Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns folk virker sånn halvveis fornøyd med Compalen sin her jeg?? Har lagt inn en bestilling, men lurer på om jeg skal avbestille og gå for en annen pc som er testa ut mer.

8957260[/snapback]

 

Jeg tror de er så fornøyde og bruker maskinen så mye at de ikke har tid/gidder å poste noen flere poster i dette emnet i og med at de allerede sitter med maskinen i fanget.

 

Vi snakker om siste skrik innen bærbar teknologi, så hvorfor du skal vente ser jeg ingen grunn til.

 

Edit: Hvilken PC er testet mer? Santa Rosa er splitter nytt og Norge er en av de landene som får levert denne teknologien først. Du kan evnt snu deg til Dell 1520, den har vært ute en uke eller så i USA og har sikkert fått et par reviews på nett.

8957443[/snapback]

 

Er veldig fornøyd eg, men slit noko inn i h***ete med tastaturet, er mildt sagt uvant layout og trykker ofte feil iforhold til på min Dell Inspiron 8600.

Lenke til kommentar

Fantastisk vanskelig å bestemme seg om jeg skal gå for en IFL90 eller en 1520 fra dell nå som de lanserte den nye produktlinjen.

 

Faen at sånt skal skje når jeg er på randen av en bestilling!!

 

Hvis noen har noen plusser og minuser her er det bare å la de strømme!

Lenke til kommentar

Siden det tydligvis er en hel gjeng med folk som har endel oversikt over de forskjellige produsenters laptop'er etc, så lurer jeg på om noen vet av/om en produsent som oppfyller følgende krav.

 

 

 

- 14 - 15.x tommers skjerm i wide format som klarer minimum 1440x900, helst 1680x1050.

- Har mulighet for 9 / 12 cellers batteri og ok (helst bra) batteritid.

- Har mulighet for å bytte ut CD/DVD spiller med ekstra batteri

- Har ett ok skjermkort (type GF 8600, eller HD 2600)

- Har 64GB (eller større) SSD disk.

 

 

Og ellers er så liten og lett som mulig innenfor skjermstørrelsen, og helst basert på Santa Rosa plattformen.

Endret av vipewan
Lenke til kommentar
- Har 64GB (eller større) SSD disk.

8962231[/snapback]

 

Største SSD-disk på markedet i dag er vel på 32 GB. Ingen maskiner på det norske markedet kan leveres med SSD-disk (men det er rimelig enkelt å ettermontere selv) (Dell kommer muligens med det snart).

 

64 GB er på vei, men blir nok avsindig dyre da 32GB per dags dato ligger rundt kr 3500-4000.

Lenke til kommentar
- Har 64GB (eller større) SSD disk.

8962231[/snapback]

 

Største SSD-disk på markedet i dag er vel på 32 GB. Ingen maskiner på det norske markedet kan leveres med SSD-disk (men det er rimelig enkelt å ettermontere selv) (Dell kommer muligens med det snart).

 

64 GB er på vei, men blir nok avsindig dyre da 32GB per dags dato ligger rundt kr 3500-4000.

8962479[/snapback]

 

Joda, billig blir det nok ikke, men prisene vil nok falle endel på SSD disker. Største problemet er jo som du sier, at det er jo **** meg ingen som leverer de ennå.

 

Ellers har jeg sett 128GB disker referert så de finnes nok.

Lenke til kommentar
- Har 64GB (eller større) SSD disk.

8962231[/snapback]

 

Største SSD-disk på markedet i dag er vel på 32 GB. Ingen maskiner på det norske markedet kan leveres med SSD-disk (men det er rimelig enkelt å ettermontere selv) (Dell kommer muligens med det snart).

 

64 GB er på vei, men blir nok avsindig dyre da 32GB per dags dato ligger rundt kr 3500-4000.

8962479[/snapback]

Dell tilbyr det nå. Koster 6000 kr mere

Lenke til kommentar
Jeg får min IFL90+ nå på lørdagen hvis posten går som den skal. Den ble sendt i går og ligger i Oslo i dag. Bestillte 7. Juni, og ser ut til at jeg får den før juni er slutt.

8963922[/snapback]

 

Får man mail når de sender pc'n ut? Vil gjerne spore pakken på nettet og hente den samme dag som den lander på postkontoret. :)

Lenke til kommentar
Jeg får min IFL90+ nå på lørdagen hvis posten går som den skal. Den ble sendt i går og ligger i Oslo i dag. Bestillte 7. Juni, og ser ut til at jeg får den før juni er slutt.

8963922[/snapback]

 

Jeg bestilte også 7 juni. Men har ikke blitt sendt enda... Hvilket oppsett hadde du?

Lenke til kommentar
Jeg får min IFL90+ nå på lørdagen hvis posten går som den skal. Den ble sendt i går og ligger i Oslo i dag. Bestillte 7. Juni, og ser ut til at jeg får den før juni er slutt.

8963922[/snapback]

 

Får man mail når de sender pc'n ut? Vil gjerne spore pakken på nettet og hente den samme dag som den lander på postkontoret. :)

8963967[/snapback]

Bare logg inn på multicom og se når ordren skifter fra "under behandling" til "sendt". Du kan også spore pakken via der.

Lenke til kommentar
Jeg får min IFL90+ nå på lørdagen hvis posten går som den skal. Den ble sendt i går og ligger i Oslo i dag. Bestillte 7. Juni, og ser ut til at jeg får den før juni er slutt.

8963922[/snapback]

 

Får man mail når de sender pc'n ut? Vil gjerne spore pakken på nettet og hente den samme dag som den lander på postkontoret. :)

8963967[/snapback]

Bare logg inn på multicom og se når ordren skifter fra "under behandling" til "sendt". Du kan også spore pakken via der.

8964303[/snapback]

 

Fikk ordrebekreftelse manuelt (via epost) siden jeg først bestilte, så avbestilte, så gjenopprettet orderen med noen endringer.

Så får ikke noe opp på mine sider. ;)

Lenke til kommentar

Tviler litt på at det er en tilbakesendt maskin, siden jeg valgte blank skjerm og ikke matt.

 

Oppsettet er:

 

1280x800 glare

T7300

2GB minne

120GB hdd

Turbo minne

Bluetooth

 

Tror kanskje jeg er en av de første som bestillte med glare skjerm. Bestillte 07.06.2007 02:50. Ganske tidlig den 7. juni med andre ord.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips?

 

Prøver å kjøre Tiberium wars på min IFT100

Får opp feilmelding på direct3d error når jeg startet opp. Prøvd å laste ned nye drivere, lagt inn patch og lagt i directx på nytt, likevel får jeg samme feilmelding hele tiden.

 

Selvom 8400GS er svak, klarte jeg å starte det på min gamle pm 1,3Ghz med radeon 9000 og Xp noe jeg ikke får til med denne.

 

Noen som har flere tips?

Endret av eneboern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...