Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Ihvertfall lavere pris på IFL90+ og Dell, i motsetning til Zepto's 6225 og 6224. :)

8953966[/snapback]

 

Pluss at med IFL90+ så trenger man ikke bruke 1000 kroner på vista, enten man vil ha det eller ei :D

8953986[/snapback]

Om du trykker nei på user agreement første gang du kjøper dell-pcen med vista så kan du få tilbake pengene for windows, en kar i england som gjorde det nettopp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvis man skal ha den høyeste oppløsningen på skjermen hos dell koster også det litt over en tusenlapp ekstra

8955065[/snapback]

 

Dell'en var riktignok ikke et dårlig alternativ, med disse spesifikasjonene:

 

-Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,00 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

-15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050)

-2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

-160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

-9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

så kommer den på 12,545.00 kr.

 

Så mye dumt som kunne vært unngått om folk gadd å lese postene ordentlig.

 

Edit:

Ihvertfall lavere pris på IFL90+ og Dell, i motsetning til Zepto's 6225 og 6224. :)

8953966[/snapback]

 

Pluss at med IFL90+ så trenger man ikke bruke 1000 kroner på vista, enten man vil ha det eller ei :D

8953986[/snapback]

 

Med tanke på hvor mye krøll det er med 32-bits drivere så tror jeg det er like greit å bare kjøpe den maskinen med et 64-bits OS. Enten XP Pro x64 eller Vista 64-bit.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Det har du sikkert rett i, men tenkte mer på at du betaler 1000 kroner for et produkt du kan få 5-fingers-rabatt på, hvis du forstår ^^

 

 

Uansett, har noen testet ut flere spill på ifl90+ nå?

8955839[/snapback]

 

Tenker du på student rabatten? Fortell meg gjerne mer :p

Er student men har ikke fått noen informasjon om hvordan jeg kan få tak i Vista med student-rabatt.

Lenke til kommentar

5-fingers-rabatt er da ofte at du bare stjeler en ting i butikken, altså 100% rabatt. I dette tilfellet mener jeg å laste ned ulovlig vista, men nok OT.

 

PS: Hvis du er student så kan du få vista gratis av skolen, det fikk hvertfall broren min.

 

 

Edit: Det var nok fordi de hadde tilbud til alle elvene på den linjen han studerte.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Jeg syns folk virker sånn halvveis fornøyd med Compalen sin her jeg?? Har lagt inn en bestilling, men lurer på om jeg skal avbestille og gå for en annen pc som er testa ut mer.

8957260[/snapback]

 

Jeg tror de er så fornøyde og bruker maskinen så mye at de ikke har tid/gidder å poste noen flere poster i dette emnet i og med at de allerede sitter med maskinen i fanget.

 

Vi snakker om siste skrik innen bærbar teknologi, så hvorfor du skal vente ser jeg ingen grunn til.

 

Edit: Hvilken PC er testet mer? Santa Rosa er splitter nytt og Norge er en av de landene som får levert denne teknologien først. Du kan evnt snu deg til Dell 1520, den har vært ute en uke eller så i USA og har sikkert fått et par reviews på nett.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Tenker du på student rabatten? Fortell meg gjerne mer :p

Er student men har ikke fått noen informasjon om hvordan jeg kan få tak i Vista med student-rabatt.

8957175[/snapback]

 

Hvilken skole? på HiST og NTNU skal alle ha fått tilbud om gratis Vista (Jeg går på HiST og lastet ned Vista Business (eneste versjon som var tilgjengelig) fullt lovlig fra MSDN AA). Syns det er rart dersom ikke de andre største studiestedene har ett lignende opplegg.

Lenke til kommentar
Jeg syns folk virker sånn halvveis fornøyd med Compalen sin her jeg?? Har lagt inn en bestilling, men lurer på om jeg skal avbestille og gå for en annen pc som er testa ut mer.
Jeg for min del har i alle fall bare alt for mye å gjøre til å få testet PCen skikkelig. Har ikke fått lagt ut min gamle CL56 til salgs enda engang... 50-60 timers jobbuker + en del annet å gjøre på fritiden gjør at tiden til PCen er begrenset.

 

Jeg skal innrømme det, jeg er ikke like begeistra som for CL56'en. Det skyldes først og fremst at det var min første bærbar PC :cool:

 

Av ting jeg kanskje ikke er helt fornøyd med er at PCen er litt tykkere enn hva man kunne ha håpet på. Men dette er jo noe jeg visste om lenge før jeg kjøpte den... Så av ting som dere som ikke har fått PCen enda? Vel, designet når PCen er lukket igjen syns jeg er veldig bra. Den vinner nok ingen designpris. Men som forventet ut fra bilder - godt fornøyd.

