Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Mixed feelings over new Swiss cannabis law

 

 

From October 1, an adult caught smoking cannabis in Switzerland can escape formal legal proceedings by simply paying a fine.

Reactions to the relaxed law, which brings the Swiss in line with other western nations, are divided.

 

.....

 

Growing, consuming and dealing cannabis are all forbidden in Switzerland. But from Tuesday, like a simple traffic offence, anyone over 18 caught in possession of up to ten grams of cannabis will receive a CHF100 ($110) fine and not have it put on their criminal record.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå er det vel veldig forskjellig cannabis lover i Sveits mellom de forskjellig cantoner.

Slik jeg har forstått det har de ulike cantoner ulike lover mht dyrking etc mens denne loven vil gjelde over hele landet men bare gjelde bruk og besittelse. Godt mulig jeg har misforstått og whatnot, though.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har de ulike cantoner ulike lover mht dyrking etc mens denne loven vil gjelde over hele landet men bare gjelde bruk og besittelse. Godt mulig jeg har misforstått og whatnot, though.

 

du har korrekt, ser ut til denne loven skal gjelde hele Sveits.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan syntetisk cannabis ser ut/lukter/smaker? Er det som vanlig cannabis? Kjøpte noe rett fra gata i går og bekymrer meg litt for at det i grunn kan være noe syntetisk dritt.

 

Synes dette er noe myndighetene kunne informert om, i stedet for å si "hold deg unna syntetisk, det er livsfarlig".

vet ikke og vil ikke vite, mistenker man det er syntetisk så kast det..

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan syntetisk cannabis ser ut/lukter/smaker? Er det som vanlig cannabis? Kjøpte noe rett fra gata i går og bekymrer meg litt for at det i grunn kan være noe syntetisk dritt.

 

Synes dette er noe myndighetene kunne informert om, i stedet for å si "hold deg unna syntetisk, det er livsfarlig".

 

syntetisk cannabis er vel vanligvis i pulverform , som et hvitt pulver. Noen produsenter blander det ofte ut med urter for å få det til å ligne mer på the real deal , men tror det skal være ganske greit å lukte/se forskjell på det . Om det er grønt du har kjøpt så skal det vel være ganske greit å se sålenge det ikke er kvernet , om det er brunt/hasj du har kjøpt kan jo det være all slaks dritt blandet oppi , så da er det vanskelig å si om en ikke er ærfaren.

Lenke til kommentar

 

 

 

Man ser en generell trend i mange land de siste 3-4årene der man sakte regulerer stoff, jeg tror dette vil unngåelig gå mot legalisering av de fleste milde stoffene vi har som psykedeliske stoffer og cannabis..

 

An immediate ban on all psychoactive substances is also likely to result in an active black market, with inherent risks associated with it.

 

No shit..

Lenke til kommentar

Man får da ikke alkoholen ut av blodet ved å spy så det er jo et hel tåpelig argument . Det kan vel forhindre deg fra å dø av alkoholforgifting dersom du styrter 1 liter vodka å spyr det oppigjen før det har fått tid til å komme eg i blodet , du har da selvsagt ikke samme muligheten å angre om du f.eks tar deg en alt for stor joint da det går rett i lungenne å ut i blodet. Dersom man spiser hasj brownies eller lignende har en derimot den muligheten igjen . Den store forskjellen er jo det faktum at du faktisk kan dø om du drikker for mye alkohol , menst eneste en cannabis "overdose" vanligvis fører med seg er et mulig panikk anfall eller alvorlig angst fremtil rusen er over. Så jeg synst det er et noe rart å tåpelig argument . Når det kommer til andre narkotiske stoff har jeg ikke noe grunnlag å uttale meg om .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Man får da ikke alkoholen ut av blodet ved å spy så det er jo et hel tåpelig argument . Det kan vel forhindre deg fra å dø av alkoholforgifting dersom du styrter 1 liter vodka å spyr det oppigjen før det har fått tid til å komme eg i blodet , du har da selvsagt ikke samme muligheten å angre om du f.eks tar deg en alt for stor joint da det går rett i lungenne å ut i blodet. Dersom man spiser hasj brownies eller lignende har en derimot den muligheten igjen . Den store forskjellen er jo det faktum at du faktisk kan dø om du drikker for mye alkohol , menst eneste en cannabis "overdose" vanligvis fører med seg er et mulig panikk anfall eller alvorlig angst fremtil rusen er over. Så jeg synst det er et noe rart å tåpelig argument . Når det kommer til andre narkotiske stoff har jeg ikke noe grunnlag å uttale meg om .

Vil ikke store deler av rusen fra alkohol komme ut samtidig som alkoholen? Jeg pleier å føle meg mye mer edru etter at jeg har kastet opp.

Lenke til kommentar

Vil ikke store deler av rusen fra alkohol komme ut samtidig som alkoholen? Jeg pleier å føle meg mye mer edru etter at jeg har kastet opp.

 

Når alkoholen er absorbert i blodstrømmen hjelper det ikke en døyt å kaste opp nei. Det det kan hjelpe mot som jeg sa er å bli kvitt alkoholen som ikke er absorbert i blodstrømmen enda .

Lenke til kommentar

Hørte et argument fra en anti-dop fyr om at alkohol er bedre enn marijuana fordi det er lettere å få alkohol ut av kroppen enn narkotika. Man kan få ut alkohol bare ved å spy, mens ved marijuana eller andre typer dop er det mye vanskeligere. Hva synes dere om dette utsagnet?

 

Blir man for ruset på cannabis eller vil bli nykter i en fei så tar man seg en snickers og en cola, eller et eple og et glass juice så er man tilbake..

 

Alko når man blir litt for brisen ? ta et par øl til kjøre løpet ut eller gå legge seg sove..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...