Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte IFL90 9 juni, og den er fortsatt under behandling... Burde den ikke bli sendt snart?

8950246[/snapback]

 

Mm, jeg blir rett og slett gal av å se "under behandling" hver gang jeg logger på siden. Det er slik som sporingen på posten, sitter og refresher konstant når jeg får pakker... Bestilte 8. juni :)

 

Edit: Hvordan går det med de som har fått laptopen? Problemer? Skryt? Spill dere har spilt, erfaringer?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Hvis du skal spille på laptop skjermen og kommer til å skru ned oppløsningen i spill, så er det lurt å bytte til den laveste native oppløsningen. Det ble visst litt skurr på slike skjermer ved at man skrur ned den native oppløsningen. Personlig blir jeg ikke å tenke på det, da jeg alltid kommer til å ha lav oppløning overalt, så bestilte bare med lav oppløsning.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på 8600M GT 256MB og 8600M GT 512MB? Altså IFL90+ og IFL90? GDDR2 eller GDDR3?
DDR2 vs DDR3 betyr lite så vidt jeg har forstått. Det kan gi noe utslag i "syntetiske tester" (oversettelse fra engelsk

:p ), men i virkelig gaming performance så er forskjellen særdeles liten. Se Compalforumet på notebookreview.com for en del mer info her. Husker ikke konkret hvor nå i farta.

 

Minne kan vel ha noe å si for ytelsen. Men det spennende er først og frem om de to versjonene er klokket forskjellig. Dette får vi ikke vite før noen med IFL90 (uten +) melder om noe resultater....

 

- Amund

Lenke til kommentar
Ok jeg vurderer å kjøpe en slik maskin men vil ha Windows XP. Har lett på Intel sine sider og der fant jeg bare Vista drivere.

 

Noen som har testet denne maskinen med XP?

Bruker selv XP. Funker fint. Eneste var det med installasjon hvor man må gjøre en liten endring i bios. Hvis du trenger mer info om det: Leit noen få sider tilbake i tråden - står der. Ikke tid til å leite opp de nå.

 

Pr. nå funker systemet helt fint - med unntak av lyd som også nevnt før. Men har virkelig ikke prøvd noe særlig. Er ganske sikker på at løsningen er veldig enkel bare jeg får tid til å prøve...

 

- Amund

Lenke til kommentar
Hvis du skal spille på laptop skjermen og kommer til å skru ned oppløsningen i spill, så er det lurt å bytte til den laveste native oppløsningen. Det ble visst litt skurr på slike skjermer ved at man skrur ned den native oppløsningen. Personlig blir jeg ikke å tenke på det, da jeg alltid kommer til å ha lav oppløning overalt, så bestilte bare med lav oppløsning.

 

Som Bruktbilen sier: Skal du spille mye kan det være en fordel med lavere oppløsning.

 

I generell windowsbruk derimot kunne jeg ikke tenkt meg noe lavere enn 1680 oppløsning :D Elsker å ha god plass. Dette er imidlertid personlig selvsagt. Men husker når jeg i 2004 skulle ha min første bærbar. Var vant til stasjonær PC og 17" skjerm hvor jeg brukte 1152 oppløsning. Syns 1400*1050 oppløsninng på 15" hørtes fryktelig smått ut. Men testa litt og fant ut at det var helt perfekt! :)

 

1680*1050 på 15,4" tilsvarer sånn ca. 1400*1050 på 15". Dette er som sagt selvsagt veldig personlig, men husker bare at jeg selv var veldig skeptisk - men ble veldig fornøyd med stor oppløsning :)

 

 

Og: Sorry for tre inlegg. Men orka bare ikke begynne å klippe sammen nå. Må komme meg i seng... Jobbet 12 timer i dag...

Lenke til kommentar

Oi, oi oi!

 

I standard var den billig, men når man oppgraderer flyr tusenlappene, bare det å oppgradere fra 2 til 4 GB minne koster 5600!

 

Kjørte en "test", valgte beste tilgjengelige specs på Dell'en (blir jo ikke helt riktig da skjermkortet har forskjellig mengde minne) og valgte tilsvarende på IFL90+.

 

Tok også med Home Premium og installasjon av dette.

 

Prisen på Dell'en ble 20,377.50 kr, mens prisen på Compal'en er 15 191,-.

 

Altså er Dell'en 5186.50 kr dyrere for omtrent samme konfigurasjon!

Lenke til kommentar
Oi, oi oi!

 

I standard var den billig, men når man oppgraderer flyr tusenlappene, bare det å oppgradere fra 2 til 4 GB minne koster 5600!

 

Kjørte en "test", valgte beste tilgjengelige specs på Dell'en (blir jo ikke helt riktig da skjermkortet har forskjellig mengde minne) og valgte tilsvarende på IFL90+.

 

Tok også med Home Premium og installasjon av dette.

 

Prisen på Dell'en ble  20,377.50 kr, mens prisen på Compal'en er 15 191,-.

 

Altså er Dell'en 5186.50 kr dyrere for omtrent samme konfigurasjon!

8953559[/snapback]

Trikset hos dell er å fe.sk bare sette i 2 gb minne og 9-cellers batteri og kjøpe det meste av oppgraderingene andre steder ;) Da får du en relativt rimelig og bra pc.

Lenke til kommentar
Ja, ja. Det kan man sikkert, men de fleste som kommer til å kjøpe den maskinen, kjøper den ikke for å oppgradere den andre steder.

 

 

Og om jeg ikke tar helt feil, mister man ikke da også garantien?

8953625[/snapback]

Nei, du mister ikke garantien av å sette i nytt minne eller større hdd etter hva ejg har hørt.

Lenke til kommentar

Nei du mister ikke garantien, men.... For det er et men. Hvis du har satt inn mer ram eller større harddisk selv, er det veldig lett for Dell-supporten å skylde feilen på deg. De spør gjerne om du har gjort noe med maskinen selv, og hvis du svarer ja, så er nok feilen din skyld. Selv om dette er helt absurd og teit.

Lenke til kommentar

Dell'en var riktignok ikke et dårlig alternativ, med disse spesifikasjonene:

 

-Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,00 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

-15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050)

-2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

-160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

-9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

så kommer den på 12,545.00 kr.

 

(Dette er kun de spesifikasjonene jeg endret, ting som Windows Vista følger med enten du vil eller ikke :p )

 

IFL90+ med følgende spesifikasjoner:

 

-15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

-Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHZ 4MB Cache

-160GB SATA 5400RPM 2.5"

-2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

-9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

-MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

 

Kommer på 12 033,- kr.

 

Ihvertfall lavere pris på IFL90+ og Dell, i motsetning til Zepto's 6225 og 6224. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...