være mot cannabis og rusmidler og alt sånt derre der. Men da må du i det minste har noe mer å si enn "tenk deg om". De som sitter og "reklamerer" for cannabis, kommer ikke til å plutselig endre mening når du sier "tenk deg om". Dette er personer som har lest veldig mye informasjon om cannabis, enten det er vitenskapelig litteratur eller propaganda fra rare mennesker.

 

Så, finn heller noe vitenskapelig argument for hva som er negativt med Cannabis, fremfor å fremstå som en trangsynt person.

Selv om Evil-Duck ikke har tatt skade (enda) av å røyke cannabis så betyr ikke det at det er trygt for alle. Det er veldig mange som tar psykisk skade av å røyke cannabis. Mange havner også i et forferdelig dårlig miljø. Derfor synes jeg det er veldig egoistisk å reklamere for det slik som han gjør. Broren min ble lurt inn i et dårlig miljø. Det startet med at han fikk prøve hasj. Han ville ha mer og mer og var overbevist om at han ikke var avhengig. Han var på den tiden dypt deprimert, og fikk antidepressiva og sovetabletter av legen. Etter hvert så sluttet "vennene" hans å selge han hasj men de sa at han kunne kjøpe piller amfetamin og mye annet.

 

I dag er jeg glad for at broren min fortsatt lever. Alt startet med den fordømte hasjen. Det er rett og slett trist å høre folk snakke så positivt om hasj. Det kan godt hende det kurerer noe men det er sjelden det det blir brukt til.

Lenke til kommentar

Å der klarer du å avgi et svar som er litt lenger enn 1. linje , gratulerer. Selvfølgelig trist dette med broren din , dette med den psykiske aspekte med å innta cannabis så har dette ofte i en viss grad å gjøre med at de aktuelle personene i mange tilfeller har noe psykiske problemer fra før av, som blir forsterket av overdrevet cannabis bruk, som forøvri og gjelder for overdrevent alkohol bruk. Et gyldent motargument når det kommer til psyke er at utsatte grupper kan få framskyndet et utbrudd av schizofreni, all forskning gjort på det feltet tyder dog på at det er i all hovedsak på grupper av mennesker som hadde fått en schizofreni diagnose uansett , men på et senere tidspunkt. Selvsagt noe vanskelig å si det helt sikkert , men det er altså det en del av studienne jeg har lest gjennom iløpet av tiden jeg interessert meg for dette temaet konkluderer med. Men på den andre siden av det er det utrolig mye psykiske lidelser overdreven alkohol bruk kan føre med seg, blant annet alvorlig depresjon.

 

Dette med at han kom inn i det dårlige miljøet er simpeltenn forde cannabis er ulovelig, hadde det vært regulert av staten på skikkelig måte hadde en ikke trengt å skaffet seg varene gjennom et sort marked med mye kriminalitet å bruk og salg av tyngre stoff.

 

Å slutt nå for guds skyld å si at jeg "reklamerer" for cannabis ! Du leser jo tydlivis ikke et ord av hva jeg sier, kjerne saken min for dette er Medisinell cannabis og oppheving av alle restriksjoner for forskning på planten, som kan hjelpe millioner med mennesker! Og selv har jeg aldri intatt cannabis innenfor norges landegrenser , bare så det er nevnt.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er veldig mange som tar psykisk skade av å røyke cannabis. Mange havner også i et forferdelig dårlig miljø. Derfor synes jeg det er veldig egoistisk å reklamere for det slik som han gjør. Broren min ble lurt inn i et dårlig miljø. Det startet med at han fikk prøve hasj. Han ville ha mer og mer og var overbevist om at han ikke var avhengig. Han var på den tiden dypt deprimert, og fikk antidepressiva og sovetabletter av legen. Etter hvert så sluttet "vennene" hans å selge han hasj men de sa at han kunne kjøpe piller amfetamin og mye annet.

 

Det er også veldig mange ikke tar noen psykisk skade av å røyke cannabis.

 

Skal du ha cannabis kommer du inn i et dårlig miljø nettopp fordi stoffet er ulovlig. Hadde dette vært legalisert og distribuert på lovlige måter hadde man sluppet å havne i slike miljøer som vil presse på deg tyngre stoffer. Broren din ble ikke lurt inn i et dårlig miljø. Han lurte seg selv inn i et dårlig miljø.

 

Dessuten er den "trappetrinnsteorien" helt bak mål. Du får ikke automatisk lyst på heroin fordi du røyket cannabis dagen før, sånn for å sette det litt på spissen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er i alkoholrus illegale stoffer testes av både friske og mindre friske ungdom. Og det med pyskiske lidelser som schitso, alzheimers som cannbis blir beskyldt for. Sjekk SSB.no og se på grafen over cannabisbruk og sammenlign den med grafene for lidelsene nevnt ovenfor. Ikke det du forventet deg? Verden er ikke svart hvitt. Rusavhengighet er en sykdom, ikke noe kriminelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...