Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Selv håper jeg utvalget av laptoper har vokst innen (og hvis) dette kommer til Norge. Har lyst på en liten 12". :)

8722950[/snapback]

Du kan sikkert ringe og høre om du får den med Ubuntu eller FreeDOS eller uten OS. Kan jo hende...

8723118[/snapback]

 

Ja, det kan jo være verdt et forsøk, men jeg har ikke behov for den riktig enda. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installer gnome hvis du ikke allerede har den:

$ sudo aptitude install ubuntu-desktop

Så velger du Gnome under options neste gang du logger inn.

8720821[/snapback]

 

Anbefaler heller å installere «kde-core», da får du ikke enda et "OS" - Du har allerede Ubuntu, du trenger ikke tusen unødvendig ekstra ting (bootscreens osv.)

 

:)

8722573[/snapback]

Han ville ha Gnome ikke KDE.

Lenke til kommentar

Ahaha, SNAKK om uber driverstoette da! Er i LiveCD naa paa desktopen, og ALT av hardware funker - inkludert mitt webkamera soem ikke engang stoettes i Vista. Naa skal jeg bare partisjonere, og saa kjoerer jeg Ubuntu 100%! :D Baade paa laptopen og paa desktopen. Maa bare ha XP paa en egen partisjon, til spilling :roll:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Hvordan avinnstallerer jeg pakker? Jeg ville teste KDE så jeg skrev sudo apt-get install kubuntu-desktop, men nå når jeg booter står det Kubuntu istedet for Ubuntu. Tenkte å prøve å innstallere bare kde-core.

8726644[/snapback]

sudo aptitude remove pakkenavn

 

For å endre usplash-bilde må du begynne å fikle med noen symlinks.

Alternativt kan du prøve usplash-sitcher som du finner hos getdeb:

http://www.getdeb.net/app.php?name=usplash-switcher

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med det programmet iallefall jeg da.

 

Om du vil gjøre det manuelt; sørg for å være root, og åpne mappa /usr/lib/usplash/

Der vil du finne usplash-artwork.so som er satt til å peke mot en av de andre filene i den mappa. Se på "man ln" for å lage symlinks

Lenke til kommentar

Så, hvis jeg forstod det rett, så holder det at jeg avinnstallerer Kubuntu-desktop?

 

Edit: Jeg testet sudo aptitude remove kubuntu-desktop men jeg har fortsatt KDE og alle programmene som fulgte med.

 

Edit2: Fant løsningen på problemet :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
sudo apt-get remove adept adept-batch adept-common adept-installer adept-manager adept-notifier adept-updater akregator amarok amarok-xine apport-qt ark arts bogofilter bogofilter-bdb bogofilter-common debtags digikam enscript fftw3 gtk-qt-engine gwenview hwdb-client-kde k3b kaddressbook kaffeine kaffeine-xine kamera karm katapult kate kbstate kcontrol kcron kde-guidance kde-guidance-powermanager kde-icons-mono kde-style-polyester kde-systemsettings kdeadmin-kfile-plugins kdebase-bin kdebase-data kdebase-kio-plugins kdebluetooth kdegraphics-kfile-plugins kdelibs-data kdelibs4c2a kdemultimedia-kfile-plugins kdemultimedia-kio-plugins kdenetwork-filesharing kdenetwork-kfile-plugins kdepasswd kdepim-kio-plugins kdepim-kresources kdepim-wizards kdeprint kdesktop kdm kdnssd keep kexi kfind kghostview khelpcenter kicker kio-apt kio-locate kipi-plugins klipper kmag kmail kmailcvt kmenuedit kmilo kmix kmousetool kmplayer-base kmplayer-konq-plugins knetworkconf knetworkmanager knotes koffice-data koffice-libs konq-plugins konqueror konqueror-nsplugins konsole kontact konversation kooka kopete korganizer kpdf kpf kppp krdc krfb kscreensaver ksmserver ksnapshot ksplash ksplash-engine-moodin ksvg ksysguard ksysguardd ksystemlog ktorrent kubuntu-artwork-usplash kubuntu-default-settings kubuntu-desktop kubuntu-docs kubuntu-konqueror-shortcuts kwalletmanager kwin kwin-style-crystal language-selector-qt libakode2 libarts1-akode libarts1c2a libartsc0 libavahi-compat-libdnssd1 libavahi-qt3-1 libcurl3-gnutls libdbus-qt-1-1c2 libexiv2-0.12 libflac++5c2 libgmp3c2 libgpgme11 libgsl0 libid3tag0 libifp4 libimlib2 libjasper-runtime libjpeg-progs libk3b2 libkcal2b libkcddb1 libkdepim1a libkexiv2-0 libkipi0 libkleopatra1 libkmime2 libkonq4 libkpimexchange1 libkpimidentities1 libkscan1 libksieve0 libktnef1 liblockdev1 liblua50 liblualib50 libmeanwhile1 libmimelib1c2a libmodplug0c2 libmpcdec3 libmtp5 libmysqlclient15off libnjb5 libofa0 liboggflac3 libopenexr2c2a libopenobex1 libpcre3 libpoppler1-qt libpq5 libpulse0 libpythonize0 libqt-perl libqt3-mt libqt4-core libqt4-gui libqt4-qt3support libqt4-sql librsync1 libruby1.8 libsamplerate0 libskim0 libsmokeqt1 libsqlite0 libtdb1 libtunepimp5 libxine1 libxvmc1 mysql-common networkstatus openoffice.org-kde openoffice.org-style-crystal perl-suid pmount poster psutils pykdeextensions python-kde3 python-qt3 python-qt4 python-sip4 python2.5-dev qca-tls qobex rdiff-backup ruby ruby1.8 scim-qtimm skim software-properties-kde speedcrunch vorbis-tools && sudo apt-get install ubuntu-desktop
Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Så, hvis jeg forstod det rett, så holder det at jeg avinnstallerer Kubuntu-desktop?

