Gå til innhold

LOST 3x22/23 - "Through The Looking Glass " (USA)


Hvilket terningkast vil du gi episoden?  

227 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi episoden?

    • 1
      8
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      15
    • 5
      53
    • 6
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"o"'en kan jo også være en "a".... men mot slutten nå ble jo Jack og Sawyer, om ikke bestevenner, ihvertfall bedre venner, noe som tyder på at det ikke er hann, siden det verken var familie eller venner...

8700231[/snapback]

 

På slutten ja, men mye kan ha skjedd siden kate og jack snakket sammen, fra Jack forlot øya. Er ikke mye som skal til for å gjøre dem uvenner.

 

Kate og Jack var jo venner de og, og vi ser jo hvordan det endte :roll:

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
"o"'en kan jo også være en "a".... men mot slutten nå ble jo Jack og Sawyer, om ikke bestevenner, ihvertfall bedre venner, noe som tyder på at det ikke er hann, siden det verken var familie eller venner...

8700231[/snapback]

 

''a'' som i Jacob :cool:

 

Tror det er Ben

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Synes den "O" en i avisen er litt ulklar. Men "J" kan jo også stå for James, altså Sawyer.. :hmm:

8700092[/snapback]

Det vil vere rimeleg å tru at Sawyer er i lag med Kate i framtida. Dette forklarer er med på å forklare konflikten mellom Jack og Kate.

 

Eg ser på Ben som ein av dei sterkaste kanditatane til å ligge i kista. Jack har no innsett at Ben hadde rett. Dette gir Hack ein ny respekt for Ben. Etter at dei har forlatt øya vil ikkje Ben lenger ha nokon vennar eller kjente. Noko som forklarer kvifor ingen møtte for å ta farvel.

Lenke til kommentar
Synes den "O" en i avisen er litt ulklar. Men "J" kan jo også stå for James, altså Sawyer.. :hmm:

8700092[/snapback]

Det vil vere rimeleg å tru at Sawyer er i lag med Kate i framtida. Dette forklarer er med på å forklare konflikten mellom Jack og Kate.

 

Eg ser på Ben som ein av dei sterkaste kanditatane til å ligge i kista. Jack har no innsett at Ben hadde rett. Dette gir Hack ein ny respekt for Ben. Etter at dei har forlatt øya vil ikkje Ben lenger ha nokon vennar eller kjente. Noko som forklarer kvifor ingen møtte for å ta farvel.

8700405[/snapback]

 

Alt peker på Ben, men da hadde det vel vært typisk at det ikke var han?

 

Det kan og vere Locke. Han har vel ikke noe serlig med venner ut ifra flashene vi har sett, og lite familie. Mulig han tar over som sjef på øya etter Ben? Og blir en ''fiende'' til Jack & Co. Har fått inntrykket, spesielt etter siste scene mellom de to, at Jack ser på Locke, ikke Ben, som den som virkelig prøver å holde folkene på øya (sprengte sub'n bla)

Lenke til kommentar

Syntes dette var en meget god avslutning, grunnen til at Charlie måtte dø er jo for å forhindre en "butterfly-effekt". Dvs. at alt forandrer seg hvis det skjer en liten forandring.

 

Det er bare så utrolig lang tid til fortsettelsen, er meget spent på hvordan produsentene skal klare å få de neste 48 episodene meningsfulle. Det bør jo skje veldig mye nytt.

 

Når det gjelder "drapet" av Bernard, Jin og Sayid syntes jeg det var åpenbart at de ikke ble drept. Hvor ofte skjer dette i amerikanske serier?

Lenke til kommentar

Så bare litt på begynnelsen av episode 22 nå.

Jack sitter på flyet og har nettopp fått avslag på sin forespørsel om påfyll av fludium, han får en avis i stedet.

Så tar han på seg sikkerhetsbeltet.

Plutselig rister flyet og du kan se HÅPET i Jacks ansikt,

håpet om at alt skal gjenta seg, at flyet skal styrte og at han endelig skal komme tilbake til stedet hvor livet hadde en mening. :)

Og så skuffelsen, skuffelsen når han hører kapteinen over høyttaler-anlegget. Det var bare turbulens.. :(

Gleder meg til å se alt i reprise (med den kunskapen jeg nå sitter inne med). Men jeg venter til over helga, når alt har roet seg. :ph34r:

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting, mulig dette er tatt opp allerede, men hva er det med Locke og det å ta livet av noen? :hmm: Han har jo tidligere vist at han ikke er i stand til det, når han ikke klarte å drepe faren sin som han hatet så intenst.

