Gå til innhold

Top 10 PlayStation 3 missteps


XtaZ

Anbefalte innlegg

360 er uansett dømt til å lage spillene sine på dvd plater, for skulle de gått over på HD-DVD f.eks ville jo endel millioner bli ekskludert..

PS3 tar mye pes for at de valgte Blu-Ray nå, men i den lengre løp tror jeg de har gjort et lurt valg.

Hva skjer når spillprodusentene må ty til mer komprimering og dårligere texturer for i det hele tatt få gitt ut en ps3 tittel på 360?

Da tar det ikke lang tid før enhver grafikkhore er glad i både ps3 og blu-ray.

Sony virker generellt mer klare for hva spillprodusentene drømmer om å gi ut de neste årene enn hva 360 gjør..

Selv er jeg fornøyd spillkonsolleier av mange slag, om noen vil ta dette som et "fanboy" innslag, og per dagst dato er 360 favoritten ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er Blu-Ray unødvendig når de bruker det til spill?

8509073[/snapback]

Stikkord: 2x gjørmefart

 

Og nei, ikke kom med motargumentet "xbox360: 12x jetmotor", det er rimelig utdebattert.

8509092[/snapback]

 

Jeg synes ikke at PS3 har så treg loading, det har ikke noe å si om den har 0,1x så lenge loadingen ikke er så treg.

 

Det jeg synes er dumt er at mange sier at Sony presser forbrukerne til å velge Blu-Ray, når de bruker det i spill. Jeg er helt og holdent for at vi skal få velge mellom forskjellige medier, nå vet ikke jeg om Sony tenkte at de kan slenge spill-format i en film-cd, eller omvendt.

 

Og hvorfor skulle jeg ha kommet med et slikt motargument?

Lenke til kommentar
Og hvorfor skulle jeg ha kommet med et slikt motargument?
Det var vel myntet generellt på alle som ønsket å kommentere det innlegget, ikke deg personlig. Kan man unngå å skape en 360 versus ps3-tråd så gjør man gjerne det ;)

 

Må få legge til at det å implementere blu-ray kan vise seg å være et sjakktrekk om noen år, men jeg forbeholder meg retten til å være forholdsvis skeptisk til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Må tenke på at om 3 år så har nok X360 gått ned i pris også :p

8509226[/snapback]

 

Så klart, men om Sony klarer å få ned produksjonskostnadene av Bluray til tilnærmet DVD nivå, så vil prisforskjellene bli minimale. Det er grenser for hvor mye prisen på 360 vil gå ned, det samme for PS3 også så klart, men Sony har et lite fortrinn her siden Bluray drevet kan alene redusere prisen med rundt 2500 kr. (Om de får ned produksjonskostnadene)

 

Det kan slå andre veien også, hvis det viser seg at Bluray blir det formatet som taper kan vi se langt etter en stor prisreduksjon på PS3. Mest sansynlig så vil ikke formatkrigen bli avgjort i løpet av denne generasjon konsoller, så jeg håper på en stor prisreduksjon. (Vil spille Final Fantasy! :D )

 

Den artikkelen hadde noen få bra poenger, men de fleste var bare bs!

Lenke til kommentar

Kan oppgi mine inntrykk siden jeg har PS3:

 

10 - The "Spiderman" font.

 

Plager meg ikke i det hele tatt.

Mye flottere enn Topaz ihvertfall. :)

 

9 - Lack of force feedback (vibration) in the controller.

 

Tja, plager meg ikke særlig når jeg spiller, selv om jeg alltid hadde rumble på PS2'en min. :)

 

8 - Lack of HD cables.

 

Hadde allerede ett sett med HDMI-kabler på DVD'n min som jeg flyttet over til PS3 når jeg kjøpte den, men ville jo selvsagt vært fint å slippe de hundrelappene jeg måtte ut med til nye kabler. :)

 

7 - Underestimating the Wii.

 

Har ikke mistet noen spill til Wii som jeg er intressert i så langt..

