Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet


Anbefalte innlegg

Midt i den siste appelen gikk politiest i offensiv og dyttet folk tilbake, etter det var det så og si brutt opp og folk gikk/løpte vekk fra rådhuset, i det øyeblikket var det temmelig klart det var over.

 

Politiet fulgte så etter i en linje, for meg så det ut som at de skulle legge press på demonstrantene det, så de ikke kunne omorganisere igjen.

 

Nesten alle tok den samme ruten som den opprinelige demonstrasjons toget tok.

 

De ble jaget inn i en gate, der politiet var i den andre enden og sperret, de sluset så igjennom og annholdt folk, om de var med på demonstrasjonen eller ikke.

 

Det var en knipetangs manøver.

 

En 5 timers aksjon som kostet nok et par millioner per time, helt unødvendig iallefall hvis målet var å bli ferdig med hele bryet.

8493724[/snapback]

Jeg vil anta målet var å anholde de som hadde deltatt i den ulovlige delen av demonstrasjonen. Et helt greit mål etter min mening.

 

At de var 'på vei hjem' er vel en omskriving av at de ble stoppet og tvunget til å snu av politiet.

 

Å kritisere politet for å arrestere blitzere 'på vei hjem' er som å kritisere noen for å stoppe en innbrudstyv som er på vei ut døra.

 

At en lovbryter er i ferd med å stikke av er ikke noen grunn til å kritisere politet for å stoppe lovbryteren.

8495801[/snapback]

 

 

Det som i det heletatt gjorde mulig for politiet å ta den manøveren var fordi de ikke samlet seg lenger, så ja, de var på vei hjem.

 

 

"Å kritisere politet for å arrestere blitzere 'på vei hjem' er som å kritisere noen for å stoppe en innbrudstyv som er på vei ut døra.

At en lovbryter er i ferd med å stikke av er ikke noen grunn til å kritisere politet for å stoppe lovbryteren."

 

En veldig forenklet anaolgi.

 

 

Jeg liker å tenke at politiet tar for seg konsekvensene av de de gjør, at flere individer fikk friheten sin inskrenket i 5-6 timer, bare for å fange en x antall stykker, sitter bare ikke helt riktig hos meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pælma noe småstein. Selv om man mener at blitz er dyret i åpenbaringa så er det lov å være redelig. Demonstrasjonen var mindre voldelig enn en gjennomsnittlig hjemme alene fest på holmenkollåsen.

8496968[/snapback]

 

At demonstrasjonen ikke var mer voldelig var fordi politiet hadde beslaglagt mursteinene, dopet og sprengstoffet til blitzerne.

 

Hvordan det festes i Holmenkollåsen har man jo hørt rykter om, tidevis med betydelige materielle tap. :!:

8497119[/snapback]

Som sagt tidligere, mursteinen har stått å støva ned på huset i over 20 år! Politiet visste jævlig godt at den stod der, de beslagla den i '95 også, eller det vil si, de tok den ut på gata så pressen kunne fotografere den, også bar de den inn igjen.

 

Sprengstoffet var beslaglagt av blitz selv og låst inn i et rom FØR demonstrasjonen fordi man ikke ville ha den slags i demonstrasjonen.

Lenke til kommentar

Fra Blitz.no: "På Blitz planlegges det aksjoner hele tiden. Men det er ikke så mange av dem vi legger ut info om her... Nysgjerrig? Stikk innom kaféen og snakk med folk som jobber der!"

 

Jeg får nesten lyst til å motgå min naturlige beskjedenhet og ta meg en tur. Synd jeg ble gjort oppmerksom på Nato-møtet og demonstrasjonen kun en dag før det skjedde. Jeg merker jeg begynner å bli politisk engasjert nok til å faktisk kunne ta del i slike samlinger.

 

Blitz virker som et svært hyggelig miljø. Jeg husker jeg ved et par anledninger ble dratt med av en tidligere kompis på Kaféen, men på den tiden kunne jeg ikke identifisere meg med Blitz. Jeg kan ikke huske noe annet en god stemning og vennlighet.

 

Fakta om Blitzhuset

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er vel 15 år siden sist jeg besøkte Blitzhuset. Den siste tidens overdrivelser fra øvrigheten og besteborgerne gir meg lyst til å stikke innom på neste Oslotur.

 

I mens tar jeg en lytt på "Pøbla" av Tungtvann. :thumbup:

Lenke til kommentar

Men hvorfor organiserers det demonstrasjoner i det heletatt når det gang på gang blir bråk med de samme personene?. Er lederskikkelsene i dette miljøet totalt talentløse når de organiserer ting? Og ikke kom her å si at "de kan ikke hjelpe for at enkeltpersoner begår slike handlinger". Det er bullshit. Det har skjedd så jævla mange ganger før, at det bør ikke være problemer med å luke ut de som roter det til. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Nei nå merker jeg at jeg blir fyrt opp her, på tide å avslutte innlegget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei nå merker jeg at jeg blir fyrt opp her, på tide å avslutte innlegget.

