Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Viktige og gode poeng i det du sier der Kenny :)
Utenom dette:
Det finnes flere store ulemper med ordningen de har i Amsterdam. For det første så er det flere steder hvor de selger merchandise, noe jeg synes er helt latterlig å gjøre. Hva er poenget med piper former som et alienhode med et rør ut, bonger og alskens kreative former for utstyr? Joint er enkelt og greit og det skriker ikke "narkis" av det, noe jeg synes er viktig at det ikke gjør.

 

Det er et elendig argument. Vi har jo faktisk ørten headshops i Norge fra før. Og hvordan folk ønsker å røyke reven sin (selv så mener jeg at å røyke må være den dårligste måten mtp. at man faktisk ødelegger mye virkestoff og risikerer lungesykdommer. Oralt inntak er mye "sunnere", men også vanskligere å beregne dose) har da ikke noe å si? Er det bare fordi det skal "se bedre ut"?

'Kenny Bones' er kanskje en smule konservativ, og syns det blir mye styr som skader saken? - For egen del er det morsomt å prøve litt ymse, ei god vannpipe f.eks. både renser og kjøler. Hvordan den er formet er eventuelt et pluss hvis den funker godt ;)

 

Men hvordan tar du det oralt, svelger en klump og that's it?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et elendig argument. Vi har jo faktisk ørten headshops i Norge fra før. Og hvordan folk ønsker å røyke reven sin (selv så mener jeg at å røyke må være den dårligste måten mtp. at man faktisk ødelegger mye virkestoff og risikerer lungesykdommer. Oralt inntak er mye "sunnere", men også vanskligere å beregne dose) har da ikke noe å si? Er det bare fordi det skal "se bedre ut"?

Ja, det er flere grunner egentlig. Sånt utstyr skriker jo "misbruk!", det er det jo ingen tvil om. Barnslig er det også. Cannabis handler om mer enn fjortisrøyking.

 

Edit: I tillegg er jeg overbevist om at sånt utstyr øker sjansen for misbruk.

Dette er av egen erfaring og av andre kompisers erfaring. Alt henger sammen, hvorfor bruker mange sånt utstyr? Mange ganger har jeg hørt folk si "ruller du join?? Da mister du jo halve bønna jo?!" Og at mange bruker utstyr av denne grunnen fordi man vil få mest mulig ut av det. Hadde det vært legalisert hadde det jo vært nok av det på en måte. Da hadde man ikke trengt alskens piper som skal gi "større effekt" og bøtte og piss.

Dessuten øker dette sjansene for misbruk fordi man trenger egentlig ikke å røyke mer enn en joint pér dag. Røyker man mer så fungerer det annerledes og dårligere den andre gangen man røyker. Noe som igjen ofte fører til at man tar ett trekk til.

 

Jeg slutta med piper for rundt tre år siden og angrer ikke overhodet. Nå kjøper jeg étt gram i uka og det er på Torsdager, for bruk i helgene. Da ruller jeg tre-fire jointer og that's it. Sånn går det til neste helg og jeg har ikke vært innrøyket på omtrent den tiden siden jeg sluttet med piper. Dette har gitt stor vinning generelt på altmulig. Grunnen til at jeg røyker er fordi jeg skriver låter. Og jeg får ekstremt motivasjon etter å ha røyket første gangen. Om jeg røyker mer på en dag så forsvinner effekten fullstendig. Dette har jeg funnet ut av meg selv. Og det har gitt mange andre positive resultater også, som f. eks at jeg er mindre kjedelig i uka for samboeren min. Sier seg selv at det er dølt å bo sammen med en potetsekk som stirrer i veggen.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Dessuten øker dette sjansene for misbruk fordi man trenger egentlig ikke å røyke mer enn en joint pér dag. Røyker man mer så fungerer det annerledes og dårligere den andre gangen man røyker. Noe som igjen ofte fører til at man tar ett trekk til.

FOR DEG.

At DU er så svak at du ikke klarer å motstå lysten til ett trekk til er DIN skyld og DITT problem.

Har røyket brønn i godt over 10 år nå og kjenner meg så absolutt ikke igjen i det du skriver. Ja jeg røyker det fra brønn pga. jeg generelt sparer mer på det kontra joint. Men også fordi det er lettere da alt du trenger er mekken ( som du ikke trenger å være så fisefin med, store klumper gjør ingenting ), du får større trekk som gir i mine øyne en annerledes og bedre rus enn joint samt at det varer lenger.

 

PS: Kan glatt gå gjennom et gram eller mer av prima vare og fortsatt fungere helt fint (Om ikke bedre ) i den daglige verden. Derimot røyker du møkk fra elva eller lignende får du et stort problem med det.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
FOR DEG.

Nei, dette gjelder ikke bare meg. Dette gjelder alle. Det er sånn det fungerer.

 

At DU er så svak at du ikke klarer å motstå lysten til ett trekk til er DIN skyld og DITT problem.

Ikke nødvendigvis. Ddet har med at det går rett på belønningssenteret. Om man velger å handle ut av det er selvfølgelig individuelt, men alle vil merke den lysten før eller siden. Selv velger jeg å IKKE handle ut av dette suget, samt at suget nærmest er ikke-eksisterende heller hos meg siden jeg røyker så lite.

