Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hadde jeg noen gang møtt en såkalt " soss" som har betalt de klærne med sine egne hardt opptjente penger så hadde jeg muligens tatt han/henne seriøst. Men etter 18 år har jeg ikke møtt en enda, venter forsatt i spenning  ;) Vis meg en person fra 15-20 som faktisk jobber og har råd til bukser og gensere i fem tusen klassen  :roll:

8649023[/snapback]

 

De lever på foreldrene sin konto. Dem du leter etter finnes ikke... =/

 

Edit:

Billigstil er tøffere enn toget :D

8648694[/snapback]

 

Spørs om han mener Billig klær eller billig - Tramp aktig :p

8648697[/snapback]

 

Snakker om billig. Jeg så en jente forleden dag. Slengbukse, Buffalo-sko og Addidas sweatshirt med ull-vest utenpå. 10 kroner og en sjokolade vil jeg anta...

8648952[/snapback]

 

Kanskje jenta ikke hadde råd til bedre da? :hmm:

8649071[/snapback]

 

Tja, da er det jo unaturlig at hun står og ser på sko til over tusen kroner, og at moren ser ut som hun har pengesekken til en sjeik i Arabia

8649095[/snapback]

 

Aha, hvorfor sa du bare ikke det til å begynne med? :p

Lenke til kommentar
Hadde jeg noen gang møtt en såkalt " soss" som har betalt de klærne med sine egne hardt opptjente penger så hadde jeg muligens tatt han/henne seriøst. Men etter 18 år har jeg ikke møtt en enda, venter forsatt i spenning  ;) Vis meg en person fra 15-20 som faktisk jobber og har råd til bukser og gensere i fem tusen klassen  :roll:

8649023[/snapback]

Hei! :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg noen gang møtt en såkalt " soss" som har betalt de klærne med sine egne hardt opptjente penger så hadde jeg muligens tatt han/henne seriøst. Men etter 18 år har jeg ikke møtt en enda, venter forsatt i spenning  ;) Vis meg en person fra 15-20 som faktisk jobber og har råd til bukser og gensere i fem tusen klassen  :roll:

8649023[/snapback]

Hei! :)

8650506[/snapback]

 

Han lyver han lyver! Synder, la oss steine han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde jeg noen gang møtt en såkalt " soss" som har betalt de klærne med sine egne hardt opptjente penger så hadde jeg muligens tatt han/henne seriøst. Men etter 18 år har jeg ikke møtt en enda, venter forsatt i spenning  ;) Vis meg en person fra 15-20 som faktisk jobber og har råd til bukser og gensere i fem tusen klassen  :roll:

8649023[/snapback]

 

Hei :)

Lenke til kommentar
Vis meg en person fra 15-20 som faktisk jobber og har råd til bukser og gensere i fem tusen klassen  :roll:

Når jeg er 23-24 kan du hilse på meg. Kler meg pent, men forholdsvis billig nå ettersom jeg har 6600 kr å leve på i måneden og jeg har et kosthold som reflekterer at jeg er glad i mat og trening. Kommer til å gi blanke i pris så lenge jeg liker klærne når jeg har begynt å tjene egne penger. Antakeligvis blir looken mer klassisk og mindre bling-bling enn det dere ser på som "erkesoss", men poenget er det samme. Noen liker å bruke penger på klær, andre ikke. Har man mye penger er det lettere å legge ressurser i klær og velvære.

 

Han lyver han lyver! Synder, la oss steine han

Yes, her ser vi et klassisk eksempel på ukritisk bruk av janteloven, helt i stil med norske tradisjoner for fordommer.
Lenke til kommentar

Så de eneste som skal få lov til å kle seg i dyre klær er de som har jobbet inn penger selv, altså. Har man penger fordi foreldrene er rike og gavmilde må man selvsagt sørge for å gå med billigklær, for å la være å trigge hat fra de som har mindre penger enn deg. Hvordan skal du skille mellom folk som tjener pengene selv eller kommer fra en vellykket familie, btw?

Ganske pussig observasjon at alle de som har nok penger fra før til å kunne gå med dyre klær er "bortskjemte snørrunger" og de må selvfølgelig grine litt før hvert klesplagg de får tak i.

 

Nei, etter min mening er dette jantelovinspirerte sossehatet bare teit. Mennesker er mennesker selv om de har mer penger enn oss. La oss respektere det. Synes man derimot at f.eks. de mangetusenkroners boblejakken er stygge (jeg synes mange av dem er det; særlig på jenter) så må man selvsagt få lov til å si det.