Men blir selvfølgelig kjedelig dersom Wii blir lead SKU på spillene i framtiden.

 

6 - The constant putting down of the customer.

 

Har ikke opplevd at Sony har 'snakket ned til meg', som har kjøpt konsollen... :)

 

5 - Coming out with two versions.

 

Har aldri vurdert den billigeste versjonen, men det plager ikke meg at det var mulig å kjøpe en PS3 med bare 20GB HDD, uten wifi eller cardreader.

 

4 - No plan for online play at launch

 

Har ikke hatt noen problemer med online-spilling så langt.

 

3 - No "must have" games at launch.

 

Resistance - Fall of Man er MYE bedre enn PDZ og CoD2, som ble regnet som 360 sine 'must-have-titler'..

Det er det første FPS jeg virkelig likte nok til å fullføre single-player kampanjen, siden Duke Nuke'm.

Vil også påstå at Motorstorm er en god del bedre enn PGR, ihvertfall synes jeg det. :)

 

2 - Blu-Ray.

 

Javel da, så fikk vi en ekstra funksjonalitet i PS3 sitt lagringsmedium, i tillegg til spill og Super Audio CD og spillutviklerene slipper å kutte ned på innholdet dersom de nærmer seg 4GB, eller 8GB alt ettersom de vil ha single-layer plate, eller double-layer, er fullstendig klar over at 'alle' mener at DVD er godt nok, men alle sa det samme om CD når PS2 var så gammel. :)

Fikk forresten 6 bluray-filmer fra Amazon.co.uk (Mission Impossible 1-3 collectors pack, Hostel, Eragon og Ultraviolet) som jeg skal se i morgen, og overmorgen, fra før har jeg sett James Bond, Resident Evil 2 (fantastisk på Bluray), og Big Fish, så jeg liker denne ekstra funksjonaliteten.

 

1 - Price. $600 for a console?

 

Playstation 3 er ett entertainment center...

Dvs. at det er både konsoll, Bluray-spiller, etc.

 

Er fornøyd med kjøpet mitt så langt.

Klart det ikke gir like mye spill-underholdning pr. krone som PS2 f.eks, gjør idag, men PS3 leverer bedre og kan gjøre mye mere for meg akkuratt nå, og blir nok en god innvestering for fremtiden. :)

Dersom jeg hadde ventet med å kjøpe den til den fallt i pris, ville jeg enten gått glipp av mye underholdning i mellomtiden, eller måttet betale for flere spill i fremtiden når jeg endelig kjøpte den.

Og førstegangsinnvesterings-prisen ville ikke blitt mindre uansett. :-/

 

Medmindre jeg begynner på tankegang som å la være å spille Oblivion, pga. Oblivion 2 blir sikkert bedre. Og da kan jeg liksågodt spare de pengene jeg brukte på Oblivion. :-/ Da ville selvfølgelig det vært bedre å vente.

Forutsatt at jeg orket å sitte å stirre ut i luften de timene jeg brukte på Oblivion da, istedenfor å bruke penger på noe annet.

Lenke til kommentar

Morsom lesning, men må si meg selv veldig fornøyd med det meste på spilleren. Elsker BR drevet, har allerede 13 filmer å kose meg med, elsker at det er inne i maskina ikke fler bokser. Synes det er flott at den er så stille som den faktisk er.. Liker Spillene jeg har og ser virkelig fram til de spillene som kommer i fremtiden. Digger de som ligger på storen også.. .Rub'a'dub er sjef!!

 

Forstår at noen synes den er dyr. Men jeg synes jeg har fått mye for pengene mine...

Lenke til kommentar
360 er uansett dømt til å lage spillene sine på dvd plater, for skulle de gått over på HD-DVD f.eks ville jo endel millioner bli ekskludert..

PS3 tar mye pes for at de valgte Blu-Ray nå, men i den lengre løp tror jeg de har gjort et lurt valg.

