Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått mitt Gigabyte GA-P35-DQ6, vet at tråden ikke handler om dette kortet men poster alikevel.

Kjøpte en E6600 som ikke er av den mest klokkevennlig typen men greier 3400 på den og er storfornøyd, blir sikkert en ny i slutten av Juli. :p

Kan ikke annet enn å skryte av dette hovedkortet, kjører det nå på 426Fsb x8 med rammen på 1:1.

Det er utrolig stabilt på alle spenninger, men leser at ikke alle bios instillingene er enablet enda.

Det ble mere liv i mitt X1900XT(X) og, men har så langt bare spilt CS S. som økte med rundt 60 fps på deler av brettene jeg bruker å spiller på.

Eneste negative med Hovedkortet må vel være prisen, men jeg vil annbefale det til alle .

post-3872-1182613000_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ok har nemlig kjøleren og kortet her, prosessoren kommer ikke før om en uke, så hvis jeg må ha en annen kjøler vil jeg gjerne ha den i hus før prosessoren kommer, så er det plug n play når postmann står på døra :p

 

Har gigabyte endret silencool systemet på de nyere revisjonene av detta kortet?

 

P.s vannkjøling er litt for ekstremt for mitt bruk.

Endret av donsai
Lenke til kommentar

ja det ligger ikke her jeg er nå så tenkte jeg skulle teste det til helgen, men hvis jeg må hente ny kjøler så har jeg bare tid før lørdag, er det ikke noe sted hvor man kan finne ut noen som har testet denne kjøleren på dettte kortet eller D6Q, har googla masse men ikke noe hell enda?

Lenke til kommentar

:(

Har fremdeles boot problemer med dette kortet. POST fungerer OK, Gigabyte boot bilde viss på skjermen og så skjer det ikke mer. Dette skjer av og til og spesielt hvis maskinen har vært på en stund. Problemet var mye større til å begynne med, men etter at jeg økte memory spenning med 0,3V ble det mye bedre. Har fremdeles F4 bios. Er det bare til å kjøre bios oppgradering fra Windows for å oppgradere til F5 eller må det gjøres via DOS?

 

Hardware :

Gigabyte GA-P35-DS4 | Samsung Spinpoint T166 500GB | XFX Geforce 7100GS | OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit | Nort QN4001BX | Intel Duo Core E6420 | SAMSUNG Monitor 20" SyncMaster 206BW

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Sidan Noctua- og Scythe ninja-kjølarar ikkje fungerer med DS4, rekner eg med at dei heller ikkje gjer det med DS3P/R? Der gjekk den planen i vasken. Har ikkje noko særleg lyst å fila vekk noko på hovudkortet. Kva slags prosessorkjølar i høvelege dimensjonar (og støysvak) er då å tilråda?

Lenke til kommentar
Kva slags prosessorkjølar i høvelege dimensjonar (og støysvak) er då å tilråda?

9198826[/snapback]

 

Jeg bruker denne kjøleren og må si meg meget fornøyd med støynivået, har passivt skjermkort og psu så eneste jeg kan høre av og til er harddisken som jobber. Bare husk og kjøp sølvpasta.

Denne vifta var kjempe enkel og montere på GA-P35-DS4.

 

LED versjonen er forøvrig avbildet lenger oppe i posten.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

Hvis du har Windows XP Professional x64 Edition så må du installere Service Pack 2 før du installerer Chipset INF update som følger med på hovedkort DVD-en. Dette fordi USB slutter å fungere hvis du ikke gjør det.

 

Jeg irriterte meg fryktelig over å ikke få brukt tastatur og mus etter å ha kjørt installasjon av driverne på DVD-en. Måtte til slutt koble tastaturet til PS/2 porten ved hjelp av et USB til PS/2 adapter. Lette overalt på nettet etter løsninger men fant ikke noe. Leste til slutt readme.txt som fulgte med Intel INF Update som jeg lastet ned fra Intel.com. Der stod det heldigvis om problemene som kunne oppstå og link til en Microsoft.com KB artikkel.

Da ble jeg glad.

 

Jeg har GA-p35-DS4 (den første revisjonen med stor chipsetkjøling), Intel Core 2 Duo E6550 og Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, NVIDIA GeForce 8800GTS (asus)

Lenke til kommentar
Kan nevne at mitt kort er god for 530FSB uten none form for mod's :D

9204493[/snapback]

 

Det er helt utrolig hovdkort, ingen tvil om det, men jeg har et lite problem. Kjører en E6420 for øyeblikket 416x8, men jeg vet at både HK og CPU er god for mye mer. Problemet er at med en gang jeg setter FSB over 416Mhz, faller minnebåndsbredden i memtest86 drastisk med ca35-40%. Dette kan jeg ikke leve med og har derforeløpig måttet nøye meg med "bare" 3328Mhz. Jeg har lest at dette skyldes FSB strap eller noe sånn, men jeg har også en PC her med GA-965P-DS4 og kan ikke huske å ha merka noe til disse problemene der...

 

- Judaz

Lenke til kommentar

:hmm:

Har nå oppgradert bios til F5g, men har fremdeles boot problemer noen ganger. Når maskinen først er startet er det ingen problemer.

Har som tidl. nevnt justert opp memory spenning med 0,3V da brikkene skal ha 2,1V. Det nestet er å endre RAM timings, 1 verdi av gangen.

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Det er helt utrolig hovdkort, ingen tvil om det, men jeg har et lite problem. Kjører en E6420 for øyeblikket 416x8, men jeg vet at både HK og CPU er god for mye mer. Problemet er at med en gang jeg setter FSB over 416Mhz, faller minnebåndsbredden i memtest86 drastisk med ca35-40%. Dette kan jeg ikke leve med og har derforeløpig måttet nøye meg med "bare" 3328Mhz. Jeg har lest at dette skyldes FSB strap eller noe sånn, men jeg har også en PC her med GA-965P-DS4 og kan ikke huske å ha merka noe til disse problemene der...

korrekt det er en "strap", trodde den var på 412 jeg :dontgetit:

 

Men boot på 415 og bruk easytune 5 eller clockgen for å klokke i windows

 

for clockgen må du ha en pll den er:

 

ICS 9PLRS509

 

 

 

Har opplevd ustabilitet med clockgen selv om det var stabilt om jeg bootet på samme hastighet fra BIOS så det kna hende PLL ikke stemmer helt men om en annen i det heletatt funker vet jeg ikke ellers så har vi jo easytune 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...