Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville saken fått like mye oppmerksomhet dersom det ikke ble utøvd vold? Ville media i stede fokusert på det politiske budskapet i demonstrasjonen mot Nato-møtet? Ville det nådd et like stort publikum?

 

En analyse av tendenser i politisk journalistikk i Norge

http://www.ub.uib.no/elpub/2003/h/707009/Hovedoppgave.pdf

 

HOVEDFAGSOPPGAVE

Institutt for Sammenliknende politikk

UNIVERSITET I BERGEN

 

KAPITTEL 2. DEMOKRATI OG MEDIA

2.1 LIBERAL/PLURALISTISK DEMOKRATIMODELL

2.1.1 Kritikk mot modellen

2.2 REPUBLIKANSK DEMOKRATIMODELL (DIREKTE DEMOKRATI)

2.2.1 Kritikk mot modellen

..

2.5 MEDIA OG DEMOKRATI

2.5.1 Kunstig fokus

2.5.2 Medias selvpålagte samfunnsoppdrag

2.6 MEDIAS ROLLE I DEMOKRATIET

2.7 SYSTEMPERSPEKTIVET

2.7.1 Media som negative eller positive bidragsytere i samfunnsdebatten

2.7.2 Den politiske kommunikasjons to sfærer

2.7.3 Løst koblet system

2.7.4 Den politiske dagsorden

2.8 ENKELTSAKEN

2.8.2 Mediestorm

..

KAPITTEL 3. NORSK POLITISK JOURNALISTIKK

3.1 PARTIPRESSEN

3.2 PROFESJONALISERING OG UTVIKLINGSTENDENSER

3.3 ØKONOMI

3.4 MEDIALISERING

..

KAPITTEL 4. JOURNALISTIKK OG KRITIKK

4.1 PRESSEN I ET MAKTFORDELINGSPERSPEKTIV

4.1.1 Journalismen som ideologi

4.2 DEN JOURNALISTISKE MAKT OG DENS GRANSKERE

4.2.1 Anonyme kilder og kildekritikk

4.2.2 Journalister som flokkdyr og politiske aktører

4.2.3 Stoltenberg kritiserer media

..

 

Tror noe slikt skulle fått vel så mye fokus som klimadebatten. Hvorfor ikke analysere oss selv og vårt eget demokrati? Jeg har ikke lest den, den er jo ganske så lang, men den virket kritisk.

Lenke til kommentar
Jeg er bare skeptisk til at voldelige handlinger feies under en kam, Blitz.

 

Kanksje dette kan beskrive det:

Guns dont kill people, people kill people. Blitz utøver ikke vold, personer utøver vold.

 

Men det er jo mulig jeg har fullstendig misforstått hva Blitz faktisk er.

8498228[/snapback]

Da må blitzerne ta fatt i disse folkene og dra de med seg til politet, eller få de vekk fra den gjengen med blitzerne som står og demonstrerer fredelig.

Lenke til kommentar

Hæ?

Jeg satt det på spissen.

 

Da må blitzerne ta fatt i disse folkene og dra de med seg til politet, eller få de vekk fra den gjengen med blitzerne som står og demonstrerer fredelig.

 

Hvorfor er fullt og holdent Blitz sin oppgave å stanse denne volden? Har du lest innleggene og hvordan det faktisk ble konfiskert stein mm. før aksjonen? Politiet skal vel beskytte Blitz også? Dersom vi i 2007 ikke kan sile ut de som faktisk begår voldshandlinger er det noe galt. Med all den overvåkning som innføres burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Hvorfor er fullt og holdent Blitz sin oppgave å stanse denne volden? Har du lest innleggene og hvordan det faktisk ble konfiskert stein mm. før aksjonen? Politiet skal vel beskytte Blitz også? Dersom vi i 2007 ikke kan sile ut de som faktisk begår voldshandlinger er det noe galt. Med all den overvåkning som innføres burde det ikke være noe problem.

8503211[/snapback]

 

Jeg sier ikke det er blitz sin oppgave, jeg spør hvorfor blitzerne ikke holder seg vekke fra de som lager bråk, slik at blitzerne ikke får skylden.

Lenke til kommentar
Var det ikke en annen tråd som handlet om roing?

Nei, mine intensjoner ved å debattere her inne kan du kverulere i senk så mye du vil. At mitt inntrykk til blitzerne er ubetvilsomt negativt har de seg selv å takke, og ikke min ignoranse.

8501101[/snapback]

 

Jo. Skal jeg inkludere deg som eksempel?

 

Hmm, jeg har aldri hørt at Blitz faktisk har oppfrodret sine medlemmer / venner / wtf til vold. Har dere? "Nei! Nå stikker vi og slår ned noen purkejævler, dere!", høres relativt usansynlig ut.

 

Edit: En demonstrasjon er ikke synonymt med vold. Selvsakt vil det være "sorte får", i saueflokken, disse fårene vil kaste stein, slå på politibiler og sende skjellsord til purken. Hva annet kan man forvente av en stor mengde? Blitz er ikke én enighet, men flere invid.

(Ikke at jeg mener at Blitz er en saueflokk, litt misbrukt metafor, kansje, men dere forstår hva jeg mener.)

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Vel, et ungdomshus der det blir funnet kasser med murstein og eksplosiver i etterkant av en anspent situasjon må nesten forvente å bli stilt spørsmål om. Gang på gang når de er ute og demonstrerer blir det bråk. Da er det meg revnende likegyldig om de er flink å organisere ludokvelder på cafèen eller hva enn de holder på med inni det huset der. Håper politiet svarer med å kaste stein og bomber tilbake nestegang det blir bråk med blitz.

Lenke til kommentar
Vel, et ungdomshus der det blir funnet kasser med murstein og eksplosiver i etterkant av en anspent situasjon må nesten forvente å bli stilt spørsmål om. Gang på gang når de er ute og demonstrerer blir det bråk. Da er det meg revnende likegyldig om de er flink å organisere ludokvelder på cafèen eller hva enn de holder på med inni det huset der. Håper politiet svarer med å kaste stein og bomber tilbake nestegang det blir bråk med blitz.

8504044[/snapback]

 

Du når bare nye høyder. Det er galt av Blitz å bruke vold, men politet burde få lov til det? Ingen som har hørt om; "Vold avler vold"? Ordatt er her for en grunn.

 

Nei til vold fra alle kanter :ph34r:

Lenke til kommentar
Du når bare nye høyder. Det er galt av Blitz å bruke vold, men politet burde få lov til det? Ingen som har hørt om; "Vold avler vold"? Ordatt er her for en grunn.

 

Nei til vold fra alle kanter  :ph34r:

8504176[/snapback]

 

Blitz har ingen rett til å bli beskyttet av politiet dersom de gjør noe som bryter med Norges Lover (ref den store røde boka som har mange §-tegn i seg). Særlig ikke om de faktisk angriper politiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Du når bare nye høyder. Det er galt av Blitz å bruke vold, men politet burde få lov til det? Ingen som har hørt om; "Vold avler vold"? Ordatt er her for en grunn.

 

Nei til vold fra alle kanter  :ph34r:

8504176[/snapback]

Minner meg om Gatas Parlament-typen: "Det kan ikke være slik at politiet er den eneste gruppen i samfunnet som har lov til å bruke vold..." :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...