Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd før på den CPUen som jeg har nå. Mulig at den ikke vil gå over 400 fsb iallefall. Veit at det fins så lave vegger på enkelte av dem. Men det er jo ikke særlig sannsynelig da. Tror jeg skal prøve med en annen bios, kan jo hende jeg er får det til å funke til slutt. :)

 

Takk for alle tipsene da :)

Lenke til kommentar

Har bytta bios til f5f, og det hjalp veldig! Med 0.3 på voltene så greide jeg ikke orthos ... kjørte dem nb og fsb ned til 0.1 og så langt så er jeg er jeg 10 minutter ute i orthos, og så langt har jeg ikke vært for, ikke i nærheten engang :)

 

The Ghost, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Greide bare 400 og så sa det stopp igjen :(

Omtrent som med F6'ern. Den er Final ja. Får bedre ytelse med F6 i benchmarks så jeg tror jeg holder meg til den.

Men takk for hjelpa likevel.

 

På xtremesystems.org så ser jeg enkelte som ikke når 400fsb med samme oppsett som meg, så det er nok CPUen som har en vegg der sånn ja ...

Lenke til kommentar

En annen ting ... jeg når ikke engang 3.1ghz uten å sette volten opp til 1.51 i bios. Tar jeg den helt opp til 1.6 så greier jeg faktisk 3.4 ghz, men fsb vil fortsatt ikke. Syns det er merkelig hele greia. Tror nok at en ny cpu, feks en E6850, greier seg mye bedre, for jeg har mine stor tvil om at det er hovedkort som stopper meg. Nå kjører jeg:

 

1.51v

390x8=3.12ghz

975mhz RAM

 

Er ganske fornøyd med farten likevel, får ca 10.000 i 3dmark06, og det er da ikke ille :)

Lenke til kommentar

Såpass! :)

 

Fant dette på ett forum, jeg har B2:

 

This is only true with B1 steppings, B2s dont overclock well regardless of volts. On top of it your chip is a ES

 

Så det er nok CPU iallefall ... jaja :) nok en grunn til å kjøpe seg det man egentlig ønsker da :)

 

Ser spennende ut den mod'en ... mulig jeg prøver den ja :)

 

Thanx.

Lenke til kommentar

Åja, det ja :) Joda, er klar over det ... da kunne jeg ha stille MP som jeg ville isåfall. Og dem er ikke så gode visstnok uansett. :)

 

Men skulle tro at det var noe jeg gjorde alvorlig feil, men har prøvd en masse tips om hvordan jeg skulle stille alt i bios. Håper ikke at det stopper på 400 fsb hvis jeg kjøper ny da, det ville vært alvorlig nedtur ...

 

Men den mod'en, har andre hatt stort hell med den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...