Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet


Anbefalte innlegg

I leieavtalen med Oslo kommune står det spesifisert at Blitzhuset skal være rusfritt. Dette gikk blitzerne med på, men de har jo gang på gang vist at de er en gjeng med hyklere.

 

Hvem er egentlig overasket? Selv på et kristent ungdomshus jeg var, spratt de korken av pilsen så raskt de voksne ikke så på.

 

Selvfølgelig har de herjet rundt i Oslo's gater! Hvilken planet er det du lever på egentlig? Det er ikke lenge siden disse verdiløse individene gikk til angrep på den danske ambassaden. Og det er ikke første gang de lager kvalm i Oslo.

 

Verdiløse individer? Det var da fælt for et språkbruk?

Som sagt synes jeg det er beklagelig at det er på denne måten de viser seg utad.

Hvis man på generelt grunnlag sier at de som er på blitz er verdiløse stein, og bombekastene ungdom som gjør alt for å gjøre oslo en utrygg by å bo i, synes jeg synd på alle de fredelige menneskene som holder til på blitz som også får dette stempelet over seg.

Det er faktisk flere rusmisbrukere uten noe hjem som holder til der på dagtid, jeg har også opptil flere ganger sett mødre og fedre med ungen sin.

 

Jeg prøvde faktisk å ha en normal samtale med noen av disse menneskene, noe som faktisk var umulig da det bare kom ufortåelige gloser, meningsløse kamprop og snøvlelyder fra de.

 

Hahaa :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blabla-journalisten ble umiddelbart løslatt. Og 'på vei hjem' er vel en lettere omskriving av sannheten, om man skal tro massemediene og politiet på det punktet. :p

8486179[/snapback]

Politiet og media sier jo det samme! Arrestasjonene skjedde etter at demonstrasjonen var oppløst og demonstrantene trakk seg tilbake. Om de skulle tilbake til blitz eller hjem er irrelevant. Arrestasjonene ble gjort fordi politiet skulle inn i blitz-huset.

8486265[/snapback]

 

Du mener politiet lett kunne sirkle inn flere hundre mennesker som var oppløst fra hverandre?

8486306[/snapback]

Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

Lenke til kommentar
Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

 

Overhode ikke unødvendig.

Det er riktig å reagere på slik tåpelig oppførsel som blitz viste. Hadde ikke blitz, og andre yrkes-pøbler gjort sitt beste for å lage bråk ved vært eneste større politiske arrangemang, så hadde man kanskje ikke behøvd å bruke så masse penger på sikkerhet.

 

En annen ting er at jeg lurer på om blitz og disse pøblene er betalt av bush og co. For vold og useriøs demonstrering gjør ikke annet enn å faktisk støtte opp om motstanderen. Det fjerner fokuset vekk fra den virkelige saken som demonstrasjonen kanskje hadde som intensjon å fokusere på.

 

Nå leser man kun om de 70 kassene med stein, fyrverker og bomber. Antagelig bare en liiiiten eske knallskudd, men aftenposten driter i det. 70 kasser med stein og knallskudd yeah. Blitz skulle jo bare mure en liten pølsegrill på utsia. "Overreagering fra snuten sin side".

Lenke til kommentar
Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

 

Så bra. Som om det er tatt ut av en konspirasjonsdokumentar. Politistaten provoserer fram angrep og bruker det så politisk for å gi oss mere sikkerhet og mindre "frihet". Også her i Norge da .. :D

Lenke til kommentar
Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

 

Overhode ikke unødvendig.

Det er riktig å reagere på slik tåpelig oppførsel som blitz viste. Hadde ikke blitz, og andre yrkes-pøbler gjort sitt beste for å lage bråk ved vært eneste større politiske arrangemang, så hadde man kanskje ikke behøvd å bruke så masse penger på sikkerhet.