 

Det jeg derimot kanskje er litt missfornøyd med er designet når PCen er lukket opp. "Plata" rundt tastaturet er litt kjedelig. Som vel nevnt av noen andre før her. Litt kjedelig, og litt mye plastikkfølelse. Dette er den eneste virkelige negative tingen jeg har.

 

Støynivået er jeg godt fornøyd med (den bråker noe under spilling [Football Manager], men er ellers veldig stille. Nesten helt umulig å høre), varmeutvikling er ok og innsynsvinkelen på skjermen syns jeg er svært mye bedre enn på CL56.

 

Spill, med unntak av FM, har jeg ikke fått tid til å teste. Høyttalerene har jeg heller ikke fått testet da jeg ikke har fått tid til å teste de noe (har ikke tatt meg tid til å prøve noe). Så ytelse i "grafiske spill" har jeg ikke fått testet. Webcam og strekkodelser har jeg ikke testet.

 

Men kjempedeilig med den store oppløsningen i Windows-miljø! :D

 

Men en ting som jeg ikke tenkte over før jeg kjøpte PCen: Det at batteriet sitter bak er utrolig irriterende. Dvs. på min gamle CL56 sitter batteriet midt under. Og det gjør at når man tar ut batteriet er PCen like stødig - like balansert. Når jeg tar ut PCen nå vil liksom PCen tippe bakover...

 

Dette ble kjemperotete, men mine tanker rotet ned uten noen videre tanker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvordan vekker man opp PCen etter at man har lukket igjen lokket? Ingenting skjer her uansett hva jeg gjør...

 

EDIT: Glem det, funka nå plutselig.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Tenker du på student rabatten? Fortell meg gjerne mer :p

Er student men har ikke fått noen informasjon om hvordan jeg kan få tak i Vista med student-rabatt.

8957175[/snapback]

 

Hvilken skole? på HiST og NTNU skal alle ha fått tilbud om gratis Vista (Jeg går på HiST og lastet ned Vista Business (eneste versjon som var tilgjengelig) fullt lovlig fra MSDN AA). Syns det er rart dersom ikke de andre største studiestedene har ett lignende opplegg.

8958670[/snapback]

 

Går på UiO! ;) (Universitetet i Oslo, aka Blindern)

 

Edit: kan jo også nevne at jeg studerer språk v/ iKoS delen av Blindern.

Klarte bare å rote meg frem til http://www.studentlisens.no, får logget meg inn og kan kjøpe Windows Vista Business (32-bit) Norsk / Engelsk DVD for 633,-.

Men så ville jeg helst hatt en 64-bits OS... :hmm:

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Hmm, er laptopen faktisk ustødig med batteriet som stikker ut bak? Får lyst til å droppe batteriet da :p
Hva med å lese ordentlig? :tease:

 

Det at batteriet sitter bak

 

Sitter ikke stikker :D

 

 

Er ikke maskinen så bra som specsene tilsier? Mange som har hatt problemer med installasjon av OS, drivere etc.

 

Dessuten savner jeg en ordentlig test, på norsk!

Ytelse kan jeg vel ikke si noe om. Eventuelle problemer med drivere etc. er vel også noe som man aldri kan lese ut av specs da....

 

Men skal huske på at santa rosa er en veldig ny plattform. Jeg antar at mange av problemene vil løse seg selv bare ting modner litt... Når det gjaldt mitt eget problem med å installere os er det et helt generelt problem: Windows XP (selv med SP2) har ikke SATA-drivere innebyd. Altså måtte man endre bios til at PCen skal håndtere disken som en IDE-disk. Noe som vel ikke er noe spesielt med denne PCen her? (Og ønsker man å beholde disken som en sata-disk på XP er dette mulig ved å "slipstreame" sata-drivere inn på XP cd'en).

 

 

Når det gjelder drivere funker dette flott hos meg. Alle sammen, med unntak av lyd'en. Jeg tipper det skyldes at jeg foreløpig ikke har fått brukt noe særlig mer enn 5 min på å få det til :cool:

 

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

akkurat fått feriepenger og skattepenger, vurderer denne ... men har trossalt 20.000 jeg planlegger å bruke på laptop, så har litt lyst å vente på 8800 ... selv om jeg EGENTLIG har konfigurert denne maskinen utallige ganger allerede =P hater å vente på ting, så får se hva det blir til .... om nvidia hadde kommet med noe info om 8800 mobility kortene sine hadde jeg jo kunne sammenliknet litt, men det går jo ikke... så blir enten nødt til å vente, eller bestille denne =P får se hva som skjer ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...