Likevel, i denne episoden, drepte han Naomi uten å nøle. Men han klarte ikke få seg til å drepe Jack.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting, mulig dette er tatt opp allerede, men hva er det med Locke og det å ta livet av noen?  :hmm: Han har jo tidligere vist at han ikke er i stand til det, når han ikke klarte å drepe faren sin som han hatet så intenst.

Likevel, i denne episoden, drepte han Naomi uten å nøle. Men han klarte ikke få seg til å drepe Jack.

8700948[/snapback]

 

Mulig han ikke klarer å drepe en person mens han ser vedkommende i øynene? Når han drepte Naomi var det vel mer som en refleks for å forsvare øya, men når han skulle drepe Jack og faren, så stod han ansikt til ansikt med de, og klarte det vel rett og slett ikke..

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg også sett sesongavslutningen og må si jeg er rimelig imponert over hva Lost-skaperne har stelt i stand til oss. Jeg sitter igjen med maange intrykk fra denne episoden.

 

Fikk litt medfølelse for Ben da han ble banket av Jack. Selv om han har vært "ond" så ble jeg trist inni meg når jeg så det. Mye kanskje på grunn av den personen jeg er, men også fordi jeg tror Ben innerst inne er en god person.

 

Episodens absolutte beste øyeblikk var da Hurley kom kjørende med bilen. Han fikk bevist for Sawyer at han virkelig kan hjelpe til etter at han ble utskelt av han tidligere. :)

 

Fremtidsflashene! Ja, hva skal vi si om disse da. Jeg følte på en måte at det ødela litt for serien. Nå har vi fått bekreftet at noen kommer seg bort fra øya, noe som jeg ikke helt likte at de avslørte. For meg har Lost vært et lite mysterium om de kommer seg bort fra øya eller ikke. Så da ble det mysteriet løst/"ødelagt".

 

Men for all del, det gav serien også en ny retning og et lite løft. Er dette den virkelige framtiden eller er det bare noe folkene på øya forestiller seg? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg over hvilken av de delene jeg skal tro på. Det får være opp til Lost-skaperne å forklare meg. :)

 

Når det gjelder faren til Jack tror jeg han helt klart er død. Selv om Jack flere ganger nevnte han og oppførte seg som om han var levende tror jeg det bare var på grunn av formen han var i. Kanskje han vil ha tilbake faren også? :hmm:

 

Charlie's død... Ble veldig trist da jeg så dette. Har begynt å like Charlie mer og mer etterhvert som tiden har gått nå. Vil ha han tilbake. :p

Når vi så at Desmond løp mot han og ropte, begynte jeg å tenke på om kanskje ikke fortalte sannheten til Charlie når han fortalte om synet sitt. Når han innså at Charlie virkelig kom til å dø så ombestemte han seg og ville få Charlie til å komme seg ut fra rommet. Dette kan også forklare hvorfor vi ikke fikk se synet hans. Men det rimer ikke helt, med tanke på at han ikke hadde hørt om stasjonen før han fortalte Charlie om synet sitt.

 

Blir veldig spennende å følge med framover nå. Hvem er folkene som Naomi var sammen med. Er det gamle Dharma folk som er kommet for "å ta øya tilbake". Eller er det virkelig et redningsteam?

 

Uansett... Det blir leeenge å vente på neste sesong.

I skrivende stund er det: 258 dager, 3 timer, 42 minutter og 40 sekunder igjen til 8. februar.

 

Det er lenge det! :(

Lenke til kommentar
Er også enig i at Ben er en god kandidat. Men for alt vi vet kan det være en ny person vi enda ikke har møtt, det er tross alt 48 episoder igjen.

8700464[/snapback]

Eg trur ikkje det er ein ukjent person. Ut frå måten episoda var bygdt opp på syns eg Ben virker som det mest naturlege valet. Dette er ein person alle på sett og vis er knytta til, men dei fleste har eit anspent forhold til. Men det er aldri godt å vite. Derfor kjem blir vi sittande og stirre på skjermen til siste episode er sent.

 

Når det gjeld at enkelte er skuffa over at vi fekk vite at dei vart redda til slutt, syns ikkje eg at dette gjer så mykje. For min del er det lenge sidan dette punktet hadde nokon betydning for serien. Det er alle dei alle mysteria og måten alt er knytt saman som bygger opp Lost. Om dei blir redda eller ikkje spelar sånn sett bare ei birolle.

Lenke til kommentar

Ganske opplagt at Hurley kom til å redde dagen etter at Sawyer var så "slem" med ham da.

 

Dette har vært en god sesong. Waaaaaaaaaaay better enn den dritten vi fikk i forrige.

 

edit: syns også det var synd Tom ble drept. Han virka god i bunn :D

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...