8497976[/snapback]

 

Kanskje øvrigheten/besteborgerne har samme egenskap, og derfor tetner det unødig til enkelte ganger. Dessuten har det vært rolig i mange år, men nå når Blitz angripes fra allle kanter blusser det opp igjen.

:)

Lenke til kommentar

Alle kan fyre seg opp, men det er stor forskjell på å bli engasjert i noe, og det å gå fysisk til angrep på politi/det offentlige. Såvidt jeg har fått med meg har Blitz vært i søkelyset minst to ganger i 2007 for å utøve vold under demonstrasjoner. Tror disse tiltakene som blir iverksatt bare er tull. Virke gjør de ihvertfall ikke.

Blitz har norsk lov å forholde seg til, sånn som alle andre. Virker som at de har fått for seg at det gjelder spesielle lover for de. Politiet bør gå knallhard tilverks, og sikte de som blir tatt for vold mot offentlig tjenestemann. Seks måneder bak murene gir de fleste en lærepenge.

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte på dette for at du påstod at "sosialistene" snudde seg vekk, jeg tror de fleste er lei det meste av tullet blitz finner på.

8497407[/snapback]

 

Jeg sa vel ikke at de snudde seg vekk(mulig at jeg var for uklar her), men jeg mener at det ofte er tydelig at folk i dette landet ikke fordømmer ytterste venstreside i sin voldsbruk like klart som ytterste høyreside, noe som jeg anser som en skammelig dobbeltmoral.

 

 

Edit: Retter en feil som var nokså pinlig :blush:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Alle kan fyre seg opp, men det er stor forskjell på å bli engasjert i noe, og det å gå fysisk til angrep på politi/det offentlige. Såvidt jeg har fått med meg har Blitz vært i søkelyset minst to ganger i 2007 for å utøve vold under demonstrasjoner. Tror disse tiltakene som blir iverksatt bare er tull. Virke gjør de ihvertfall ikke.

Blitz har norsk lov å forholde seg til, sånn som alle andre. Virker som at de har fått for seg at det gjelder spesielle lover for de. Politiet bør gå knallhard tilverks, og sikte de som blir tatt for vold mot offentlig tjenestemann. Seks måneder bak murene gir de fleste en lærepenge.

8498076[/snapback]

 

Hva er Blitz? En institusjon med et medlemsregister eller en ideologi? Mulig jeg bruker feil ord, men jeg tror du forstår hva jeg spør om.

 

Edit: Leif.

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Jeg er bare skeptisk til at voldelige handlinger feies under en kam, Blitz.

 

Kanksje dette kan beskrive det:

Guns dont kill people, people kill people. Blitz utøver ikke vold, personer utøver vold.

 

Men det er jo mulig jeg har fullstendig misforstått hva Blitz faktisk er.

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Og for vi som ikke bor i Oslo er media eneste informasjonskildene vi har angående emnet.

 

Dersom media er det eneste informasjonen man har og den er ensformig (propaganda) burde man kanskje oppsøke informasjon fra selve Blitz (internett, Kaféen, ..).

 

Edit: Endret du til man

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Du sier at media er ensformig ang Blitz, kan du utdype det? Er det ikke sant at det er folk fra blitz som står bak de voldelige opptøyene? Har ingen interesse av å sette meg dypere inn i blitz. Jeg har viktigere ting å fylle hjernen med.

 

Jeg tror du dessverre misforstår hvem jeg er. Jeg kan ikke informere deg om hva Blitz faktisk er og står for. Jeg kan ikke dokumentere at media står for et ensidig bilde av Blitz. Jeg kan ikke dokumentere at de som utøver vold ikke har støtte av Blitz. Jeg har selv, akkurat nå, ingen interresse av å sette meg dypere inn i Blitz, så jeg forstår godt hva du mener.

 

Personlig er det i min natur å beskytte de få i samfunnet. Det er ofte av den grunn jeg diskuterer. Grunnen til at jeg i en måneds tid har diskutert på dette forumet er for å for å lære om vanskelige temaer media ikke gir et fullstendig svar på. Når jeg reflekterer over Blitz i media, mener jeg derimot det danner seg et ganske ensformig bilde i mitt hode.

 

Edit:

 

Grunnen til at jeg i en måneds tid har diskutert på dette forumet er for å for å lære om vanskelige temaer media ikke gir et fullstendig svar på.

 

Dette blir litt feil sagt, da jeg ikke er særlig flink til å følge med i det daglige nyhetsbildet. Det er godt mulig media gir et fullstendig svar på det meste, dersom man er villig til å følge med.

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er poenget ved å diskutere da? :dontgetit:

8498339[/snapback]

 

Må jo få svar på de spørsmålene jeg har. Og så er det viktig å se en sak fra flere sider. Går an å diskutere uten at jeg har lyst å sette meg dypt inn i blitz-miljøet :dontgetit:

8498568[/snapback]

 

Så hvis du ikke setter deg inn i problemstillingen, så har du grunnlag til å stille gode nok spørsmål da?

 

Og hvis du ikke har det grunnlaget, hva er da vitsen med å sitte på ene siden av et gjerde å spørre, fremfor å stille med et åpent sinn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...