Hva skjer når spillprodusentene må ty til mer komprimering og dårligere texturer for i det hele tatt få gitt ut en ps3 tittel på 360?

Da tar det ikke lang tid før enhver grafikkhore er glad i både ps3 og blu-ray.

Sony virker generellt mer klare for hva spillprodusentene drømmer om å gi ut de neste årene enn hva 360 gjør..

Selv er jeg fornøyd spillkonsolleier av mange slag, om noen vil ta dette som et "fanboy" innslag, og per dagst dato er 360 favoritten ;)

8509245[/snapback]

 

 

De må jo ikke ty til mer komprimering og dårligere texturer. De bare gir ut spillet på flere DVD'er.

Lenke til kommentar
Underestimating the Wii.

 

Jeg tror verken Xbox360 eller PS3 ser på denne konsolen som konkuranse. Den stiller seg litt på sidelinjen. Jeg tror også Wii at om det er en konsole som kan snubble veldig i fremtiden så er det Wii... Wii rir på en stor hype bølge nå men folk begynner savne gode spill. Det er et par på vei men alt i alt så er spillene til Wii 90% skrap og 10% kvalitets spill.

8509225[/snapback]

 

Skal bli spennende å se hvordan det går med Wii når de gode spillene kommer. Se bare hvordan det går i dag med alle de "dårlige".

Lenke til kommentar
Som gjer spela dyrare ;) .

8509565[/snapback]

 

 

Hvorfor det? 3 DVD'er er mye billigere å produsere enn 1 Blu-Ray disc

8509698[/snapback]

 

Du tror virkelig at ikke utviklingen og tidligere erfaringer på hvordan prisene går ned ettersom varene blir etablerte og mer effektive å produsere vil gjelde i denne sammenhengen også?

Menneske liker av en eller annen grunn og utvikle seg, og det er nok bare å innse at dvd som vi har i dag er en døende rase;)

Lenke til kommentar
Du tror virkelig at ikke utviklingen og tidligere erfaringer på hvordan prisene går ned ettersom varene blir etablerte og mer effektive å produsere vil gjelde i denne sammenhengen også?

Menneske liker av en eller annen grunn og utvikle seg, og det er nok bare å innse at dvd som vi har i dag er en døende rase;)

8509711[/snapback]

 

 

Ja de fleste vet jo at det nok blir billigere etterhvert.. men hva har det å gjøre med spørsmålet mitt? :hmm: Jeg lurte på hvorfor et X360 spill portet fra en PS3 utgave skulle bli dyrere bare fordi det kommer på flere DVD'er! Nå ligger normalprisen på et X360 og PS3 spill på ca 500kr (standardutgaver). Tror du virkelig at Blue Dragon f.eks kommer til å koste mer bare fordi det kommer på 3 DVD'er? Eller om det hadde kommet en 360 versjon av MGS4 som måtte ha tatt plass på 3-4 discer tror du den hadde blitt dyrere enn PS3 utgaven? Nei! Veldig lite sansynlig iallefall siden det bare koster et par øre å produsere en DVD plate.

Lenke til kommentar
Du tror virkelig at ikke utviklingen og tidligere erfaringer på hvordan prisene går ned ettersom varene blir etablerte og mer effektive å produsere vil gjelde i denne sammenhengen også?

Menneske liker av en eller annen grunn og utvikle seg, og det er nok bare å innse at dvd som vi har i dag er en døende rase;)

8509711[/snapback]

 

 

Ja de fleste vet jo at det nok blir billigere etterhvert.. men hva har det å gjøre med spørsmålet mitt? :hmm: Jeg lurte på hvorfor et X360 spill portet fra en PS3 utgave skulle bli dyrere bare fordi det kommer på flere DVD'er! Nå ligger normalprisen på et X360 og PS3 spill på ca 500kr (standardutgaver). Tror du virkelig at Blue Dragon f.eks kommer til å koste mer bare fordi det kommer på 3 DVD'er? Eller om det hadde kommet en 360 versjon av MGS4 som måtte ha tatt plass på 3-4 discer tror du den hadde blitt dyrere enn PS3 utgaven? Nei! Veldig lite sansynlig iallefall siden det bare koster et par øre å produsere en DVD plate.

