Gå til innhold

LOST 3x22/23 - "Through The Looking Glass " (USA)


Hvilket terningkast vil du gi episoden?  

227 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi episoden?

    • 1
      8
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      15
    • 5
      53
    • 6
      143


Anbefalte innlegg

Damn! For en episode.

Lost episode tidligere har nesten alltid vært preget av at jeg vet sånn halvveis hva som skal skje, rett før det skjer.

Denne episoden var helt annerledes. F.eks, jeg var helt sikker på at jack ville ha løpt tilbake for å hente radioen og gi den til ben. Men neida, plutselig er jack knallhard. han SKAL vekk fra øya, han SKAL vinne over Ben. Uansett hva det måtte til.

 

Men, slutten var dårlig. Om det ikke er en mulig tanke Jack har om hvordan det ville vært "om" han hadde kommet seg bort fra øya, spør dere selv, hva er nå lost da?

 

Lost er nemlig en serie der en gruppe overlevende fra en flykræsj, som nylig har kræsjet på en helt ukjent øy, prøver å finne ut hvor dem er, og hvordan dem kommer seg hjem. Etterhvert i serien får man vite mer og mer om øya, fiender/monstre og ellers litt rare ting. Men det hele var alltid et midtpunkt for alle: Lost var øya, lost var hvordan ble slutten, og mest sannsynlig ble slutten at dem ble reddet.

 

Men herregud da, når dem først blir reddet (slik dem mest sannsynlig har blitt), ikke si at dem skal tilbake til den "tidligere spennende" øya og utforske mer, sloss mot dharma? Herregud, det er bare latterlig.

Lost er lost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ep22 var flott, og helt opp til ca midten av ep23 var flott.

 

Men hva for slags forbanna dritt-avslutning er det der?

Nå ble alt i serien sålangt bare daff og en slags grøtete, dårlig fortalt, budsjett-film...

Hvis de ikke er på øya neste sesong vil jeg ikke se på lenger, øya ER Lost!

 

Ga Episoden en "1".

Lenke til kommentar
Det var noen som skrev et sted at det står 2009 på flybilletten til Jack i future-flashet.

I så fall er det store muligheter for at de kommer til å være på øya noen sesonger til.  :cool:

Det HÅPER jeg! Håper også at sesong 4 kommer iløpet av 1-2mnd for og gjøre opp for denne avslutninga! :hrm:

Lenke til kommentar

Ganske kul da! Future-flashback og "redningen" i boks. Sessong 4 tror jeg forøverig kommer til å bli den siste ekte Lost sessongen. Dersom det kommer mer så tror jeg det vil det bli "after-Lost" eller noe slikt.

 

Karakter 6 under tvil.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Ah, æ hate Lost!

 

Greit, det var vel en av de bedre sesongavslutningene. Og Jack sine frontflashes var vel ganske geniale. Det startet som helt vanlige flashbacks for min del. Tenkte at dette måtte være en eller gang et godt stykke tilbake i Jack sin historie. Jeg undret meg lenge på hvem som lå i kisten og hva som gjorde at jeg følte Jack ikke hadde noen tilhørighet til sykehuset. Som om han hadde vært lenge borte. Deretter, vi kommer til denne flyplassen. Jeg ser en person som møter Jack og ligner mistenkelig på Kate. "Faen", tenker jeg var han så dopa og hu så opptatt av de ikke husker dem har møtt hverandre?! Selvfølgelig var det den sprøeste tanken jeg kunne hatt.

 

Jeg la øyeblikkelig fra meg tanken på Kate, men stemmen lignet og utseendet mer og mer. Deretter begynte de å snakke om billetter og Jack kom inn på noe snakk om noe gullbilletter. "Har Lost blitt rene godtebutikken?!". Poenget mitt er uantsett at Lost overrasket meg en smule med den slutten, selv om jeg var inne på en mulig fremtid flere ganger.

 

Kisten, John Locke. Ingen familie, og det virker mer logisk etter praten Jack og Locke hadde nær slutten. I tillegg til tidligere diskusjoner, Jack er nedfor i "fremtiden" fordi han aldri hørte på John og prøver å søke en tilgivelse, han har hele tiden tenkt på at han vil bli reddet og løse alt, men ikke tenkt over hvorfor.

