Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å bli litt fortvila her. Kommer ikke over 450 FSB på DQ6. Har prøvd alt, til og med å legge MB på esken det kom i, alt i riktig OC stil.

 

Har lagt på ordentlig TIM på alle steder og masse vifter. Uansett volt og andreting kommer jeg ikke over 450. Har disablet omtrent alt i biosen, koblet fra alt untatt HD og tastatur. F5L bios.

 

Like før det er åpent hus her og premie for å klare 500 FSB.

 

Håper det ikke er CPU som har vegg. Kom akkurat på at jeg har en CPU til jeg kan prøve, den er ikke min men ligger i gangen :- )

 

Eneste jeg ikke får prøvd er et PCI skjermkort.

 

Spøkelset, du klarte langt over 500, noen hemligheter?

Lenke til kommentar

De brikkene bare PC5300 kjører jeg lett på 1Ghz 4-4-4-12 2.2volt så tror ikke du trenger så mye volt for 850Mhz ....

 

hifiking: kan se ut som CPU wall selv kom jeg ikke lenger en 530FSB uansett hva jeg gjorde av instillinger og kjøling ...

 

Selv på FSB volt på +0.35 og NB +0.375(?) om det ikke er maks volt så var det maks, men sitter ikke med HK her så for ikke skjekket satt også PCIe volt til +0.05v, men det har nok ikke så mye å si tipper jeg ;)

 

Hvilke instillinger har du under der du overklokker ?

Kanskje et lite bilde ?

Er også smart å kjøre ram options på 2 fra 1Ghz og oppover ;)

Lenke til kommentar

Spøkelset: Takk. Den andre CPU'n jeg hadde klarte ikke 2.8GHz i seg selv, så jeg fikk ikke testet om det er FSB wall på X3210.

 

Har prøvd alt, har holdt på i hele dag med alle instillinger. Alle mulige spenninger untatt PCIe har jeg stilt opp og ned.

 

Det kjipe er at jeg må bytte minne hele tiden. For det raske minnet mitt klarer ikke å boote på orginale innstillinger, og det treige minne klarer ikke mer enn maks 900. Hvilken BIOS bruker du?

Lenke til kommentar
Hvilken av disse Prosessorene skal jeg handle?

 

Q6600 eller E6850 ??

 

Klarer ikke helt å bestemme meg :p

9318326[/snapback]

 

Hva skal du med 4 kjerner?

9318335[/snapback]

 

Q6600 har 2 å E6850 har 4?

 

Pc'n blir får det meste brukt til gaming og filbehandling

9318421[/snapback]

 

q6600 har 4 på 2.4 GHz

 

E6850 har 2 på 3GHz

 

Trodde nå jeg i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...