Gå til innhold

LOST 3x22/23 - "Through The Looking Glass " (USA)


Hvilket terningkast vil du gi episoden?  

227 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi episoden?

    • 1
      8
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      15
    • 5
      53
    • 6
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv tror jeg ikkenoe ;)

Kan jo selvfølgelig bare være en statisk, men hvorfor går kameraet da bort til han, og viser han ganske fremtredende i bildet?

 

Men Mr. Eko er og blir død, så hvis det er han må det vere flash"back" og ikke flash"future".

Tror selv det er flashback alt sammen, Lost folka villeder jo oss hele tiden.

 

Når jeg leste at dere hadde sett en person som ligner på Eko, så tenkte jeg først at de hadde brukt han opp igjen som statist i en scene hvor ingen ville legge merke til han, men nå når jeg har sett scenen opp igjen så er det sant som du sier Lakus. Kameraet hadde ikke fokusert på denne personen om det ikke var noe viktig. Så jeg har et par teorier.

 

Enten så er dette missledende, og bare noe lostfolka har stelt i stand for å få oss til å gruble, eller så er det et flashback, iom at Eko ble begravd, ikke sant?

 

Men selv tror jeg dette er en uviktig detalj..

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er mr. Eko. For det første er Eko død, for det andre synes jeg ikke det ligner spesielt på ham.

Betyr at faren er i livet, eller, som jeg tror, at han mente at han skulle ''hente'' han fra himmelen

8694462[/snapback]

Pussig at Jack mente at faren kunne hentes fra himmelen, ettersom jeg kanskje ville sagt at et annet sted ville vært mer naturlig :p

Ehm.. Fordi han er død kanskje?

8694948[/snapback]

Det jeg mente var at faren kanskje ikke kom til himmelen, men til det andre stedet ;)

Lenke til kommentar

Her var det så mye å ta tak i at jeg bare får starte et sted. Fantastisk dobbeltepisode, må nesten grine når jeg tenker på hvilken sesong vi har opplevd.

 

Naomi/ båten: vi vet det ikke er Pennys båt, men ikke hvem det er. Naomi sa at de kom for å lete etter Desmond, så da sitter vi igjen med kombinasjonen Whitmore/ Dharma. Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha vært Dharma pga flere årsaker. Siden de drev det ganske så stort på øya, må de hatt et bra system på land også. Da må de da ha skrevet ned koordinatene på øya et sted, noe annet må da være rart? Samtidig fortsetter de med flydropp, og da må de da vite hvor øya er? Min teori er derfor at de kommer fra Whitmore, på oppdrag fra faren til Penny. Han kan ha interesser i øya, og folkene til Penny kan ha varslet videre til han om deres funn.

 

John: jeg fikk delvis rett i min tipping; vi kom til å se John i slutten av en episode, først ett øya så resten av kroppen i grava. Hva som skjedde etterpå kunne jeg aldri i verden ha tippa. Først hører John en del rare lyder som jeg selv har hørt igjen, men ikke klarer å tyde helt. Andre folk på nettet har også prøvd, men teorien er mange. Gå hit for å høre dere også. Som mange sier der, mener jeg også å høre "help me" bak der, sammen med "I have....to pay". Deretter ser vi igjen skyen formet som Walt, og John leges. Jeg ser det dermed nesten som sikkert at Jacob er/ styrer skyen, og at John nærmest er på oppdrag for Jacob nå. Jeg spør igjen; visste ikke Ben hvilke krefter Jacob har siden han prøvde å drepe John, og bare spøkte med at Jocob skulle redde ham?

 

Kommr sikkert på mer, men vi kan starte med det.

Lenke til kommentar
Naomi/ båten: vi vet det ikke er Pennys båt, men ikke hvem det er. Naomi sa at de kom for å lete etter Desmond, så da sitter vi igjen med kombinasjonen Whitmore/ Dharma. Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha vært Dharma pga flere årsaker. Siden de drev det ganske så stort på øya, må de hatt et bra system på land også. Da må de da ha skrevet ned koordinatene på øya et sted, noe annet må da være rart? Samtidig fortsetter de med flydropp, og da må de da vite hvor øya er? Min teori er derfor at de kommer fra Whitmore, på oppdrag fra faren til Penny. Han kan ha interesser i øya, og folkene til Penny kan ha varslet videre til han om deres funn.