 

Charlie, jeg savner han allerede, hvorfor måtte han dø. Jeg likte ikke helt den. Jeg vil så gjerne se Charlie igjen, samtidig som det ikke skal være en teit skygge som utgir seg for å være ham. Skyggen er Walt, hvor folk her får andre ideer fra kan jeg ikke skjønne. Walt dukker ikke bare opp igjen, går rett bort til Locke på et eller annet sted vi antar Walt ikke har vært før, for deretter å ha blitt en wannabe-Locke -fyr, nei det er skyggen. (Jaja, det meste skjer i Lost, men noen steder går begrensningene (særlig etter at vi i "The Answers" fikk vite at skyggen _er_ en som kan gjøre seg om til personer og ting som hver enkelt har i minnet sitt.))

 

Når det gjelder sesong 4 tror jeg det vil bli en tvil for hver enkelt om de faktisk vil dra eller ikke. Redning vil i den sesongen være nærmere enn noengang, selv om de på båten ikke er redningsfolk, før og de vil være nødt til å ta et valg. Ellers ser vi nok flere fremtidsflashes.

 

Gir episoden en femmer.

Lenke til kommentar
Ganske kul da! Future-flashback og "redningen" i boks.

Er jo akkurat det som ødelegger ALT! Ingen spenning igjen!

8696118[/snapback]

Ingen spenning? Naomi fortalte ikke sannheten når hun sa Penny hadde sendt henne. Hvem vet hvem som kommer. Dessuten vet vi enda ikke hva Locke, Ben, Jacob og Walt vil med øya.

Lenke til kommentar

WOW!! akkurat sett sesongavslutningen, den var helt rå! :ohmy: hadde aldri trodd den skulle ta en slik vending! gråt mine modige tårer da Charlie døde :cry::ermm: likte ikke den, og hvorfor i all verden lukket han ikke døren ETTER at han gikk ut på andre siden der Desmond sto da?? uff, skjønte ikke den jeg :no:

 

Uansett så kunne den avslutningen vært bedre! gleder meg noe sinnsykt til neste sesong begynner :yes: når begynner den igjen?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
WOW!! akkurat sett sesongavslutningen, den var helt rå!  :ohmy:  hadde aldri trodd den skulle ta en slik vending! gråt mine modige tårer da Charlie døde  :cry:  :ermm:  likte ikke den, og hvorfor i all verden lukket han ikke  døren ETTER at han gikk ut på andre siden der Desmond sto da?? uff, skjønte ikke den jeg  :no:

8696277[/snapback]

 

Følg med litt da. Charlie ofret seg for at Desmond's syn skulle gå i oppfyllelse, slik at Claire blir reddet.

Lenke til kommentar

jeg vet dette kan vere fra en annen epesode men jeg trur siden lock hadde sett jckop før og ikke så han hele tiden at han lagde en slags visjon sånn at det så ut som walt samme med de andre som bare dukker opp

 

men du fikk jo ikke greie på så veldig mye mener jeg, og hvorfor løp ikke bare charlie ut i stede for og lukke i gjen den greia kanskje han kunne overlevd.

 

skulle ønske det kom ny epesode i gjen jeg fikk nesten ikke svar på noen ting, kanskje jeg må se epesodene i gjen i morgen :thumbup:

Endret av TRibal89
Lenke til kommentar

Charlie "løa" ikke ut for at profetien til Desmond skulle oppfylles. Det er/var eneste måte han tror/vet Claire kan komme seg vekk fra øya på.

 

Jeg er også svært begeistret over kveldens episode.

Mest kanskje fordi den neeeesten bekrefter en mistanke jeg har hatt om at "Jacob" er "skyggen"/isbjørnen"/svartrøyken og alle de andre rare tingene folk har sett...

Lenke til kommentar
WOW!! akkurat sett sesongavslutningen, den var helt rå!  :ohmy:  hadde aldri trodd den skulle ta en slik vending! gråt mine modige tårer da Charlie døde  :cry:  :ermm:  likte ikke den, og hvorfor i all verden lukket han ikke  døren ETTER at han gikk ut på andre siden der Desmond sto da?? uff, skjønte ikke den jeg  :no:

8696277[/snapback]

 

Følg med litt da. Charlie ofret seg for at Desmond's syn skulle gå i oppfyllelse, slik at Claire blir reddet.

8696392[/snapback]

 

 

ja, fikk med med det da.. men han hadde jo ikke trengt å dø?? eller har jeg gått glipp av noe? hun hadde jo blitt reddet selvom han hadde kommet seg på andre sida av døra? selvom desmond sa at han måtte dø pga claire, men MÅTTE han det liksom? mulig jeg tar feil men skjønte det ikke helt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...