Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet


Anbefalte innlegg

Vet det har vert diskusjoner rundt temaet før men begynenr å bli en stund siden vi hadde en tråd om det så tenkte jet skulle prøve å sette i gang diskusjonen igjen. Blitzmiljøet er viktig for mange og ungdom som ikke føler seg hjemme andre steder føler ofte at de blir tatt inn i dette miljøet. Men hva gjør et slikt miljø for byen og landet. Når grupperinger organiserer seg og bruker samme virkemidler som sine erkefiender på andre siden av den politiske skalaen burde man kanskje slå alarm? Er det slik at blitzerne i likhet med nazistene tar inn taperne fordi de er lettere å forme, eller redder de mange fra mye verre skjebner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blitz er i all hovedsak en kafé, ei konsertscene, en radio og en samlingsplass for folk som føler seg hjemme der. Det synes jeg er positivt. Den politiske sida av blitz er også i all hovedsak positiv. Miljøet har "avvikende" meninger og lager bråk der andre tier. At enkelte fra miljøet en gang i blant kaster litt stein ser jeg ikke på som et så jævlig stort problem.

Lenke til kommentar

Blitz miljøet er veldig mye mer en de som holdt på i gård.

Det er utrolig mange intligente og hyggelige mennesker der og det er et fint sted for å lære om samfunntet. (lol, stor klije^^)

Det er også veldig mange som ikke er stort politisk aktive, men det betyr ikke at de ikke kan være koselige å snakke med.

En annen flott ting med blitz er at homofile og heterofile er totalt likestilt noe som gjorde det mye enklere for meg å komme ut av skapet.

 

Det å demonstrere mot krig med vold er idioti, men det er langt mer til blitz en de få menneskene.

Lenke til kommentar
Blitz er i all hovedsak en kafé, ei konsertscene, en radio og en samlingsplass for folk som føler seg hjemme der. Det synes jeg er positivt. Den politiske sida av blitz er også i all hovedsak positiv. Miljøet har "avvikende" meninger og lager bråk der andre tier. At enkelte fra miljøet en gang i blant kaster litt stein ser jeg ikke på som et så jævlig stort problem.

8484328[/snapback]

 

Jeg ser på det som det største problemet, fordi de skaper et bilde om hvordan de er. Nesten alle som ikke har nær tilknytning til blitz ser nå på blitz som de som kaster stein og brannbomber.

Lenke til kommentar

Bare en kort kommentar. 1, Hvordan er det mulig å sammenligne og si at Blitz benytter samme "virkemidler som sine erkefiender på andre siden av den politiske skalaen". Jeg antar at det blev henvist til det Nordatlantiske råd sine virkemidler(?)

2, Det som virker mest uforklarlig for meg med tanke på de siste dagers debatt rundt Blitz er at miljøet ikke har gjort annet enn å skrive en pressemelding med tanke ransakelsen i natt - og å annonsere en demonstrasjon før møtet i Oslo. Å annonsere slike demonstrasjoner har blitt gjort i en årrekke uten å vekke det mediestyret rundt Blitz. Trist er det derfor at Nato-møtet nesten har kommet i skyggen av dette da jeg tror det er en mye mer politisk interessant diskusjon her enn ved en rekke kasser stein, kinaputter og piggtråd.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
En ting jeg kanskje synes er litt problematisk er at de sleger alkohol uhindret til folk i alle aldre og at det er fri flyt av hasj/pot der inne

8484427[/snapback]

 

Jeg ser egentlig ikke på det som et problem heller , jeg har fått intrykk av at det er lite eller ikke noe narko/drikkepress der inne.

 

Jeg tror Blitzmiljøet er en av de sunneste hasj/pot miljøene i norge fordi det er ett så lukket miljø hvor alle sortsett er enige og er venner. Stort sett bare bra hasj som sirkulerer der...

Lenke til kommentar

Men hasjen er nå fortsatt en uting i mine øyne, og steinkastingen er helt bak mål. Virker jo som om de er der for å kaste stein og ha det gøy, ikke for å fronte saken.

