Gå til innhold

LOST 3x22/23 - "Through The Looking Glass " (USA)


Hvilket terningkast vil du gi episoden?  

227 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi episoden?

    • 1
      8
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      15
    • 5
      53
    • 6
      143


Anbefalte innlegg

Det som er spennende er at Jack nå går fra å ville forlate øya uansett, til å ville dra tilbake for alt det er verdt. Altså skjer det et eller annet fremover nå i sesongene som vil endre hans syn på øya for alltid.

8698985[/snapback]

 

Han vil kanskje tilbake for å treffe personen i kisten, som kom tilbake til øya da hun/han døde?

 

Synd så mange others ble drept..

8702644[/snapback]

 

Som Ben sa, historien er i ferd med å gjenta seg. Jack & co er også "the others".

Endret av Undertow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er spennende er at Jack nå går fra å ville forlate øya uansett, til å ville dra tilbake for alt det er verdt. Altså skjer det et eller annet fremover nå i sesongene som vil endre hans syn på øya for alltid.

8698985[/snapback]

 

Han vil kanskje tilbake for å treffe personen i kisten, som kom tilbake til øya da hun/han døde?

 

Synd så mange others ble drept..

8702644[/snapback]

 

Som Ben sa, historien er i ferd med å gjenta seg. Jack & co er også "the others".

8702731[/snapback]

Ikke sånne others vi tenker på... Hvis han tenker på The purge så representerer the losties dharma.

Lenke til kommentar

Drit bra episode! 6/6 Skjønner hvordan Jack følte seg, her var han på en drit fin øy, og hadde sjans på en fin dame, og hadde ikke noe ansvar, så kommer han tilbake til den triste virkeligheten :/

Vet ikke hva jeg skal håpe på, var litt tragisk å se han der med alle de karta :/

Trodde også først at det var hun " parachute girlie" han skulle treffe ved flyplassen :p

Men kom Kate, kjente hun ikke igjen med en gang, kunne ikke se fregnene :p Hun var så myk i ansiktet, veldig sminka :p

Lenke til kommentar

Moderator vill bare få minne om at det ikke bare er forbudt å fortelle hvor du kan laste ned piratkopier av ting, men også at du har lastet dem ned og diskusjoner om eller basert på piratkopien og dens innhold:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

En del poster i starten av denne tråden blir slettet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det suger at vi må vente helt til 2008 for sesong 4!! Men ja, veldig bra episode! Ble imponert.

 

Det var dette som sto i avisen:

"The body of John Lantham of New York was found shortly after 4 am in the 4300 block of Grand Avenue.

 

Ted Worden, a doorman at the Tower Lofts complex, heard loud noises coming from the victim's loft.

 

Concerned for tenants' safety, he entered the loft and found the body hanging from a beam in the living room.

 

According to Jaime Ortiz, a police spokesman, the incident was deemed a suicide after medical tests. Latham (sic) is survived by one teenaged son.

 

Memorial services will be held at the Hoffs-Drawlar Funeral Home tomorrow evening."

Endret av Concubine
Lenke til kommentar

Ehm, på den oceanic-air sida fant jeg plutselig dette når jeg merka teksten til høyre;

 

"I survived a horrific plane crash and am stranded on an island somewhere Northeast of Australia and Southwest of Hawaii. In the event that I am never found, please forward word of my fate to my parents."

 

Edit: Hvem skal det forestille? :/

 

Edit2: Så den "The_Answers" epsisoden nå just. Der mater de teorien om at de har reist tilbake i tid da de kræsja. I quote; "Somewhere in the space-time contineum".

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Sawyer er beyond the point of no return!

Han er utrolig forbanna!

"I'm mad as hell and I'm not gonna take it anymore"! :mad:

Har litt vondt for å se for meg at han kommer tilbake til name-calling-modus med det første.

 

MEN, hvis jeg har regnet riktig, er det julaften og 1.juledag i løpet av de neste par episodene, og da kan det jo hende Sawyer får noe fint som gjør at han finner tilbake til sitt indre barn igjen!! :)

Lenke til kommentar

Veldig bra avslutning, men måten de fikk spådommen til Desmond til å gå i oppfyllelse irriterer meg.

 

Hvor mange liv skal denne Mikhail Bakunin ha? Hvorfor i alle dager sjekker de ikke at han faktisk er død? Hvorfor i alle dager springer ikke Charlie ut og stenger døren? Vil han ikke leve? Vil han at spådommen skal gå i oppfyllelse, fordi han ikke tror at de andre blir reddet om han overlever?