 

Forskjellen ligger i om man misliker klesstilen eller at folk har mer penger enn deg. Jeg klarer å leve helt fint med lite penger, og håper flere snart gjør det samme. Jeg begynner å bli lei av jantelov og sosialdemokrati basert på at man misliker folk som er mer vellykkede enn en selv.

Lenke til kommentar
Så de eneste som skal få lov til å kle seg i dyre klær er de som har jobbet inn penger selv, altså. Har man penger fordi foreldrene er rike og gavmilde må man selvsagt sørge for å gå med billigklær, for å la være å trigge hat fra de som har mindre penger enn deg. Hvordan skal du skille mellom folk som tjener pengene selv eller kommer fra en vellykket familie, btw?

Ganske pussig observasjon at alle de som har nok penger fra før til å kunne gå med dyre klær er "bortskjemte snørrunger" og de må selvfølgelig grine litt før hvert klesplagg de får tak i.

 

Nei, etter min mening er dette jantelovinspirerte sossehatet bare teit. Mennesker er mennesker selv om de har mer penger enn oss. La oss respektere det. Synes man derimot at f.eks. de mangetusenkroners boblejakken er stygge (jeg synes mange av dem er det; særlig på jenter) så må man selvsagt få lov til å si det.

 

Forskjellen ligger i om man misliker klesstilen eller at folk har mer penger enn deg. Jeg klarer å leve helt fint med lite penger, og håper flere snart gjør det samme. Jeg begynner å bli lei av jantelov og sosialdemokrati basert på at man misliker folk som er mer vellykkede enn en selv.

8652620[/snapback]

 

Word!

Lenke til kommentar

Bra skrevet Zethyr.

 

Janteloven

 

1. Du skal ikke tro du er noe.

2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.

3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.

7. Du skal ikke tro du duger til noe.

8. Du skal ikke le av oss.

9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

 

Av Axel Sandemose.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Det finnes nok styggere enn det.

8648501[/snapback]

Du får ramse opp.

8648515[/snapback]

 

Goterstil

Sportsstill

Billigstil

8648533[/snapback]

 

 

Sportsstil?

Hva legger du i det da?

Mye heller gå i sportsklær enn å prøve å være gangster da osv;P

Bare man ikke overdriver sportsstilen, så er det bare kult, og samtidig BEHAGELIG :D

Lenke til kommentar
*Snipp*

8652620[/snapback]

 

Hva skjer med unger på 16 år som går til faren en gang i uka og får 1k til å kjøpe t-skjorte?

 

Jo han føler seg så mye bedre enn alle andre, og oppfører seg da også som en drittsekk. Det er ikke klærne jeg skorter på, men oppførselen til de 905% av folka som går med de. Noen er greie, andre er bare drittsekker.

Lenke til kommentar

Må bare skrive en ting først; tighte bukser på gutter er HOT. I alle fall om gutten har litt rocka stil. Gjerne svarte stramme bukser. Det er fint.

 

Det verste jeg ser er sosser. I alle fall de som prøver å være sosser. Det kryr av dem her jeg bor, på skolen min. De går i alt, bare det er merkeklær, og "kult". Det virker ikke som de bryr seg om ting matcher eller ikke. De kan gå i totalt umatchende fargekombinasjoner som rosa bukse, og grønn genser, så lenge det er merkeklær. Ser utrolig stygt ut!

 

Ellers har jeg ikke så mye til overs for WESC- og Lindeberg-plagg. Ikke Lacoste og sånt heller. Har lite peiling på merker, men jeg kan ikke si jeg har sett så mange pent kledde sosser.

 

"Alle" her går i sjølstrikka pannebånd. Syns det ser helt teit ut. Egentlig alle slags sosse-pannebånd. Sokkene utenpå buksa ser også helt idiotisk ut.

Lenke til kommentar
Gutter med for tighte bukser. Og gutter som prøver å se eldre ut enn de er ved å gå med skjorter og slips + pensko på skolen.

8661209[/snapback]

Gutter med tighte bukser er jo relativt inn.

Skjorte er digg, men ikke skjorte, slips og pensko på skolen...

8662150[/snapback]

Selvfølgelig er jo skjorte greit, men synes det blir litt overdrevet med slips til på skolen, evt en dressvest.

 

Tighte bukser er greit nok, men jeg mener når man ser pølsa klemt inn til låret.

 

EDIT: Støtter deg over. Wannabe-sosser er det verste jeg ser. Sånne som hopper på fjorårets bærumstrend, grelle solbriller og masse voks i håret for å få det til å se bustete ut. Plis.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...