8509816[/snapback]

 

Angående å skrive til flere disker, så er det ikke produksjonskostnadene av DVD som er den verste kostnaden. :-/

Hovedkostnadene kommer i form av licensing (content providers license) for hver disk, trykke-kostnader øker, emballasjen til en 3-platers DVD-produksjon er helt sikkert dyrere også.

 

Angående prisforskjell på Bluray og DVD idag for content providers vet jeg ikke, og bryr jeg meg ikke om.

Men filmer i butikken koster ca. 20-30 kroner mere på Bluray enn DVD for meg, og det nærmer seg jamnt og trutt (var 100kr dyrere for ett halvt år siden). :)

Og jeg vet med sikkerhet at i de aller fleste tilfeller, så går innhold på bekostning av plassen tilgjengelig i dagens spill, ihvertfall så er det en ofte brukt unnskyldning fra utviklerene.

 

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_pricing

Lenke til kommentar

Først av alt må jeg si at jeg ser bekymringen over at denne - som nesten alle andre tråder om konsoller - ender som en total stillingskrig hvor folk stort sett bare diskuterer hvem som er den største fanboyen eller hvilken konsoll som har den største skaren av sådanne. Personlig stiller jeg aldeles nøytral, da jeg ikke har eid en konsoll siden SNES :).

 

Saken er sånn at jeg vurderer sterkt å kjøpe med meg en asiatisk ps3 på veien hjem, men begynner å bli litt skeptisk etter å ha lest andre folks inntrykk av situasjonen i dag. Derfor tenkte jeg å dele noen av mine inntrykk med dere, slik at jeg kanskje kan få litt hjelp til å komme frem til en bra løsning. Som sagt har jeg ikke eid en konsoll på over ti år, men jeg har spilt en del konsollspill gjennom andre og har i mange år vært en aktiv dataspiller. I tillegg har jeg god (svært god?) kunnskap om teknologiene som er involvert og forskjellene på dem, hvilket jeg tror kommer godt med om man skal foreta en oppsummering av situasjonen.

 

Jeg velger å starte med å kommentere artikkelen som danner grunnlaget for denne tråden. For meg - og tydeligvis for mange andre også - er mesteparten av det som nevnes i den tråden der aldeles irrelevant. Om en eller annen amerikaner liker/ikke liker fonten som er valgt for PS3, har det overhodet ingenting å si for meg i avgjørelsen om å kjøpe eller ikke kjøpe konsollen. Det samme er tilfelle for de aller, aller fleste punktene på listen. Derfor velger jeg å se bort i fra artikkelen som danner utgangspunktet for tråden, og prøver heller å liste det jeg ser som de mest signifikante punktene rundt lanseringen.

 

Tilgi meg hvis punktene blir litt rotete - jeg har eksamen i morgen og burde strengt tatt bruke tiden min på den istedet for dette, så jeg får hvertfall ofre korrekturlesingen :).

 

- Støyproblemer

PS3 har tydeligvis signifikante støyproblemer. Om dette gjelder den batchen som er aktuell for meg (er snakk om å kjøpe i Singapore for min del) vet jeg ikke, men hvis den faktisk har en bug på store deler av produksjonsserien, er dette noe som absolutt må vurderes, spesielt dersom det er problematisk å få levert den inn (dette er hvertfall tilfelle for meg). Selv om konsollen kjøpes i Norge, er det noe som må tas i betrakning om det medfører at den må sendes inn 2-3 ganger for å få en som virker.