 

Jeg kjøper rett og slett ikke den delen av sesongavslutningen. Men ellers var det jo veldig oppløftende. De kom seg tydeligvis vekk fra øyen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Denne episodene tror jeg at jeg må se en gang til..

Meg etter siste episode:

1143439398189.jpg

 

 

Noen som kan sende meg en oppsummering på pm eller i skjult tekst her?

Lenke til kommentar
MEN, hvis jeg har regnet riktig, er det julaften og 1.juledag i løpet av de neste par episodene, og da kan det jo hende Sawyer får noe fint som gjør at han finner tilbake til sitt indre barn igjen!!  :)

8704509[/snapback]

 

LOST Timeline er veldig artig lesning. Mange aha-opplevelser å hente der. Fint hvis man er i tvil om når noe skjedde.

Episodene i sesongavslutningen foregikk forøvrig 22. og 23. desember 2004. Så starten av sesong 4 blir 24. desember. :wee:

 

Hvor mange liv skal denne Mikhail Bakunin ha? Hvorfor i alle dager sjekker de ikke at han faktisk er død? Hvorfor i alle dager springer ikke Charlie ut og stenger døren? Vil han ikke leve? Vil han at spådommen skal gå i oppfyllelse, fordi han ikke tror at de andre blir reddet om han overlever?

Jeg kjøper rett og slett ikke den delen av sesongavslutningen. Men ellers var det jo veldig oppløftende. De kom seg tydeligvis vekk fra øyen.

8704631[/snapback]

 

For det første: Er utrolig hvor seigliva Mikhail er. Han har blitt kasta inn i det beskyttelsesgjerdet, han har blitt skutt med den harpun-pistolen til Desmond, han har blitt banka opp flere ganger. Er nesten så jeg ikke ville bli overrasket om han kom tilbake og viste seg å ha overlevd den granat-dykketuren sin heller.

Litt synd at han nå sannsynligvis er død, for han er en veldig tøff og spennende karakter, som jeg liker (selv om han er en jævel).

 

Hva Charlie angår, så er det flere teorier om hvorfor ting gikk som de gikk. Han ville vel kanskje dø som en helt da. Gå ut med et pang. Desmond hadde fortalt ham at han måtte dø for at Claire skulle bli reddet. Han hadde allerede forsonet seg med at han skulle dø, når han skrev ferdig Greatest Hits-listen sin. Han hadde akseptert sin skjebne, og fryktet den ikke lenger. Dette ser du ganske tydelig når han er bundet fast og Bonnie gjentatte ganger slår han. Den fryktløsheten han viser da. Han har blitt så overbevist om disse synene til Desmond, at han har en skjebne som er forutbestemt for ham (ganske lignende den oppfatningen Locke har av ting). At han er ment for å gjøre dette.

En annen teori er også at den døra til rommet han var i, bare kan stenges igjen fra innsiden. Hadde han løpt ut og lukket den igjen, ville de vel etterhvert ikke klart å holde den igjen på grunn av vanntrykket. (Men ja, de ville sannsynligvis likevel hatt nok tid til å komme seg trygt ut). Men dette tenkte kanskje ikke Charlie på der og da.

Lenke til kommentar

Den komplette oversettelsen er såvidt jeg vet ikke bekreftet fra noe hold. Det kan være noen som har funnet opp teksten som er umulig å se, eller det kan være fra en kilde i lostsettet..

 

Her er en interessant utdyping, dette er klipp og lim fra et annet forum (forum.rpg.net):

 

The word-fragment "entham" in the newspaper clipping is an interesting clue. Jeremy Bentham was a philosopher who espoused utilitarianism. He also designed a prison called the Panopticon.

 

From Wikipedia:

 

Quote:

The Panopticon is a type of prison building designed by English philosopher Jeremy Bentham in the late eighteenth century. The concept of the design is to allow an observer to observe (-opticon) all (pan-) prisoners without the prisoners being able to tell if they are being observed or not, thus conveying a "sentiment of an invisible omniscience." In his own words, Bentham described the Panopticon as "a new mode of obtaining power of mind over mind, in a quantity hitherto without example."

 

That certainly resonates with Lost.

 

My guess is that the J in the article stands for "Jacob," that Jacob's last name is Bentham (as a hat-tip to the philosopher), and that the person in the casket is Jacob Bentham.

__________________

Michael Gentry

 

 

---

 

Vi vet jo at Jacob og Ben ikke er helt på bølgelendge, så vi vet ikke helt hva Jacobs agenda er. Det er vel mulig at John og Jacob slår seg sammen (med jack og gjengen) og går mot Ben og gjengen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...