 

På tide at de finner på noe annet? tror det er mye potensiale der inne, men det er nå meg. Har ingen tilknytning til miljøet så klarer ikke helt å plassere noe der.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det er slik at Blitzmiljøet aksepterer bare hasj, så synes jeg det er bare av det gode. Hvis de derimot aksepterer alle rusmidler, er jeg i tvil.

 

Ellers forundres jeg over den forargelsen som "besteborgerne" viser. :dontgetit:

 

Alt som ikke er A4 skal på død og liv knekkes. Helvete for et kjedelig samfunn de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at Blitzmiljøet aksepterer bare hasj, så synes jeg det er bare av det gode. Hvis de derimot aksepterer alle rusmidler, er jeg i tvil.

 

Ellers forundres jeg over den forargelsen som "besteborgerne" viser. :dontgetit:

 

Alt som ikke er A4 skal på død og liv knekkes. Helvete for et kjedelig samfunn de ønsker seg.

8484511[/snapback]

De har begynt å klage over folk som røyker hasj også.

Lenke til kommentar
Ellers forundres jeg over den forargelsen som "besteborgerne" viser. :dontgetit:

 

Alt som ikke er A4 skal på død og liv knekkes. Helvete for et kjedelig samfunn de ønsker seg.

8484511[/snapback]

Her setter du opp en stråmann. Fordi man ikke liker pøbler så betyr det ikke at man er mot alt som ikke er A4.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at Blitzmiljøet aksepterer bare hasj, så synes jeg det er bare av det gode. Hvis de derimot aksepterer alle rusmidler, er jeg i tvil.

 

Ellers forundres jeg over den forargelsen som "besteborgerne" viser. :dontgetit:

 

Alt som ikke er A4 skal på død og liv knekkes. Helvete for et kjedelig samfunn de ønsker seg.

8484511[/snapback]

 

Jeg er ikke så veldig implentert i miljøet der men jeg har kun sett hasjmisbruk der inne, jeg tror de aller fleste er enige om at sterkere rusmidler ikke er noe serlig, selvom de ønsker hardere rusmisbrukere velkommen på en kopp kaffe :)

Lenke til kommentar
erkefienden var nazistene, tenker generelt på deres fremtreden og ikke spessielt i denne saken

8484468[/snapback]

OK, dersom man skal se prinsipielt på det så er jo saken enkel. Staten har et volds- og rettsmonopol. Noen i Blitz-miljøet oppfatter det som deres rett å også utøve vold for å markere sine standpunkter – ofte symbolsk. Dette er jo ingen ny sak.

 

 

Når det gjelder narkotikadebatten er jeg helt enig - egentlig. Dette har også så vidt jeg husker innad i miljøet blitt ansett som negativt. I hvert fall for noen år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ellers forundres jeg over den forargelsen som "besteborgerne" viser. :dontgetit:

 

Alt som ikke er A4 skal på død og liv knekkes. Helvete for et kjedelig samfunn de ønsker seg.

8484511[/snapback]

Her setter du opp en stråmann. Fordi man ikke liker pøbler så betyr det ikke at man er mot alt som ikke er A4.

8484523[/snapback]

 

Endelig en "besteborger" som stikker innom. :p

De du kaller pøbler er vel de relativt få som er flinke å kaste stein?

 

Hva med alle de andre som demonstrerer på fredelig vis?

Jeg mener å ha fått med meg at når det snakkes om Blitzmiljøet fra dine kanter, så skjæres alle over en kam ...?

 

Hvilke andre eksempler på grupper som ikke er A4 kan du anbefale?

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om Blitzmiljøet så snakker jeg generelt, og ikke om enkeltpersoner. Det er stor forskjell på det og å 'skjære alle over en kam'.

 

Jeg er helt sikker på at det finnes en god del bra mennesker som også er innom blitz. Men det betyr ikke at jeg ikke anser blitzmiljøet som et arnested for idioti og negative og samfunssfientlige holdninger.

 

Når det gjelder grupper som ikke er A4 så aksepterer jeg alle som ikke medfører bråk, vold, herverk og kriminalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...