Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Lønner seg å laste ned softmoddet driver for å få ut "det lille ekstra" av skjermkortet.

8935078[/snapback]

 

Sikkert et meget tåpelig spørsmål...men hvorfor lager ikke nvidia eller ati for den del drivere som faktisk fungerer og gir maks ytelse? Bedre ytelse=bedre omtale=bedre salg :D

8935405[/snapback]

 

Nvidia og ATI har drivere for mobility kort, men produsentene av laptoper ønsker ikke at vi skal laste driverne ned direkte.

Så skal du klage på noen, klag på Compal, er de som ikke klarer få ut fingern å legge ut nyeste skjermkortdrivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lønner seg å laste ned softmoddet driver for å få ut "det lille ekstra" av skjermkortet.

8935078[/snapback]

 

Sikkert et meget tåpelig spørsmål...men hvorfor lager ikke nvidia eller ati for den del drivere som faktisk fungerer og gir maks ytelse? Bedre ytelse=bedre omtale=bedre salg :D

8935405[/snapback]

 

Fordi at ikke alle laptops er bygget opp på samme måte, noen har dårligere kjøling enn andre, og siden Nvidia og ATI har liten intrs å lage drivere til hver enkelt laptop-type så setter de en lav ytelsesgrense og lanserer det.

 

Opp til enhver om en gidder å softmodde/klokke sin egen pc så... Do as you see fit.

 

BTW: Flott om noen kunne sammenlignet ytelsesforskjellen mellom Laptop2go driverene og de driverene som følger med pc'n.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan Nvidia klarer å lansere et produkt uten å samtidig lansere drivere som er kompatible med det! :hrm:

8934958[/snapback]

 

Lønner seg å laste ned softmoddet driver for å få ut "det lille ekstra" av skjermkortet.

8935078[/snapback]

 

Jepp, spesielt nå når Vista er nytt.

 

Store forbedringer ved hver nye driverlansering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen som vet om et program som kan erstatte AMCap? Det må man tydeligvis betale for... (det er det webcam programmet som følger med)

 

EDIT: Typo

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Commando_Sondre: Har du noe negativt å si om pcen? :)

8936406[/snapback]

Nei, har jeg det? :p

---

Neida, det eneste jeg kommer på er kanskje at... den ikke har fantastisk design, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg kommer faktisk ikke på noe.

Lenke til kommentar
Bruker du denne driveren, amundsf?

8919132[/snapback]

Bumper denne, jeg.

Jeg har pga. liten tid sett svært lite på den linken der. Men etter hva jeg ser ligner det da fælt på en grafikkdriver?

 

Er det lyddriver også? Var jo lyden jeg har problemer med. Skal prøve å få tatt en nærmere titt selv også snart.

 

- Amund

Lenke til kommentar
Bruker du denne driveren, amundsf?

8919132[/snapback]

Bumper denne, jeg.

Jeg har pga. liten tid sett svært lite på den linken der. Men etter hva jeg ser ligner det da fælt på en grafikkdriver?

8937025[/snapback]

Jeg tenkte mest på grafikk, jeg. Fikk aldri med meg at du hadde problemer med lyden...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg vurderer å kjøpe Multicom Compal IFT00. Hvordan er skjermkortet på denne maskinen?(NVIDIA® GeForce® 8400M GS skjermkort 256MB)

 

Er det andre maskiner jeg bør kjøpe i prisklassen 7000,- til MAKS 10.000,-

Jeg skal bruke den til skolearbeid og spilling mest.

Jeg vil helst ha 14", men kan til nøds ha 15,4".

Endret av sirSnoll
Lenke til kommentar

Gah. Ser at samtlige deler i min IFL91-bestilling er på lager hos multicom, men det er ennå ikke sendt. :(

 

Bestilte 13. juni. Jeg er vel med på første forsendelse da håper jeg.

 

 

EDIT: Fra FAQ: "Pr. 17.06.2007 er det også en del ledige PCer på denne leveransen slik at bestiller du nå vil kunne forvente å få av første leveranse."

Ser nok ut til at jeg er med på første ja.

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Mangler bare Multicom Compal IFL90+ WXGA GeForce 8600GT 512MB, den er ikke på lager >.>

 

Edit: Da oppgraderte jeg til 4GB minne :hrm:

 

Edit2: Sjekket rundt og fant lite info angående dette: Burde jeg skaffe Vista 32-bit eller 64-bit? Er det slik at det er færre spill som funker i 64-bit?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Mangler bare Multicom Compal IFL90+ WXGA GeForce 8600GT 512MB, den er ikke på lager >.>

 

Edit: Da oppgraderte jeg til 4GB minne  :hrm:

 

Edit2: Sjekket rundt og fant lite info angående dette: Burde jeg skaffe Vista 32-bit eller 64-bit? Er det slik at det er færre spill som funker i 64-bit?

8941573[/snapback]

 

Det er vist til en ganske bra artikkel om forskjellen på 32 og 64 bit windows litt tidligere i tråden. Slik jeg forstod den, synes 32-bit å være det beste alternativet per i dag. Da hovedsakelig pga kompatiblitet med programvare.

 

Slenger på et spørsmål med det samme:

 

Vil det være mulig å bruke neopren-"skinn" til en ifl90+ med 9 cellers batteri? Har tenkt å drasse rundt på den en del, og ser helst at jeg slipper en stor veske med lader å dra på.. (Regner med det går dersom en kjøper ett til 17", men det hadde jeg håpet å slippe..) Hvis ikke tror jeg at jeg må gå for 6 cellers batteri..

 

Et spørsmål til, kanskje litt off topic:

 

Når det kommer SSD-disker etter hvert, vil det være mulig å bytte ut 2,5" disken i en IFL90+ med en slik?

 

J

Lenke til kommentar
Når det kommer SSD-disker etter hvert, vil det være mulig å bytte ut 2,5" disken i en IFL90+ med en slik?

8946257[/snapback]

 

SSD-diskene skal fungere akkurat som vanlige 2,5" SATA-disker, så ja, IFL90 skal i likhet med alle andre bærbare med SATA-harddisk være kompatibel med SSD-diskene (som allerede er på markedet, men til ganske grove priser, tror du må ut med over 5000 for en 32 GB)

Lenke til kommentar

er det bedre med 1680x1050 enn 1280x800, blir det ikke veldig smått på en 15 tommer bærbar med førstnevnte??

testen til din side sa at IF90+ hadde dårlig skjerm, dog testmodellen var 1280x800 blank skjerm, men er det noen andre som har erfaring med den type panel? Har alle compal maskinene samme panel? multicom burde opplyse bedre om dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...