Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri vært i USA før, men ønsker å forandre på dette til nyttår dersom økonomien tillater det. For min del er en av de største gledene ved å reise å spise og drikke, samtidig som jeg er interessert i historie og arkitektur. Er ikke veldig interessert i shopping. Er det noen steder dere anbefaler mer enn andre dersom mat og drikke er fokuset for turen?
Det høres nesten ut som om du skal en tur ut i Europa og ikke til USA.

 

I USA er det mere nyere populærkultur og ikke så gammel historikk eller arkitektur. Og for mat så får du gjerne store porsjoner druknet i ost og fett.

 

New Orleans er muligens nærmest det du er ute etter. De har det fanske kvartalet med bygg tilbake fra 1800-tallet som er uvanlig kost i USA, de har kreolske matretter som stammer fra området og drikke er et ikke ukjent fenomen i byen. Var der selv under mardi gras som er en opplevels å få med seg. :cool:

Lenke til kommentar

zambia. kanskje mitt favoritt land i afrika, pass deg for myggen fikk slv malaria der

Takk for tipset, dette blir en såpass kort tur at jeg kommer til å tygge Malarone hele veien.

 

Noe spesielt jeg bør få med meg der nede? Har en del tid uten noe planer (slik det skal være; gjelder å ikke ha bundet seg til noe forutsigbart før det artige dukker opp).

Lenke til kommentar

Neste turen min går til USA med et par kompiser. Blir en liten roadtrip rundt i Georgia, Louisiana og Florida. Aldri vært på en roadtrip type ferie før, så vi tar det som en prøvetur. Avreise er 20. Juni! :)

Roadtrip er et bra alterantiv for å se USA, men man bør ha god tid. Har hatt mange roadtrips der selv, og har kjørt over det meste av landet. Siste gang var en tur på 4 uker, i hovedsak på Vestkysten. I år blir det noen uker på Østkysten, fra Maine til South Carolina, og noen dager i NYC før hjemreise.

Lenke til kommentar
Tror dessverre ikke jeg får tid, har booket meg 8 netter på Bantayan, da har jeg kun 3 dager igjen :)
Bantayan ser jo bra ut.

 

Bohol kan tas med en heldags utflukt fra Cebu, du tar bare hurtigbåten over på morgenen og så står de og venter med en minibuss på andre siden. Mye morsomt å se på den øya.

Lenke til kommentar

Bantayan ser jo bra ut.

 

Bohol kan tas med en heldags utflukt fra Cebu, du tar bare hurtigbåten over på morgenen og så står de og venter med en minibuss på andre siden. Mye morsomt å se på den øya.

Jada har booket meg inn på denne plassen : http://www.mycebuguide.com/rooms/cebu-hotel-room-prices-Abaniko-Beach-Resort-360.html

 

Var så billig at jeg ikke kunne la det gå fra meg :)

 

Hvorfra på Cebu drar man over til Bohol da? så jo bra ut.

Lenke til kommentar
Hvorfra på Cebu drar man over til Bohol da? så jo bra ut.
Båtene går fra Cebu City Pier aka Cebu Ferry terminal som ligger lett tilgjengelig midt i byen. Pakken jeg tok inneholdt også henting med drosje fra hotellet, selv om jeg strengt tatt ikke bodde i Cebu men på naboøya Mactan hvor flyplassen ligger.

 

Bodde her http://www.shangri-la.com/cebu/mactanresort/ som var greit når ønsket er litt plass og ro ved en storby, men prisene der var jo elleville etter filipinske forhold.

 

Pass deg ellers for at mange ønsker å utnytte situasjonen når nyankomne enda ikke har blitt vant til de lave prisene i Filipinene. Bli ikke overrasket om nabomannen på flyet tilbyr seg fikse transport eller hotell til "spesialpris". Det er heller ikke uvanlig at det finnes websiter som selger samme hotell eller utflukt til mangedobbel pris. Selv om prisene fortsatt er greie for europeere kan man spare litt ved å gjøre litt research og finne den rette "offisielle" siten.

Lenke til kommentar

Båtene går fra Cebu City Pier aka Cebu Ferry terminal som ligger lett tilgjengelig midt i byen. Pakken jeg tok inneholdt også henting med drosje fra hotellet, selv om jeg strengt tatt ikke bodde i Cebu men på naboøya Mactan hvor flyplassen ligger.

 

Bodde her http://www.shangri-l...u/mactanresort/ som var greit når ønsket er litt plass og ro ved en storby, men prisene der var jo elleville etter filipinske forhold.

Flotte greier, skal sjekke ut litt mer nå ja.

Betalte selv 220,- kr. natta for Bungalow på stranda i linken jeg la ved i går, riktignok ikke boblebad men ....

Så dere mener at Bohol er/har mer å se på enn Bantayan? Wailer`n? Vært på Bantayan?

Lenke til kommentar
Så dere mener at Bohol er/har mer å se på enn Bantayan? Wailer`n? Vært på Bantayan?

Jeg hadde faktisk ikke hørt om Bantayan, men det ser ut som en av veldig mange fine stranddestinasjoner i Filipinene.

 

Det finnes også strender på Bohol, men jeg vurderte kun stedet som en sightseeingdestinasjon med mye unikt å se i innlandet. Å ta en heldags utflukt der var et fint avbrekk på min rundreise i Filipinene og en dag jeg husker, det var derfor jeg anbefalte å bruke en dag på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...