Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

flere på XS som har hatt hell med den skule selv ta den og kjøpte det jeg trengte på claser'n, men det holdt ikke mål det ledet ikke engang så jeg har ikke fått tak i det jeg trenger noe anet sted ennå, men jeg holder utkik. Man for det på elfa.se for ca. 230,- + frakt og moms som blir alt for dyrt !!

 

Det du må ha er en slags ledene lim/blekk som stivner og kortslutter de to punktene, men om du finner en anen løsning så må du bare bruke det da det bare skal kortsluttes :thumbup:

 

du kan også fåd en til å starte opp med 1600FSB, men vi har ingen HK som takler det :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser disse instillingene greie ut for en Q6600 B3 greie ut? (Zalman kjøler)

 

FSB: 400

vCore: 1.35 (i BIOS)

Multiplier: 8

RAM: 1:1, 4-4-4-12

PCIe: 100

NB: +0.300v

FSB: +0.35v

 

Ja det var vel det hele. Ettersom det ikke er jeg som klokker og jeg snakker for en annen, vet jeg ikke helt hvordan BIOS er, og kan ikke fininstille så veldig mye. Hittil har den blitt stresstestet på 333x9 på 1.35 vCore, og det gikk fint med en Load temp (Prime95) på 68-70 grader. Vil tempen stige noe særlig hvis vCore holder seg på det samme, mens den går opp til 3.2 Ghz?

Lenke til kommentar

har bestillt dette kortet nå sammen med e6750 og ser etter en cpu kjøler:)

 

har sett på Noctua NH-U9F og lurer på om denne passer på hovekortet? hva med Noctua NH-U12F? er den for stor? Noen som har anbefalinger til kjøling?

 

og hva med thermaltake big typhoon? passer denne?

Endret av amiga600
Lenke til kommentar
hva med Noctua NH-U12F?

 

Jeg har bestilt DS4 og NH-U12F fordi jeg mener å ha lest at det går ved å bøye noen av de nederste finnene på kjøleren, men nå fant jeg dette bildet her..

http://www.hiboox.com/image.php?img=rk8rle88.jpg

 

Hmm, tror jeg må se etter ny kjøler kanskje, mulig Scythe Ninja Plus Rev. B som jeg vet passer.

Eller Thermalright Ultra 120 Extreme som vel er enda bedre, noen som vet om den passer da?

Eller Sunbeam Tuniq Tower 120?

 

Må sjekke litt mere om Noctua NH-U12F.

 

Edit, de nevnte Scythe og Thermalright står på hjemmesidene til begge som OK til DS4.

 

Edi2, her er bildet med DS4 og NH-U12F !

http://home.online.no/~the-pa/noctua1_2.jpg

Men spørsmålet er da likevel hvordan det blir med en 120mm vifte der.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
christer: tror nok at det intengrerte er en klasse eller to bedre :wee:

9421390[/snapback]

 

Takk, da bruker jeg den :)

 

Er fornøyd så lang med pc'en hvert fall, men er noen få ting som jeg lurer på.

 

Hvilken speedfan bruker dere? Jeg har hvert fall 4.32 og der viser vifte hastigheten over 60000 RPM. Kjekt å fått en som viser alt riktig.

 

Viftekontakt nummer 2 på pc'en klarer bare 300-400RPM. (Prøvd 2 vifter) Er det en instilling eller er den defekt?

Lenke til kommentar
Hvilken speedfan bruker dere? Jeg har hvert fall 4.32 og der viser vifte hastigheten over 60000 RPM. Kjekt å fått en som viser alt riktig.

Det for du bare ikke tak i :p

 

Viftekontakt nummer 2 på pc'en klarer bare 300-400RPM. (Prøvd 2 vifter) Er det en instilling eller er den defekt?

Skru av smartfan i BIOS du finner den under PC Health der du ser temp og sånt ;)

Lenke til kommentar
hva med Noctua NH-U12F?

 

Jeg har bestilt DS4 og NH-U12F fordi jeg mener å ha lest at det går ved å bøye noen av de nederste finnene på kjøleren, men nå fant jeg dette bildet her..

http://www.hiboox.com/image.php?img=rk8rle88.jpg

 

Hmm, tror jeg må se etter ny kjøler kanskje, mulig Scythe Ninja Plus Rev. B som jeg vet passer.

Eller Thermalright Ultra 120 Extreme som vel er enda bedre, noen som vet om den passer da?

Eller Sunbeam Tuniq Tower 120?

 

Må sjekke litt mere om Noctua NH-U12F.

 

Edit, de nevnte Scythe og Thermalright står på hjemmesidene til begge som OK til DS4.

 

Edi2, her er bildet med DS4 og NH-U12F !

http://home.online.no/~the-pa/noctua1_2.jpg

Men spørsmålet er da likevel hvordan det blir med en 120mm vifte der.

9410725[/snapback]

 

Jeg heller nå mere mot Thermalright Ultra 120 Extreme, men det er ingen som har på lager i Norge.

 

Men er det ingen som har noen erfaringer med DS4 og store kjølere??

 

Kan ikke folket fortelle hvilken kjøler de bruker da og om det er noe å være obs på?

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Noen som har noen informasjon om DS4 i versjon 2.0 er å finne i Norge?

 

Mindre kjøler går sikkert bra og slippe lpt og com på bakplaten er fordel.

9344267[/snapback]

 

Da fikk jeg V1.1 idag.

Ville helst hatt V2.0 for å slippe Lpt og Com på baksiden, andrevalg V1.0 for å få stor kjøler, men da ble det altså sistevalget med V1.1

 

Jaja, går helt sikker bra det, men da ble jeg usikker på kjøler igjen. Noctua NH-U12F som nok ikke går på V1.0 pga Silent-Pipe får vel kanskje plass på V1.1. Mye bedre plass der vil jeg tro.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
jeg har et gigabyte ds3p kort, som jeg ikke får aktivert native command queuing.

 

Må ha aktivert AHCI mode for NCQ. Merk at Os må installeres på nytt eller evt bruke noen tjuvtriks, søk på google. Hvis ikke får du bare blåskjerm.

 

 

noen som har funnet ut om hvilken kjøler som passer til ds4/dq6 hk?:)

9466046[/snapback]

 

Det kommer helt an på hvilken revisjon av mammakortet du har.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
jeg har et gigabyte ds3p kort, som jeg ikke får aktivert native command queuing.

 

Må ha aktivert AHCI mode for NCQ. Merk at Os må installeres på nytt eller evt bruke noen tjuvtriks, søk på google. Hvis ikke får du bare blåskjerm.

 

 

noen som har funnet ut om hvilken kjøler som passer til ds4/dq6 hk?:)

9466046[/snapback]

 

Det kommer helt an på hvilken revisjon av mammakortet du har.

9467394[/snapback]

 

Jeg har Ga-p35-dq6 Verson 1.0

Noen andre som har vært litt plaget med at usb portene på kortet har plutselig "slått" seg av også kommet igjen etter en liten stund?

Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg dette hk og sliter med og finne ut hvor man kan justere cpu vifta.

Da det virker som denne ikke får nok strøm til og starte opp og jeg må dytte til vifa så starter den og ligger på ca 900 rpm. skal vel ligge på min 1400 rmp.

 

har foresten Zalman 9500AT kjørleren

 

takker for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...