Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Drar til Krakow om et par dager. Tips mottas med takk.

 

Blir ingen tur til Auschwitz forresten.

Det er absolutt verdt å få med seg. Ellers er saltgruvene og alt de har laget inni dem også verdt å få med seg.

 

Hørte det jødiske kvartalet var verdt å få med seg, men har ikke vært der selv. Det er endel å se på i sentrum med store skulpturer, kunstutstillinger og rare ting folk driver på med. For eksempel er det hver dag en utkledd som mongol som skyter pil på en trompetspiller i et kirketårn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drar tilbake til Cebu Fillipinene i Oktober, var sykt bra der. Skal denne gang ha 4 dager på Bohol, så skal jeg dykke/snorkle med Hvalhai. Fikk ikke tid til så mye når jeg var der i Juni. Fan jeg gleder meg..

Alt var jo sykt billig, God middag på restaurant lå på 20-30 kr. Den dyreste pilsen 0,33 jeg kjøpte kostet 9 kr. ellers lå den på rundt 4 kr.

Lenke til kommentar

Drar til Krakow om et par dager. Tips mottas med takk.

 

Blir ingen tur til Auschwitz forresten.

 

Var akkurat i Krakow. Jødedistriktet Kazimierz er verdt å få med seg, ganske mye roligere der enn i gamlebyen, og jeg synes maten var jevnt over bedre der. Schindler-museet er også fint, og det er bare et palestinsk steinkast unna Kazimierz.

Jeg gjorde ikke så veldig mye i Krakow annet enn å se på ting, spise og drikke, så noe særlig annet kan jeg ikke si, men kirkene rundt om kring er flotte. Spesielt Corpus Christi i Kazimierz.

 

Hvis du er veldig sulten og er ute etter billig mat så finnes det mange georgianske restauranter, blant annet Gruzinskie Chazhapuri som har tre restauranter i området rundt torget. Koster en snau hundrings for dritmye mat og øl.

Lenke til kommentar

Var akkurat i Krakow. Jødedistriktet Kazimierz er verdt å få med seg, ganske mye roligere der enn i gamlebyen, og jeg synes maten var jevnt over bedre der. Schindler-museet er også fint, og det er bare et palestinsk steinkast unna Kazimierz.

Jeg gjorde ikke så veldig mye i Krakow annet enn å se på ting, spise og drikke, så noe særlig annet kan jeg ikke si, men kirkene rundt om kring er flotte. Spesielt Corpus Christi i Kazimierz.

 

Hvis du er veldig sulten og er ute etter billig mat så finnes det mange georgianske restauranter, blant annet Gruzinskie Chazhapuri som har tre restauranter i området rundt torget. Koster en snau hundrings for dritmye mat og øl.

 

Takk for tips! Er opptatt av mat og har booket en sjuretter på Wierzynek, så det tror jeg blir bra. (Det var veldig billig også).

 

Planen er stort sett: Handle billige klær og ting, samt få med noen kulturelle sights også.

 

Jødedistriktet er notert. Skal bo i gamlebyen.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Er opptatt av mat og har booket en sjuretter på Wierzynek, så det tror jeg blir bra. (Det var veldig billig også).

 

Planen er stort sett: Handle billige klær og ting, samt få med noen kulturelle sights også.

 

Jødedistriktet er notert. Skal bo i gamlebyen.

Saltgruvene og Auschwitz er verdt å få med seg.

 

edit: Så at du ikke skulle til Auschwits, anbefaler likevel saltgruvene.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall mye å se i Barcelona. Selv om det er en turistmagnet, vil jeg helt klart anbefale en tur innom katedralen Sagrada Familia - den er rimelig spektakulær.

 

Nå begynner det å bli noen år siden jeg var der, men utelivet var i hvert fall helt topp. Nå styrte vi unna Las Ramblas (hovedgata) med unntak av turen hjem til hotellet på natterstid, og det fristet ikke veldig å oppholde seg der noe mer enn nødvendig tatt i betraktning alle horene (som var meget pågående), de fulle turistene og lommetyvene. Vi var så heldige å ha en lokalkjent (venn av ei jeg reiste sammen med) som dro oss med rundt på flere kule utesteder litt utenfor turistområdet. Sikkert ikke umulig å finne på egenhånd heller.

 

Ellers er en tur på bystranda dagen derpå å anbefale. Overraskende fin strand til å ligge midt i en storby, og det er ikke noe som fungerer så godt mot tømmermenn som et bad i havet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...