 

- Dårlige spill ved release

Jeg ser at dette er noe som tas opp i svært mange sammenhenger - og det er unektelig skuffende. PS3 har blitt hypet opp som det nye store, i stor grad grunnet intet mindre enn 5/6 aktive kjerner utelukkende til prosessering av spillelementer i CPUen, men spillene ved lansering lever overhodet ikke opp til hypen. Dette er noe man faktisk burde rekne med, siden flerkjerne spillprogrammering er et ungt felt. Konsollprogrammering er noe som trenger lang tid på å modnes, og dette blir bare forsterket av at teknologien er så revolusjonerende som det PS3 faktisk er. En banal, men relevant, sammenlikning er å se på grafikken på PS2-spill i dag kontra de spillene som fantes tilgjengelig ved release. En professor jeg har hatt i år sier (og jeg er enig i vurderingen) at det ikke er noen grunn til å tro at PS3-spillene begynner å utnytte maskinens fulle potensiale før om tre til fire år fra i dag, rett og slett fordi spillprogrammerer per i dag ikke greier å utnytte mulighetene.

 

Dette er naturligvis både positivt og negativt, men jeg vil si at dette er et pluss i det at PS3 desidert er den maskinen med størst potensiale.

 

- Blue Ray-drev som muligens ikke engang blir veldig brukbart for filmavspilling i fremtiden (siden det er usikkert hvem som vinner)

Det begynner nå og gå mer og mer mot at denne krigen ikke blir vunnet, men at det blir en sameksistens av de to formatene. Det er synd for forbrukerne, men bransjen ser ut til å være delt omtrent på midten og ingen av de to formatene har noen klare fordeler over hverandre. Uavhengig av hvordan dette utarter seg vil det være en fordel på lengre sikt at ALLE PS3er støtter Blue Ray (i motsetning til potensielt noen/mange 360er), siden dette vil oppmuntre spillutviklere til å slippe store spill på Blue Ray, og dermed kunne gi langt mer innhold enn det som er mulig på DVD.

 

- HDMI-port

Igjen, ikke veldig brukbart i dag, men teknologi med stort potensiale for fremtiden. Fordelen ligger i at ALLE ps3-maskiner har denne egenskapen, og at det derfor er høyaktuelt for fremtidige utviklere å bruke denne teknologien til det fulle.

 

- Pris

PS3en er svindyr. Det er det ingen tvil om. Men, det er faktisk en grunn til det. Sammenliknet med en PC med samme specs er det faktisk ikke så ille (som data-menneske er jeg veldig imponert over CELL-cpuen). Jeg tror faktisk at med en PS3 betaler man mye, men det for en konsoll som potensielt vil kunne fortsette å imponere i mange år fremover.

 

 

Konklusjon:

Per i dag ligger PS3 definitivt tilbake, spesielt for 360 som er den mest naturlige sammenlikningen. Mye av dette skyldes at 360 fikk en soleklar såkalt first mover-fordel. Allerede før PS3 var på markedet hadde Microsoft solgt mange millioner enheter, og spillene og teknologien hadde fått modnes i et år (og det er faktisk utrolig mye å si med ny teknologi). Hvor lang tid det tar for PS3 å ta igjen dette forspranget er vanskelig å si (jeg vil anslå mellom ett og to år fra i dag), men på sikt tilsier en objektiv sammenlikning av spesifikasjonene til de to konsollene at PS3 har størst potensiale. I motsetning til 360 bundler også PS3 alt det avanserte NextGen-utstyret, noe som tilsier at de aller fleste spillene som kommer etterhvert vil utnytte det, i motsetning til 360 hvor mye er ekstrautstyr, og dermed ikke kan antas tilgjengelig for spillere flest. Et eksempel på dette er at utviklere til PS3 kan anta at konsollen vil ha en harddisk, mens dette slettes ikke er sikkert for 360. Konsekvensen av dette vil fort være at "ekstrautstyret" utnyttes i spill til PS3, men ikke til 360.