 

Har røyket brønn i godt over 10 år nå og kjenner meg så absolutt ikke igjen i det du skriver. Ja jeg røyker det fra brønn pga. jeg generelt sparer mer på det kontra joint. Men også fordi det er lettere da alt du trenger er mekken ( som du ikke trenger å være så fisefin med, store klumper gjør ingenting ), du får større trekk som gir i mine øyne en annerledes og bedre rus enn joint samt at det varer lenger.

Da blir det en individuell sak som grunner i hva du foretrekker eller ikke. Men det sier seg selv at jo mer man får i seg, jo lettere blir man innrøyket. Noe det er smart å unngå.

 

PS: Kan glatt gå gjennom et gram eller mer av prima vare og fortsatt fungere helt fint (Om ikke bedre ) i den daglige verden. Derimot røyker du møkk fra elva eller lignende får du et stort problem med det.

Dette har også med at kroppen din kjenner stoffet og vet hva den skal gjøre med det. Samt at 'jeg'et ditt kjenner igjen rusen og vet hvordan du skal håndtere rusen. Jeg klarer også å fungere til daglig etter å ha røyket, null problem, men jeg vil ha noe MER utav det. Jeg vil få frem det beste utav rusen, nemlig det enestående rushet av kreativitet som kun kommer når jeg er nyrøyket.

Lenke til kommentar

Om Kenny Bones mener det så må han få lov til det og i det jeg leser så har han funnet det som fungerer for han.

Og kan man bruke rus til og skape noe...GO sier jeg.

Men det han sier om bong er så rett at det er vondt, når det gjelder rus-miljøer. Har sett folk få seg en kraftig på trynet for de har begynt og rulle en joint.

Bong osv. herper lungene dine mer enn en joint i tilegg.

Røyker jeg bong så er det ofte jeg må hente frem astmamedisinen, noe jeg aldri har måttet med en joint.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Om Kenny Bones mener det så må han få lov til det og i det jeg leser så har han funnet det som fungerer for han.

Og kan man bruke rus til og skape noe...GO sier jeg.

Men det han sier om bong er så rett at det er vondt, når det gjelder rus-miljøer. Har sett folk få seg en kraftig på trynet for de har begynt og rulle en joint.

Bong osv. herper lungene dine mer enn en joint i tilegg.

Røyker jeg bong så er det ofte jeg må hente frem astmamedisinen, noe jeg aldri har måttet med en joint.

 

Nå har du astma da. Astma og røyking er ikke ideelt. Joint og bong kan sammenlignes > Bong kjøler ned røyken, simpelt. Hvis man ser bort i fra tobakk gir bong og joint det samme, bare at du får mer røyk ut av bong enn joint.

Lenke til kommentar

Jeg røyker bare bong så og si, poenget mitt var bare at folk må få røyke på den måten de vil=)

Jeg liker det bong, bøtte osv. gjør.

Men det er farget av det Kenny sa, jeg har "vokst" opp med den regelen.

Men hele poenget mitt er at man skal respektere det valget folk tar=)

 

Ja, du har rett..har kronisk astma.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Nå har du astma da. Astma og røyking er ikke ideelt. Joint og bong kan sammenlignes > Bong kjøler ned røyken, simpelt. Hvis man ser bort i fra tobakk gir bong og joint det samme, bare at du får mer røyk ut av bong enn joint.

Bong og joint kan ikke sammenlignes overhodet. Det at røyken kjøles ned gjør bare at det kjennes lettere å trekke ned. Skaden er likevel prikk lik som om det ikke hadde vært vann i bongen. Når jeg en gang i jubelåret røyker pipe så merker jeg det tvert på lungene, noe som skremmer meg i grunn.. Hasj er definitivt ikke noe bra for lungene.

Lenke til kommentar
Nå har du astma da. Astma og røyking er ikke ideelt. Joint og bong kan sammenlignes > Bong kjøler ned røyken, simpelt. Hvis man ser bort i fra tobakk gir bong og joint det samme, bare at du får mer røyk ut av bong enn joint.

Bong og joint kan ikke sammenlignes overhodet. Det at røyken kjøles ned gjør bare at det kjennes lettere å trekke ned. Skaden er likevel prikk lik som om det ikke hadde vært vann i bongen. Når jeg en gang i jubelåret røyker pipe så merker jeg det tvert på lungene, noe som skremmer meg i grunn.. Hasj er definitivt ikke noe bra for lungene.

 

Det er nå ikke siggaretter heller. Men begge har jo vært i kulturen og samfunnet i flere tusen år, så det argumentet kan man lett sette på hylla. Man dør ikke av det akkurat.

Lenke til kommentar
Nå har du astma da. Astma og røyking er ikke ideelt. Joint og bong kan sammenlignes > Bong kjøler ned røyken, simpelt. Hvis man ser bort i fra tobakk gir bong og joint det samme, bare at du får mer røyk ut av bong enn joint.

Bong og joint kan ikke sammenlignes overhodet. Det at røyken kjøles ned gjør bare at det kjennes lettere å trekke ned. Skaden er likevel prikk lik som om det ikke hadde vært vann i bongen. Når jeg en gang i jubelåret røyker pipe så merker jeg det tvert på lungene, noe som skremmer meg i grunn.. Hasj er definitivt ikke noe bra for lungene.

 

Det er nå ikke siggaretter heller. Men begge har jo vært i kulturen og samfunnet i flere tusen år, så det argumentet kan man lett sette på hylla. Man dør ikke av det akkurat.

Det var ikke et argument :) Når jeg vet at det er skadelig så ønsker jeg helst å redusere skadeomfanget så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...