8713360[/snapback]

Det gjør vi ikke. Det er jo ikke sikkert penny vet hvem Naomi er selv om hun har hyra dem.

Lenke til kommentar

Spør ikke Charlie om det er hennes båt da, og hun sier det ikke er det? Hvis du hadde sendt ut en redningsaksjon, og du får kontakt med en person som sier han har møtt en av teamet ditt og at han er sammen med personen du søker, skjønner du at tampen brenner for hele ekspedisjonen...? Siden Penny stilte seg uvitende til hele opplegget med redningsaksjonen, visste hun trolig lite om den. Enig mr?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Spør ikke Charlie om det er hennes båt da, og hun sier det ikke er det? Hvis du hadde sendt ut en redningsaksjon, og du får kontakt med en person som sier han har møtt en av teamet ditt og at han er sammen med personen du søker, skjønner du at tampen brenner for hele ekspedisjonen...? Siden Penny stilte seg uvitende til hele opplegget med redningsaksjonen, visste hun trolig lite om den. Enig mr?

8714002[/snapback]

Nei. Han nevner bare Naomi, og hun sier hun ikke bet hvem hun er. Hun sa ingenting om redningsaksjonen :)

Lenke til kommentar

OK, jeg hadde ikke helt rett ser jeg etter sitatet her. Likevel mener jeg at jeg har rett forholdene tatt i betraktning. Penny sitter et eller annet sted i verden med en sender stilt inn på samme frekvens som den i stasjonen, evt at de sender på flere og at de fant hverandre da blokkeringen ble borte. Uansett var Penny har hele tiden prøv å få kontakt med øya, siden hun leter etter Des. Når hun da hører at de har fått kontakt med andre folk, at de vet det er en båt i nærheten, burde ikke Penny vite at det var hennes folk da? Greit nok at hun svarer ja på å ikke være på en båt, siden hun ikke er på en. Derimot hvis hun leder en ekspedisjon vet hun at båten er i nærheten av de koordinatene polarfolka mottok, og sannsynligvis også at de har mistet et helikopter med pilot i nærheten av der øya er. Så ivrig som hun er etter å finne Des, ville hun sikkert ha holdt seg oppdatert på hva ekspedisjonen drev med ville hun ikke? Da Charlie nevner en fallskjermhopper, ville hun ikke si noe a la "er det den forsvunnede piloten fra ekspedisjonen min" eller noe, istedet for å reagere som hun gjorde. Er du ivrig etter noe, tolker du gjerne situasjonen til din fordel, det gjorde ikke Penny.

 

Jeg mener situasjonen er at vi har en båt som ikke tilhører Penny, mne farens firma. De søker samme mål, kan ha samme opplysninger, men trolig forskjellig formål med ekspedisjonen.

Lenke til kommentar
Men jeg bare lurer på en ting. Hvor har folk fått for seg at den tilhører faren? Ser ingen forbindelse, annet enn at ben sier at de er folk som kommer for å skade øya!

8714597[/snapback]

 

Kanskje fordi Naomi hadde en bok med bilde av Desmond og Penelope i.

8714607[/snapback]

Jojo, men jeg mener det peker på at det er penny sin båt. Jeg er garantert på villspor :p

Lenke til kommentar
Men jeg bare lurer på en ting. Hvor har folk fått for seg at den tilhører faren? Ser ingen forbindelse, annet enn at ben sier at de er folk som kommer for å skade øya!

8714597[/snapback]

 

Som jeg skrev over her et sted hadde Whitmore et samarbeid med Dharma, og kan derfor ha interesser i å finne øya. Han kan lett ha funnet bildet hos dattera eller kanskje kopiert det. Jeg vet ikke om Ben vet hvem som kommer, han kan jo ikke det så lenge kommunikasjonen er ødelagt. Tror Ben bare tipper de er på vei til øya av en eller annen grunn, og vi vet han generelt ikke er så glad i besøk.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...