 

Beklager hvis jeg drøvtygger argumenter og poenger som alle har lest tyve ganger før - jeg har prøvd å lese meg litt opp om diskusjonen på forhånd, men det er mye og rotete materiale å ta tak i. Håper innlegget mitt oppleves konstruktivt og i det minste noenlunde nøytralt (jeg har overhodet ikke bestemt meg for hva - om noe - jeg skal kjøpe enda) og at folk har gode innspill til det :).

Endret av Defekt
Lenke til kommentar

Til defekt.

 

- Støyproblemer:

 

Nå har jeg en US ps3 så jeg kan bare svare med tanke på den.. men hva støyproblemer angår, så er i hvertfall min veldig stille. Når jeg kjører folding@home kommer man klart opp på litt suse nivå, men har man på tv'en så er det ikke merkbart her i hvertfall.

 

- Dårlige spill ved release:

 

Ps3 har ikke akkurat en voldsom mengde spill ute på nåhverende tidspunkt, til gjengjeld mener jeg i hvertfall Resistance fall of man er et must, det ser kanskje ikke ut som gears of war, men dette spillet har utrolig mye morro pakket under panseret. Spesielt med tanke på online delen. Tror også det skal komme noe downloadable content til resistance allerede i nærmeste fremtid, som øker verdien og funfactoren til dette spillet enda mer.

 

Motorstorm er også et veldig godt spill, spesielt online dette også.. nå har motorstorm fått en del kritikk pga. at det er rushet ut og ikke har nok innhold. En enkel single player uten story og online. Nå er det dog bekreftet at i løpet av mai kommer en patch som fikser en del problemer, kort etterfulgt av en patch med time attack mode og litt etter det igjen skal det komme en større content pakke.

 

Virtua Fighter 5 er kanskje ikke mest kjent her i norge, men det er et fantastisk fighte spill om en går i dybden på det.

 

Jeg vet disse er spillene som blir dratt frem gang på gang, men jeg sliter med å se at Xbox 360 eller Wii hadde flere, eller bedre launch line up enn ps3. Wii hadde Zelda som er fantastisk, men ikke så mye mer enn det som imponerte.

 

Andre lunch spill som er verdt å merke seg er : formel 1 for de som like denslags, nba street homecourt, ridge racer 7, marvel ultimate alliance, virtua tennis 3.

 

 

- Blue Ray:

 

Format krigen er ikke over, og selv om BR vant det første kvartalet i år med ca. 70%-30% margin i Usa så har blu-ray hittil bare en marginal ledelse ettersom hd-dvd var først ute. Om trenden fortsetter, så ser det positivt ut for ps3 eiere.

Uansett hvordan det går så får spillutviklerne mer plass å bruke med blu-ray noe jeg tror kan være meget positivt. Blir spennende å se MGS4.

Jeg mener blu-ray drevet gjør ps3 til en fremtidsrettet maskin, mer enn sine motstandere, med høyere krav til bilde og lyd gir blu-ray større muligheter.

 

 

- Hdmi port: MS kommer også med sin xbox elite med hdmi. Hdmi er vel kommet for å bli.

 

 

- Pris:

 

Ps3 er den dyreste konsollen, men hvis du kjøper den i asia er det ikke med så mye? Du får den vel til godt under 4000kr, noe jeg mener er meget god pris for ps3 pakken. Den er tross alt stappet med ny og dyr teknologi (cell, blu-ray, hdmi 1.3 osv).. Den er bygget med dyre komponenter. Den ser definitivt mest futuristic ut, og den har uten tvil mest kvalitetsfølelse spør du meg. Nå er det likevel ikke det viktigste for en spillmaskin, men en liten pluss i mine øyne.

 

 

- Annet:

 

Jeg er personlig utrolig glad for at ps3 har trådløst nett.. det er utrolig deilig å slippe unna kabelstyr fra router til spillmaskin.