 

En annen ting er at jeg lurer på om blitz og disse pøblene er betalt av bush og co. For vold og useriøs demonstrering gjør ikke annet enn å faktisk støtte opp om motstanderen. Det fjerner fokuset vekk fra den virkelige saken som demonstrasjonen kanskje hadde som intensjon å fokusere på.

 

Nå leser man kun om de 70 kassene med stein, fyrverker og bomber. Antagelig bare en liiiiten eske knallskudd, men aftenposten driter i det. 70 kasser med stein og knallskudd yeah. Blitz skulle jo bare mure en liten pølsegrill på utsia. "Overreagering fra snuten sin side".

8494038[/snapback]

 

Er i bunn og grunn enig her, men selve aksjonen der de trappet opp en demonstrasjon som allerede var over var sterkt unødvendig, iallefall hvis poenget var å bli ferdig med dagen.

 

Men det gjorde de ikke, min hypotese er at dette var et machiavelliansk spill for å vise fram til NATO landene evnene til det lokale politiet, så de vurderes i framtidige affærer.

Noen vil syns dette er helt ok, men når slike matkspill går utover enkelt individer så hever jeg øyenbrynene.

 

Og 70 kasser med murstein, en flaske med bensin og en ragg, noen kanonslag(fyrverkeri laget for å lage et høytsmell) og en røykgranat, beklager men jeg må le.

 

Du kan snakket alt om intensjoner, men ikke før de faktisk blir brukt ulovlig, betyr det ingenting.

Ellers så må politiet raide alle landets steinbrudd.

 

Det ble heller ikke brukt noen kanonslag fordi blitz konfiskerte alle sammen som tok med seg disse fyrverkeriene.

 

Jeg vil også nevne at dagbladets sin bemerkning at the "haglet flasker og stein" er veldig vanskelig så svelge.

 

Det ble kastet stein, kansje 5-7, jeg så også folk som stod på sidelinjen som kastet ting på politiet.

Selv fikk jeg overbevist en mann til å droppe både ideen og steinen han hadde funnet.

 

Det mest sannsynlige er at det var et par agitatorer som hadde med seg stein, og etter å ha kastet dem ble stoppet av resten av gjengen, akkurat som at resten av blitzerne stoppet fyren som tenkte på å sette fyr på et flag han hadde stappet i bensinluken på en av bilene(politiet skilte sperringen og mobben med noen politibiler etter en stund).

 

Ellers så var det knuffing i gjærdet og med politiet, men det ble ikke så mye av den kontakten fordi peppersprayen var veldig effektiv.(fikk kjent smaken for første gang, det ligger lenge i luften, så mange som stod på sidelinjen fikk det mot seg)

 

At det var et gateslagsmål er vanskelig å svelge,det var urolig samt at jeg har ingenting imot strategien til politiet ved selve demonstrasjonsplassen, ei heller unskylder jeg de som kastet stein.

 

Det er iallefall min versjon av hendelsen, det har gitt meg et nytt syn på media, og på hvordan de order ting, det var ikke løgn, men ordinga ga meg et forskjellig intrykk av saken, og det gikk opp for meg at media kan mangle nyanser i tingene de framfører.

Lenke til kommentar
Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

 

Så bra. Som om det er tatt ut av en konspirasjonsdokumentar. Politistaten provoserer fram angrep og bruker det så politisk for å gi oss mere sikkerhet og mindre "frihet". Også her i Norge da .. :D

8494217[/snapback]

 

Meh, provosere og provosoere, det er som jeg sier det trengs to idioter for en slåsskamp.

 

Men har ingenting imot det politiet gjorde ved sperringen, selv om jeg syns det var litt rart at politiet var på offensiven når blitzerne var på sitt mest roligste, altså under appelen.

 

Må bare gjøre det klart at det var ikke bare da politiet var offensiv, de bevegte seg så klart ut når blitzserne også virket truende, som de få incidente da det ble kastet stein.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Storm i et vannglass kalles hele "greia", og hvis noen tok seg tid til å ta seg en tur på huset, så tror jeg de ville ledd sammen med alle disse "livsfarlige pøblene". Men det ville vel ikke passet seg for "fiendebildet" til "noen" som heller ser at vi alle bukker og skraper til kakkerlakken. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Storm i et vannglass kalles hele "greia", og hvis noen tok seg tid til å ta seg en tur på huset, så tror jeg de ville ledd sammen med alle disse "livsfarlige pøblene". Men det ville vel ikke passet seg for "fiendebildet" til "noen" som heller ser at vi alle bukker og skraper til kakkerlakken. :thumbdown:

8494367[/snapback]

 

 

Ehm...hvem er kakkerlakken?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er morro hvordan folk heier på Blitz samtidig som de fordømmer andre grupper som mener noe upopulært eller oppfører seg på samme måte.

8484743[/snapback]

 

 

Yopes, Facister og Nynazister nyter sannelig ikke like godt av den samme "politiske friheten" som den ytterste venstresiden gjør :thumbdown: . Forøvrig synes jeg det er litt ironisk at de fleste nazist-demostrasjoner i Norge har vært såpass rolige, mens Blitzerenes demostrasjon har vært preget av voldsomme angrep på politi og andre. Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: .

Lenke til kommentar
Jeg synes det er morro hvordan folk heier på Blitz samtidig som de fordømmer andre grupper som mener noe upopulært eller oppfører seg på samme måte.

8484743[/snapback]

 

 

Yopes, Facister og Nynazister nyter sannelig ikke like godt av den samme "politiske friheten" som den ytterste venstresiden gjør :thumbdown: . Forøvrig synes jeg det er litt ironisk at de fleste nazist-demostrasjoner i Norge har vært såpass rolige, mens Blitzerenes demostrasjon har vært preget av voldsomme angrep på politi og andre. Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: .

8495351[/snapback]

 

" Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: ."

 

Du har åpenbart ikke sett Mimirs Kristjanssons utalelser i Dagsavisen dagen før demonstrasjonen.

Lenke til kommentar
Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

8493724[/snapback]

Jeg vil anta målet var å anholde de som hadde deltatt i den ulovlige delen av demonstrasjonen. Et helt greit mål etter min mening.

 

At de var 'på vei hjem' er vel en omskriving av at de ble stoppet og tvunget til å snu av politiet.

 

Å kritisere politet for å arrestere blitzere 'på vei hjem' er som å kritisere noen for å stoppe en innbrudstyv som er på vei ut døra.

 

At en lovbryter er i ferd med å stikke av er ikke noen grunn til å kritisere politet for å stoppe lovbryteren.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er morro hvordan folk heier på Blitz samtidig som de fordømmer andre grupper som mener noe upopulært eller oppfører seg på samme måte.

8484743[/snapback]

 

 

Yopes, Facister og Nynazister nyter sannelig ikke like godt av den samme "politiske friheten" som den ytterste venstresiden gjør :thumbdown: . Forøvrig synes jeg det er litt ironisk at de fleste nazist-demostrasjoner i Norge har vært såpass rolige, mens Blitzerenes demostrasjon har vært preget av voldsomme angrep på politi og andre. Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: .

8495351[/snapback]

 

" Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: ."

 

Du har åpenbart ikke sett Mimirs Kristjanssons utalelser i Dagsavisen dagen før demonstrasjonen.

8495585[/snapback]

 

Vel hva så om han ikke oppfordret til vold? Det er sikkert endel i det nazistiske miljøet som heller ikke gjør det, men unnskylder det nazistenes vold? ;)

Lenke til kommentar

"Volden" til blitzerne i denne demonstrasjonen avgrenset seg til tromming, noe røsking i et gjerde og å bli ulovlig nedspraya med tåregass. Samt en og annen rabiat gærning som heiv stein i bensintanken til en politibil og pælma noe småstein. Selv om man mener at blitz er dyret i åpenbaringa så er det lov å være redelig. Demonstrasjonen var mindre voldelig enn en gjennomsnittlig hjemme alene fest på holmenkollåsen.

 

Arrestasjonen av 260 mennesker hvor de fleste ikke hadde sparket i hjula på en politibil en gang var åpenbart gjort for å få blitzhuset så tomt som mulig, så politiet kunne gå inn og ta med seg "våpen" (som blitz selv hadde beslaglagt i forkant av demonstrasjonen) og 20 år gammal nedstøva stein og vise fram til pressa.

 

Det foregår nå ei absurd kampanje mot blitz. TV2 hadde ei fryktelig reportasje på fredag hvor enkeltpersoner ble utpekt som voldelige terrorister. Dagsavisen hadde et bilde av Stein Lillevolden sammen med to damer i 20-30 åra med bildeteksten "Trette-fjortenåringer flokker seg om Stein Lillevolden".

 

Det er lov å ha litt gangsyn og være ærlig og redelig. Selv i kampen mot blitz.

Lenke til kommentar
pælma noe småstein. Selv om man mener at blitz er dyret i åpenbaringa så er det lov å være redelig. Demonstrasjonen var mindre voldelig enn en gjennomsnittlig hjemme alene fest på holmenkollåsen.

8496968[/snapback]

 

At demonstrasjonen ikke var mer voldelig var fordi politiet hadde beslaglagt mursteinene, dopet og sprengstoffet til blitzerne.

 

Hvordan det festes i Holmenkollåsen har man jo hørt rykter om, tidevis med betydelige materielle tap. :!:

Lenke til kommentar

Det foregår nå ei absurd kampanje mot blitz.

 

Er det ikke bedre å si at dette har foregått i lang tid?

 

Burde det ikke legges mer vekt på det politiske innholdet til Blitz i massemedia, enn hvordan et fåtall av bevegelsen fokuserer på vold? Hvorfor helle bensin på bålet ved å gi den slags oppførsel så mye fokus? Slik jeg forstår det har demokratiet godt av kritikk og Blitz har sikkert mange fornuftige og kritiske innspill.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er morro hvordan folk heier på Blitz samtidig som de fordømmer andre grupper som mener noe upopulært eller oppfører seg på samme måte.

8484743[/snapback]

 

 

Yopes, Facister og Nynazister nyter sannelig ikke like godt av den samme "politiske friheten" som den ytterste venstresiden gjør :thumbdown: . Forøvrig synes jeg det er litt ironisk at de fleste nazist-demostrasjoner i Norge har vært såpass rolige, mens Blitzerenes demostrasjon har vært preget av voldsomme angrep på politi og andre. Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: .

8495351[/snapback]

 

" Merkelig nok jubler folk over blitzerenes vold både mot politi og ytterste høyreside, det er patetisk hva man kan tillate seg så lenge man er på den "sosialistiske siden" i Norge :whistle: ."

 

Du har åpenbart ikke sett Mimirs Kristjanssons utalelser i Dagsavisen dagen før demonstrasjonen.

8495585[/snapback]

 

Vel hva så om han ikke oppfordret til vold? Det er sikkert endel i det nazistiske miljøet som heller ikke gjør det, men unnskylder det nazistenes vold? ;)

8496748[/snapback]

 

 

Jeg kommenterte på dette for at du påstod at "sosialistene" snudde seg vekk, jeg tror de fleste er lei det meste av tullet blitz finner på.

Lenke til kommentar
pælma noe småstein. Selv om man mener at blitz er dyret i åpenbaringa så er det lov å være redelig. Demonstrasjonen var mindre voldelig enn en gjennomsnittlig hjemme alene fest på holmenkollåsen.

8496968[/snapback]

 

At demonstrasjonen ikke var mer voldelig var fordi politiet hadde beslaglagt mursteinene, dopet og sprengstoffet til blitzerne.

 

Hvordan det festes i Holmenkollåsen har man jo hørt rykter om, tidevis med betydelige materielle tap. :!:

8497119[/snapback]

 

 

Dude, de raidet blitzhuset ETTER demonstrasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...