Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:hmm:

Har nå oppgradert bios til F5g, men har fremdeles boot problemer noen ganger. Når maskinen først er startet er det ingen problemer.

Har som tidl. nevnt justert opp memory spenning med 0,3V da brikkene skal ha 2,1V. Det nestet er å endre RAM timings, 1 verdi av gangen.

 

Takker for tips!

9205505[/snapback]

 

:D

Er ganske sikker på at jeg har funnet ut av problemet. Da jeg satte sammen maskinen satte jeg også inn en gammel floppydisk drive. Denne har jeg ikke testet før jeg skulle kjøre memtest (måtte da boote på A:). Driven fungerte ikke skikkelig. Etter at jeg skiftet ut denne med en annen drive har jeg ikke hatt boot problemer.

Lenke til kommentar

Har også akkurat anskaffet samme Hovedkort, sammen med C2Duo 4300 / 2 x 1GB OCZ ddr2, og et Club3d 8600gt.

Første uke fungerte det smertefritt, men i dag begynte Post`en å ta usedvanlig mye tid, hjalp ikke å skru opp volten på rammen til 2,1, og heller ikke å flashe til F5 biosen.

 

Noen som har funnet ut noe mer om hva dette skyldes?

 

 

Jørgen

Lenke til kommentar

rev.1.1(?) skal vist nok være fikset en bug elelr to men jeg har ikke hatt noen bug og vet ikke hva som er fikset, den største og mest sebare forskjellen er nok kjøleløsningen som er dårligere på rev. etter 1.0

 

Edit: Også ser jeg nå at det ikke er bak plater på den nyere versjonen ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Noe som helst info om Post lag`en da?  Merkelig bug, ferdig starta er den stabil som fjell, men bruker sykt lang tid på Post.

9251720[/snapback]

 

Hei

Hadde tilsvarende problem og noen ganger startet ikke maskinen opp i det hele tatt. Trodde også at der var minne spenning og økte den til 2,1V. Det så ut som om dette hjalp litt, men jeg tror det var tilfeldig. Problemet var en gammel floppydisk enhet som det var feil på. Oppdaget ikke at det var problemer med denne før jeg skulle boote på den for å kjøre memtest. Den leste disketter, men kunne ikke formatere eller skrive på diskettene. Etter at jeg skiftet ut denne enheten har jeg ikke hatt et problem med oppsettet mitt. Jeg har postet noen innlegg tildligere i denne tråden om dette.

Lenke til kommentar

hvilket alternativer har du å sette der ?

eks. er det volt du stiller på ?

 

Edit: jaså ja du kan stille mellom 1x til 5x :hmm:

LDT er det nye "navnet" for HT som på AMD Hovedkort ikke skulle være for langt under eller over HT som var på 1000 ...... (Info fra wikipedia)

 

Vet ikke helt hva den er til og er emst vant med intel, men for høy klokke så satt de den til 4x på vr-zone ....

 

Interesang lesning for tomas7137

 

Beklager OT i P35-DS4 tråden ...

 

 

Men synes vi kan gjøre dem om til Gigabyte P35 tråden så den også gjelder for alt fra GA-P35-S3 til GA-P35T-DQ6 :w00t:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Men synes vi kan gjøre dem om til Gigabyte P35 tråden så den også gjelder for alt fra GA-P35-S3 til GA-P35T-DQ6 :w00t:

9278620[/snapback]

 

Stemmer for den jeg også, så blir det litt mer liv her. :p

 

Har et spørsmål: Tenkte jeg skulle kjøpe Gigabyte GA-P35-DS4, men er det stor forskjell i de forskjellige versjonene? Ser dere sier at de har bytta ut kjøleren. Er det denne (link)kjøleren vi får på de nyere kortene da? De har samme bilde på siden til gigabyte på alle GA-P35-DS4 hovedkortene.

Lenke til kommentar

Jeg får mitt DS4 i morgen, så kan jeg fortelle hvilken kjøler er på den. Kan kanskje ta et bilde eller to hvis den er annerledes enn de som allerede er avbildet.

 

Skulle egentlig endre bestilling til DQ6, men Netshop klarte å pakke og å sende kortet før jeg rakk å ringe de. Er DQ6 mye bedre?

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Jeg får mitt DS4 i morgen, så kan jeg fortelle hvilken kjøler er på den. Kan kanskje ta et bilde eller to hvis den er annerledes enn de som allerede er avbildet.

 

Skulle egentlig endre bestilling til DQ6, men Netshop klarte å pakke og å sende kortet før jeg rakk å ringe de. Er DQ6 mye bedre?

9279858[/snapback]

 

Du får gi meg en liten tilbake melding på hvordan det er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...