Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet


Anbefalte innlegg

Kommunen hvor jeg vokste opp, Andøy hadde flere ungdomshus.

Kommunen har ca. 6000 innbyggere og har fire ungdomshus. Disse ungdomshusene har funka veldig bra med hjem for en femtilapp og ungdoms egen styring over husene.

8560616[/snapback]

 

Serverte de øl til ungdommen også? Når man selger øl kan man vel ikke lenger kalle seg et ungdomshus?

edit: det var ikke deg som kalte det et ungdomshus..

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange tror at anarki handler om kaos og lovløshet, og det gjør det ikke hvis jeg husker riktig.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil, men anarki handler ikke om kaos, men at all organisasjon og styre skal skje på lavest mulig nivå. Dvs at i Norge som anarki ville beslutninger og makten mest sannsynlig ligge hos kommunene. Dette er kortversjonen slik jeg har forstått anarki.

 

Tilbake til saken.

Innlegget mitt om nynazister som sendte en sverter inn var ikke alvorlig, men for å påpeke hvor latterlig det er å prøve å fraskrive blitzerne ansvar for spetakkelet ved å skylde på EN nynazist. Kunne ihvertfall gjort det mer troverdig ved å si at det var flere nynazister hvis det er det beste de greier i sitt forsvar.

 

Ungdomshus? Mulig jeg blir mer moden og klokere innen jeg får unger og de begynner å trekke ut av redet, men et ungdomshus som blitz tror jeg ikke er stedet hvor jeg vil ha avkommet mitt hengende. Røyke rev, kaste stein og fantastisk stygge frisyrer er ikke noe jeg kommer til å oppfordre til. Dette er selvfølgelig satt på spissen og et resultat av mine fordommer, men dette er hva jeg forbinder med blitz.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Den Polse tar så rett som det går an!

Veldig mange tror at anarki handler om kaos og lovløshet, og det gjør det ikke hvis jeg husker riktig.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil, men anarki handler ikke om kaos, men at all organisasjon og styre skal skje på lavest mulig nivå. Dvs at i Norge som anarki ville beslutninger og makten mest sannsynlig ligge hos kommunene. Dette er kortversjonen slik jeg har forstått anarki.

 

Tilbake til saken.

Innlegget mitt om nynazister som sendte en sverter inn var ikke alvorlig, men for å påpeke hvor latterlig det er å prøve å fraskrive blitzerne ansvar for spetakkelet ved å skylde på EN nynazist. Kunne ihvertfall gjort det mer troverdig ved å si at det var flere nynazister hvis det er det beste de greier i sitt forsvar.

 

Ungdomshus? Mulig jeg blir mer moden og klokere innen jeg får unger og de begynner å trekke ut av redet, men et ungdomshus som blitz tror jeg ikke er stedet hvor jeg vil ha avkommet mitt hengende. Røyke rev, kaste stein og fantastisk stygge frisyrer er ikke noe jeg kommer til å oppfordre til. Dette er selvfølgelig satt på spissen og et resultat av mine fordommer, men dette er hva jeg forbinder med blitz.

Lenke til kommentar

Anarkisme har så mange bransjer at det er umulig å sette i bås, forøvrig i individuell anarkisme, den virkelige ordentlige anarkismen, så ville det ikke vært kommuner. Marx Stirner sier at den som kan ta land og forsvare det, fortjener det. Ingen skal styre hverandre. Ingen stat, ingen organer, ingen offentlige organiseringer. Every man to himself.

 

Blitzkids/shitkids, same shit.

Lenke til kommentar

Det er veldig stor tapermentalitet på Blitz, og alle andre mørke ungdomshus nedover i europa antar jeg. Ølservering til mindreårige, røyking inne og sterk røyk i bakgården. Blitz har også blitt strengere der, vi ble en gang bedt om å gå ut og heller røyke jointen et annet sted og så komme tilbake.

Ikke misforstå, jeg liker Blitz, jeg liker vaflene, kaffen og alle de hyggelige menneskene, et sted der du kan føle deg trygg uansett hvordan du er. Ingen dømmer deg for hvordan du er kledd.

Konsertene og muligheten til bandøvning. Blitz står for mye bra, men det er mye rusk der også. Men jeg synes likevel støvsugern ikke skal tas ut av skapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...