haak92 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 hei! jeg lurer på om det er en konkret lov om hva som er konsekvensene for å trimme en moped..? for nå i det siste har jeg hørt mange forskjellig ting; at noen har blitt avskilta, noen har bare fått bot, og andre har fått utsettelse på lappen til bil.. så jeg bare lurer på om noen kan vise meg en side eller hvertfall svare meg på om det er noen lov for konsekvensene av trimming... takk for alle svar
hannis-91 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei! det som skjer er at du får som regel mellom 3-6000kr i bot + at du må bygge om mopeden tilbake til orginalt. det er det som skjer.. Endret 27. mai 2007 av hannis-91
-Petter- Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 4200 ,- i bot + avskiltning, mopeden må på visning etterpå for å få skilt tilbake.
Labanman Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hei. Har blitt stoppet selv. Da fikk jeg heldigvis ikke noe bot pga trim fordi purken skjønte ikke at jeg hadde det :!: Men jeg fikk 3500,- i bot og 1/2 års utsettelse... Men en kompis av meg ble stoppa med trim. Han fikk 7500,- i bot, men han kjørte i tillegg for fort da hehe. Mvh.Labanman
hannis-91 Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 4200 ,- i bot + avskiltning, mopeden må på visning etterpå for å få skilt tilbake. 8719092[/snapback] mopeden blir jo for fanken ikke avskiltet.. da må purken ha hatt en dårlig da.. mange av kameratene mine har blitt stoppet og da har de fått bot og må sette sykkelen på verksted å gjøre den orginal igjen
-Petter- Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 hannis-91 ikke snakk som om du har mer peiling du, jeg vet dette for jeg har erfart det.. tror kameratene dine kødder med deg jeg.. Du har sikkert ikke lappen engang, og hvis du har den har du nettop fått den
hannis-91 Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 (endret) hannis-91 ikke snakk som om du har mer peiling du, jeg vet dette for jeg har erfart det.. tror kameratene dine kødder med deg jeg.. Du har sikkert ikke lappen engang, og hvis du har den har du nettop fått den 8723175[/snapback] kanskje sånne byklyser må avskilte mopedene sine ja.. det er fordi de er så stygge å bortsjemte så purken veit at de får ny sykkel eller en porsche til 1,5 mill som første bil av far sin.. på landet må man betale bot og bygge den tilbake til orginal.. slik er det bare... men det er vel du som sikkert bestemmer reglene.. der er vel derfor du har vå ¨veldig¨peiling.. Endret 28. mai 2007 av hannis-91
-Petter- Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 hannis-91, jeg bor faktisk på landet selv. Og har betalt moped selv. Så bare ikke kom og si jeg er noe pappa-gutt. Bare for din kanskje er stygg og jævlig for du ikke hadde råd til noe bedre betyr ikke det at alle som har finere enn din ikke betalte den selv. Viss de ikke tar skiltet, får du heller ikke noen bot - da får du visning. Da må du inn til BT og vise at den er orginal viss du har sagt til politiet at den er det, men om de måler deg er det ikke vits å prøve seg på at den ikke er trimmet.
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hannis, du har tatt feil, og du driver person angrep. Du får avskilting, da trim ikke er lov , også får du bot.
hannis-91 Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 (endret) hannis-91, jeg bor faktisk på landet selv. Og har betalt moped selv. Så bare ikke kom og si jeg er noe pappa-gutt. Bare for din kanskje er stygg og jævlig for du ikke hadde råd til noe bedre betyr ikke det at alle som har finere enn din ikke betalte den selv. Viss de ikke tar skiltet, får du heller ikke noen bot - da får du visning. Da må du inn til BT og vise at den er orginal viss du har sagt til politiet at den er det, men om de måler deg er det ikke vits å prøve seg på at den ikke er trimmet. 8723464[/snapback] jeg sa ikke at du er en pappa gutt.. har nok sykkel ja.. har KTM EXC 125 så suck on that.. jeg snakket om byklyser. ikke om akkurat deg.. alt dreier seg ikke om deg da fjompen.. Endret 29. mai 2007 av hannis-91
Isbilen Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Den verste konsekvensen kommer ikke før du kræsjer. Da kan du vinke farvel til alt som heter forsikringsutbetalinger, siden det du har forsikret er en moped, mens det du fiser rundt på er en feilregistrert lettmotorsykkel som du attpåtil ikke har lov til å føre.
TanglewoodD Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 isbilen, man får bare mindre enn det man skal ha, dessuten tar man det på siden.. Er ikke mange % som kjører orginalt her til lands.
Drunken_Master Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har blitt stoppet selv, latet som jeg var dum å ikke viste den var trimmet. De skjønte jo selvfølgelig at den var det, siden jeg kjørte litt unormalt oppover med mopeden. De var ganske snille, jeg fikk bare en time hos Biltilsynet. Jeg måtte vise mopeden i orginal tilstand, da måtte jeg bare bytte trimsylinderen og potta. Ikkeno problem. Men man kan få en svært kraftig bot, aldri hørt om utsettelse på billappen. Man får som regel en time til biltilsynet for å vise den i orginal tilstand igjen, hvis den da er trimmet vil de ta skiltene dine. BTW, både Hannis-91 og -petter- oppfører seg som noen barneromper!
[TA]Gunners Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 *Raportert* Ja, du kan bli avskiltet, få bot mellom 3-6 tusen kroner og komme på visning for å få skilt tilbake. Flere av mine kamerater har fått nettopp denne straffen for trim. Hvor du bor i landet, har i hvertfall i teorien absolutt ingenting å si for hvilken straff du skal få.
ilpostino Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 jeg har slettet et par innlegg. oppfør dere ordenlig når dere svarer på noen andres innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå