Gå til innhold

Top 10 PlayStation 3 missteps


XtaZ

Anbefalte innlegg

- Støyproblemer

PS3 har tydeligvis signifikante støyproblemer. Om dette gjelder den batchen som er aktuell for meg (er snakk om å kjøpe i Singapore for min del) vet jeg ikke, men hvis den faktisk har en bug på store deler av produksjonsserien, er dette noe som absolutt må vurderes, spesielt dersom det er problematisk å få levert den inn (dette er hvertfall tilfelle for meg). Selv om konsollen kjøpes i Norge, er det noe som må tas i betrakning om det medfører at den må sendes inn 2-3 ganger for å få en som virker.

 

8509856[/snapback]

 

Når det gjelder dette problemet tror jeg det er litt oppblåst. Noen konsoller har litt for høy viftestøy, men de fleste av de som skriker om det tror ps3 skal være helt lydløs og flipper ut av den vanlige viftestøyen. Tviler på dette virkelig er et reelt problem når du skal vurdere å kjøpe, for PS3 har egentlig et veldig behagelig lydnivå tillogmed når den kjører på maks vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Mange som sier at spill på Blue-Ray er ønødvendig. Fordi f.eks. Xbox 360 spill har mer enn nok plass på DVD akkuratt nå, det samme med PS3 hvis utviklerne hadde "giddet" å ta bort en del filer som oversettelser. Men en ting jeg kom på, er at mange PS2 spill kom også på CD-Rom. Som f.eks. SSX og NBA Street (kommer ikke på flere fordi dette er kun de CD spillene jeg har eid) Jeg synes at dette bør regnes med i ettertanke når man begynner å slakte Blue-Ray eller HD DVD som en ønødvendig add-on i en konsoll.

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Dude, don't go there. La oss nå heller diskutere artikkelen som kritiserer PS3 for hva den er, uten å bringe inn andre konsoller.

8510266[/snapback]

Ja. Hvis dere virkerlig ønsker å diskutere dette så hold dere til punktene i den linkede historien. Vi trenger ikke nok en "Jeg liker 360/Wii/PS2/Sega/Commodore 64 bedre" tråd. PS3 lever ikke i et vakuum, så det er relevant å vurdere den opp mot behovet hos spillere flest, men det kan godt gjøres uten å si "Konsoll X er kongen på haugen".

 

Jeg vet det er vanskelig å la være, men dere kan jo gjøre et forsøk, så kanskje dette blir en både nyttig og fredelig diskusjon rundt saklige argumenter.

 

Reaksjoner og kommentarer på dette tas som vanlig på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

kanskje jeg også skal lage en side der jeg skriver konsollkrig stoff. Slik at forumgutter og jenter over hele verden linker til siden min og skriver hvor stor dust jeg er. Så linker alle til den og mange går inn, og plutselig der er jeg rik på reklameintekter pga jeg har så mange treff på siden. Ene og alene siden jeg hadde flamebait matriale i en artikkel.

 

Det hadde kanskje vært noe :hmm:

Lenke til kommentar

Får veø utdype mine meninger:

 

10 - The "Spiderman" font. Why choose a font that already stands for something? It only serves to distract the gamer and make him/her think about Spiderman when they should be thinking about the PS3. On another note, I'm very excited about this week's debut of Spider-Man 3. See, I'm already thinking of something that's not the PS3 by just mentioning the font. My spidey senses are tingling...in a bad way.

 

Altså, la meg spørre, er det noen PS3 eiere her som assosierer sin maskin med Spiderman?

 

9 - Lack of force feedback (vibration) in the controller. Much was made about Sony's decision to emulate the Wii's tilt motion controls. Whether or not you think Sony ripped it off is beside the point. The fact that they couldn't figure out how to get vibration and motion control into the controller, and then, as cover, came out and said vibration is overrated and not necessary, really rubbed a lot of people the wrong way.

 

For noe er vel dette et tap, for andre er det ingen tap. For mindel synes jeg det er et lite tap, spesielt i bilspill. Om dette kan klassifiseres som et misstep eller ei kommer vel ann på oppfatningen av hva du trenger i kontrollen.

 

8 - Lack of HD cables. Yet another poor decision by Sony who ostensibly claimed that the true HD buff would want to purchase their own cables when it seems Sony was just too cheap to throw in the very cables that would make the PS3's highly touted HD visuals come to life. This is an example of how being cheap actually ended up costing Sony money.

 

Det er greit at Sony har skrytt av at deres konsoll er en ekte HD konsoll, men for de som ikke har en HD klar TV, er HD kabler ubrukelig. Som den diskusjonen at der ikke fulgte med komponent kabler til Wii, jeg synes ikke det gjør noe, for ikke alle besitter TV som er HD klar, og spiller kun på vanlig TV. Derfor er det vel unødvendig å legge med noe enkelte ikke trenger.

 

7 - Underestimating the Wii. Sony should have been more prepared for a battle for the hearts and minds of gamers, which Nintendo has definitely won. The $250 Wii should have been on Sony's radar as a potential threat, but their hubris allowed them to ignore it and put it down. Sony, therefore, effectively put down the gamers who would buy a Wii, thus making many of us not want to buy a PS3, just out of principle.

 

Tror ingen hadde trod at Wii skulle klar å gjøre noe stort spetakkel utav sin lille tilstedeværelse. Det ironiske er at Wii for tiden selger bedre enn X360 og PS3 (mener jeg, med forbehold om feil). Den lille kom som lyn fra klar himmel.

 

6 - The constant putting down of the customer. Number 7 leads into this one. Sony, throughout much of last year, continually put down their customers, saying, and I'm paraphrasing here, that they should shut up about the price and stop complaining. The PS3 is a good value, they constantly reiterated. Then, there are a variety of classic quotes including one referring to US gamers as "cheap".

 

Enkelte personer i Sony har vel sagt sitt om PS3, men jeg kan ikke huske å ha lest at de har rattet ned på kjøpere. Dette har vært enkeltpersoners utalelser og såvidt jeg skjønner det ikke en utalelse av Sony.

 

5 - Coming out with two versions. A good deal of talk prior to the launch dealt with what console had what. Card reader? 20GB or 60GB HDD? Why confuse the buyer? Why distract the buyer? And, to the average person, $500 and $600 are the same thing: both prices are prohibitively expensive. There's a reason why the 20GB version was discontinued.

 

Og hva med X360, som og kommer i forskjellige utgaver? Ser ikke ut som den forvirret kjøperne, hvorfor skulle PS3 forvirre kjøperen noe mer? Og nå kommer det en tredje X360, forvirre den folk noe mer? Ser ikke slik ut.

 

4 - No plan for online play at launch. Playstation "Home" was announced last month, three months after launch. You know, you can tout your online gaming capabilities all you want, but if you don't have a plan at launch, then one of your key features is really just a lie, isn't it?

 

Online mulighetene til PS3 har ikke vært akkurat på toppen nei, og med tanke på at mange er veldig interesert i online gaming, skulle dette vært klar ved lansering.

 

3 - No "must have" games at launch. Console launch lineups are notoriously sparse and many bad games can be forgiven, but the Playstation 3's launch lineup was one of the worst to date. "Resistance Fall of Man" was the only semi-hit and most of the remainder of the games were ports of older games. Compare that to the 360's Perfect Dark Zero, Call of Duty 2, Kameo: Elements of Power, and Project Gotham Racing 3 and the Wii's Zelda: Twilight Princess and Wii Sports.

 

Selv om PS3 ikke har noen spill som appelerer til meg ved lansering, kan den ha titler som appelerer til andre folk. Resistence f.eks og Motorstorm kan sikkert appelere til sin del av befolkningen.

 

2 - Blu-Ray. Who cares about Blu-Ray? My guess is about 73 people. Okay, okay, I know it's slightly more than that...like 82. My point is that videophiles care about Blu-Ray. That was who bought the launch PS3s, not gamers. This fact escaped Sony and was a fundamental error. Gamers needed to have been the focus, not the living room entertainment crowd. To tell you the truth, I don't care if my game comes on Blu-Ray, HD-DVD, DVD, CD, or cardboard. A good game is a good game and to tie Sony's hopes for the adoption of Blu-Ray to the PS3 was, and is, a disservice to gamers.

 

Til dels enig her, Sony kan ha gjort en megabrøler med å legge til Blu-Ray i konsollen, nå når formatkrigen er på sitt heteste. Om Sony taper den krigen, har de mistet et meget sterkt salgsargument, og med tanke på at andre Sony formater har tapt, kan det se mørkt ut. Om de derimot vinner har de skutt en meget sterk gullfugl, men kanskje ikke så veldig sterk, for X360 kommer med DVD og har ikke tapt noe spillmessig hvis HD-DVD taper krigen. Sony har dermed mer å tape hvis Blu-Ray feiler enn hva MS har hvis HD-DVD feiler. Et stort sjangsespill fra Sony sin side.

 

1 - Price. $600 for a console? Even if it was gold-plated, dusted with saffron, and served caviar out of its disc tray I still wouldn't pay $600 for a console. Again, gamers are a lot smarter than Sony gives them credit for. We all know that the price will drop between year one and year two, which is about the same time that some decent games will be out for it. In the meantime, we'll all continue to play our PS2s, Wiis, and 360s until there is a compelling game and a price break.

 

Prisen er alt for høy ja, synes jeg. Jeg synes ikke at konsollen har nok gode titler til å vedlikeholde en slik enorm pris.

Lenke til kommentar
4 - No plan for online play at launch. Playstation "Home" was announced last month, three months after launch. You know, you can tout your online gaming capabilities all you want, but if you don't have a plan at launch, then one of your key features is really just a lie, isn't it?

 

Online mulighetene til PS3 har ikke vært akkurat på toppen nei, og med tanke på at mange er veldig interesert i online gaming, skulle dette vært klar ved lansering.

8511055[/snapback]

Jeg må si at etter og ha spilt Resistance: FOM online så er jeg imponert. Før home ble annonsert kritiserte jeg sony nedenom og hjem for og ikke implementere noe så enkelt fra launch av, men jeg synes rett og slett ikke det er så verst. Det er ikke xbox live, men det er heller ikke wii sin online-del var(som også ser ut til å komme seg nå etterhvert).

Lenke til kommentar
Saken er sånn at jeg vurderer sterkt å kjøpe med meg en asiatisk ps3 på veien hjem, men begynner å bli litt skeptisk etter å ha lest andre folks inntrykk av situasjonen i dag. Derfor tenkte jeg å dele noen av mine inntrykk med dere, slik at jeg kanskje kan få litt hjelp til å komme frem til en bra løsning. Som sagt har jeg ikke eid en konsoll på over ti år, men jeg har spilt en del konsollspill gjennom andre og har i mange år vært en aktiv dataspiller.

8509856[/snapback]

 

Umm.. I ditt tilfelle ville jeg tenkt på hvor du kan lettest få tak i PS1 og PS2-klasikkere, før du velger hvilken verdensdel du kjøper PS3 ifra. :)

Bare PS3-spillene er sonefrie, PS1 og PS2-spill kan bare spilles på PS3'er ifra den sonen spillene er i. :)

Dersom du ikke har hatt en konsoll siden SNES har du sannsynligvis gått glipp av mye. :)

Lenke til kommentar

selv om jeg er PS-fanboy skal jeg ikke benekte at han duden som har skrevet den artikkelen hadde noen gode poenger, men jeg er sterkt uenig i flere av punktene for det(bla. blu-ray FTW).

 

Håper ikke han er Xbox fanby for da har han driti seg ut ved å si at det var latterlig at det kom 2 versjoner.

Lenke til kommentar
selv om jeg er PS-fanboy skal jeg ikke benekte at han duden som har skrevet den artikkelen hadde noen gode poenger, men jeg er sterkt uenig i flere av punktene for det(bla. blu-ray FTW).

 

Håper ikke han er Xbox fanby for da har han driti seg ut ved å si at det var latterlig at det kom 2 versjoner.

8516636[/snapback]

Du, min gode mann, er den ærligste karen jeg har sett her på lenge!

:thumbup:

Lenke til kommentar

1 - Price. $600 for a console?

 

Playstation 3 er ett entertainment center...

Dvs. at det er både konsoll, Bluray-spiller, etc.

8509391[/snapback]

 

Nettopp. I mine øyne, er det det kjipeste med ps3n, det er ikke en konsoll, det er en multimediemaskin. Jeg synes det er drøyt å måtte betale 3000 kroner ekstra for en disc-spiller, når det jeg vil ha, er en spillkonsoll. Hadde PS3 kommet ut med valgfriheten X360 gir deg, så tror jeg det kunne gi flere potensielle kjøpere.

 

Skal også nevnes at om PS3 kom med Live og Xboxens spillutvalg og Xboxen med home og ps3 stt spillutvalg, hadde jeg kjøpt PS3.

Lenke til kommentar

1 - Price. $600 for a console?

 

Playstation 3 er ett entertainment center...

Dvs. at det er både konsoll, Bluray-spiller, etc.

8509391[/snapback]

 

Nettopp. I mine øyne, er det det kjipeste med ps3n, det er ikke en konsoll, det er en multimediemaskin. Jeg synes det er drøyt å måtte betale 3000 kroner ekstra for en disc-spiller, når det jeg vil ha, er en spillkonsoll. Hadde PS3 kommet ut med valgfriheten X360 gir deg, så tror jeg det kunne gi flere potensielle kjøpere.

8517090[/snapback]

 

Det går fint ann å bruke PS3 som en konsoll, om du vil.. Ingen som tvinger deg til å kjøpe filmer.

Flere valg fører ikke til mindre valgfrihet.

Bluray er bedre lagringsmedium enn DVD, du får det ikke gratis, men du får det dersom du kjøper PS3.

 

Du betaler heller ikke i nærheten av 3000 kr. ekstra for disc-spilleren (drivet), som du hevder, alene koster den funksjonaliteten ca. 800,- for deg, hvis vi sammenligner med Microsoft sin valgfrihet-modell. :-/

 

Regnestyukke:

 

 

 

Billigste PS3 i Norge ligger på 4990, Billigste 360 Core ligger på 2326,-

Forskjellen er ca.2700,-

 

Forskjellen er i hovedsak overlegen discdrive, harddisk (som ikke Core har), bluetooth funksjonalitet, wifi, smart-cards etc, ettersom jeg har forstått..

 

Hvis du benytter deg av valgfriheten til XBox og kjøper en harddisk (som bare kan fåes i 20GB, i motsetning til 60GB'en i PS3) koster 745,- billigst i Norge ifølge hardware.no..

 

Da er forskjellen ned i ca 2000.

 

Trådløs kontroller på 360 koster 338, - billigst i norge på PCutstyr.no, 116,- for rechargable battery-pack, og 153,- for Play and Charge Kit hos samme leverandør som også var billigst.

 

Da er forskjellen ca. 1400,-

 

Dersom du velger å ha wifi (trådløst nettverk) på 360'en din må du ha Xbox 360 Wireless Network Adapter, billigst i Norge 598,-..

 

Forskjellen er nå nede i ca. 800,-

 

Og du har fremdeles ikke valgt HDMI-porter, eller Bluray drive på din XBox.. :)

Uheldigvis kan du ikke benytte valgfriheten til å kjøpe Bluray-drive, men du kan velge Xbox 360 HD-DVD Player, som er nesten like bra som bluray.

Billigst i Norge koster den 1475,- hos Netshop tror jeg, da får du sannsynligvis med sjokolade når du handler. :)

 

Så i teorien betaler du ikke 3000,- for Bluray-drivet, du betaler ca. 800,-

Med Microsoft sitt valgfrihet må du betale 1475,-, og du får ikke samme funksjonalitet ut av den valgfrie modellen, siden Microsoft ikke tillater spill å benytte seg av HD-DVD sin ekstra lagringsplass på sin konsoll, bare filmer.

 

De fleste spill på Bluray (PS3) i butikken, koster nøyaktig det samme som DVD-versjonen (360) sannsynligvis, ihvertfall på de fleste multikonsoll-spill jeg har sett.

Eneste forskjell for kunden er at Bluray-versjonen har mye bedre beskyttelse for at det skal unngå skader.

 

 

Lenke til kommentar
Umm.. I ditt tilfelle ville jeg tenkt på hvor du kan lettest få tak i PS1 og PS2-klasikkere, før du velger hvilken verdensdel du kjøper PS3 ifra. :)

Bare PS3-spillene er sonefrie, PS1 og PS2-spill kan bare spilles på PS3'er ifra den sonen spillene er i. :)

Dersom du ikke har hatt en konsoll siden SNES har du sannsynligvis gått glipp av mye. :)

8516267[/snapback]

 

Har vært inne på den tanken :). Men, føler en prisforskjell på godt over 2000 rettferdiggjør det tapet veldig godt... jeg mener, man kan jo plukke opp en slim ps2 for under tusenlappen på en god dag, såvidt jeg har registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...