 

 

- Playstation network:

 

PSN er fortsatt et godt stykke bak xbox live, men det kommer seg. Den har en store med et par gratis demoer, en del video trailere og litt bonus content. Sony har hittil vært litt trege med å få tredjepartsdemoer ut på nettet, noe de har lovet skal bedre seg. De positive sidene med PSN er selvsagt at det er gratis, at det blir bedre og bedre og at vi etterhvert får Home som ryktene sier har startet sin stengte beta testing.

 

 

Konklusjon:

 

Ps3 er et teknologisk vidunder. Maskinen har enda ikke noe stor spillbibliotek, her leder vel 360 godt på begge sine konkurenter, men ps3 har bare vært ute i litt over 1 mnd på worldwide basis. Alikevel har jeg ikke noe problemer med at min står og støver ned. Resistance fall of man er et spill jeg aldri går lei av.. motorstorm spiller jeg nå og da.. Spiderman 3 CE får jeg innen en ukes tid og jeg har alltids en drøss med ps2 spill å spille.

 

Nå må jeg innrømme at jeg ikke ser på Blu-ray som noe minus.. jeg liker muligheten til å spille av film, og jeg liker muligheten til å få spill på 50gb.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min ps3.. det er tidlig i maskinens levetid.. den har ufattelig mye power under panseret, som desverre spillutviklerne ikke til det fulle klarer å utnytte enda. Alikevel tror jeg ps3 eiere har mye å se frem til..

 

En massiv boost til spillbiblioteket kommer også i løpet sommern/høsten med store exclusives som : ninja gaiden sigma, ratchet & clank future tools of destruction, lair, heavenly sword, warhawk, metal gear solid 4, singstar, calling all cars (downloadable), little big planet.

 

det kommer også en del multiplatform titler verdt å merke seg: gta iv, rainbow six las vegas, the darkness, transformers, saints row, dirt, burnout paradise

Lenke til kommentar
Coming out with two versions.

 

1. Uhm.. gjorde ikke Xbox det samme? Tror ikke jeg har hørt overdrevent mye whining om at Xboxen hadde 2 versioner. Og nå kommer de med en til? så det blir 3?

Mens PS faktisk fjerner 20gb versionen fra markedet og blir 1?

 

Den kommentaren blir bare litt dum imo.

 

 

Blu-Ray.

 

2. Ja det var dumt at de integrerte denne inn i konsolen. De kunne sikkert ha latt folk bestemme selv om de ville ha blu-ray eller ikke. Men på en annen side så tror jeg faktisk at det kan ha vært en halveis god ide og legge den inn i PS3en. Ved og gjøre dette har jo faktisk Sony sikret seg loyale blu-ray kunder. Og med dette stuntet så er det mulig de dro seg litt nærmere seier i den ny DVD krigen. Leste et sted at for hver 1xHD-DVD enehet(altså film plate) så blir det solgt 2xBlu-Ray enheter.

8509225[/snapback]

1. Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Er ting liksom ok, om andre også har gjort det? "Det var han som begynte!"

 

2. Du er klar over at du er FORBRUKEREN i denne sammenhengen, og ikke en Sony-ansatt?

Lenke til kommentar

Den eneste målenheten for hvor god en konsoll er blir for meg hvor mye morro jeg har med den. For tiden er det X360 som er kongen her i stua, da PS3 for det meste står og samler støv. HDMI, Blu-ray, Cell og alt det der er vel og bra, men så lenge ikke spillene er noe bedre er det meg totalt likegyldig hva slags teknologi som styrer showet. Det er det som kommer frem på skjermen som er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Den eneste målenheten for hvor god en konsoll er blir for meg hvor mye morro jeg har med den. For tiden er det X360 som er kongen her i stua, da PS3 for det meste står og samler støv. HDMI, Blu-ray, Cell og alt det der er vel og bra, men så lenge ikke spillene er noe bedre er det meg totalt likegyldig hva slags teknologi som styrer showet. Det er det som kommer frem på skjermen som er viktig for meg.

8510250[/snapback]

Dude, don't go there. La oss nå heller diskutere artikkelen som kritiserer PS3 for hva den er, uten å bringe inn andre konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...