8728703[/snapback]

 

Siden du sier:

jeg skrev sudo apt-get install kubuntu-desktop

8726644[/snapback]

Så holder det dessverre ikke å bare avinstallere kubuntu-desktop. Hadde du brukt aptitude ville det holdt.

 

 

Edit: Jeg testet sudo aptitude remove kubuntu-desktop men jeg har fortsatt KDE og alle programmene som fulgte med.

8728703[/snapback]

Ikke så rart egentlig, siden du installerte med apt-get.

 

Edit2: Fant løsningen på problemet :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
sudo apt-get remove adept adept-batch adept-common adept-installer adept-manager adept-notifier adept-updater akregator amarok amarok-xine apport-qt ark arts bogofilter bogofilter-bdb bogofilter-common debtags digikam enscript fftw3 gtk-qt-engine gwenview hwdb-client-kde k3b kaddressbook kaffeine kaffeine-xine kamera karm katapult kate kbstate kcontrol kcron kde-guidance kde-guidance-powermanager kde-icons-mono kde-style-polyester kde-systemsettings kdeadmin-kfile-plugins kdebase-bin kdebase-data kdebase-kio-plugins kdebluetooth kdegraphics-kfile-plugins kdelibs-data kdelibs4c2a kdemultimedia-kfile-plugins kdemultimedia-kio-plugins kdenetwork-filesharing kdenetwork-kfile-plugins kdepasswd kdepim-kio-plugins kdepim-kresources kdepim-wizards kdeprint kdesktop kdm kdnssd keep kexi kfind kghostview khelpcenter kicker kio-apt kio-locate kipi-plugins klipper kmag kmail kmailcvt kmenuedit kmilo kmix kmousetool kmplayer-base kmplayer-konq-plugins knetworkconf knetworkmanager knotes koffice-data koffice-libs konq-plugins konqueror konqueror-nsplugins konsole kontact konversation kooka kopete korganizer kpdf kpf kppp krdc krfb kscreensaver ksmserver ksnapshot ksplash ksplash-engine-moodin ksvg ksysguard ksysguardd ksystemlog ktorrent kubuntu-artwork-usplash kubuntu-default-settings kubuntu-desktop kubuntu-docs kubuntu-konqueror-shortcuts kwalletmanager kwin kwin-style-crystal language-selector-qt libakode2 libarts1-akode libarts1c2a libartsc0 libavahi-compat-libdnssd1 libavahi-qt3-1 libcurl3-gnutls libdbus-qt-1-1c2 libexiv2-0.12 libflac++5c2 libgmp3c2 libgpgme11 libgsl0 libid3tag0 libifp4 libimlib2 libjasper-runtime libjpeg-progs libk3b2 libkcal2b libkcddb1 libkdepim1a libkexiv2-0 libkipi0 libkleopatra1 libkmime2 libkonq4 libkpimexchange1 libkpimidentities1 libkscan1 libksieve0 libktnef1 liblockdev1 liblua50 liblualib50 libmeanwhile1 libmimelib1c2a libmodplug0c2 libmpcdec3 libmtp5 libmysqlclient15off libnjb5 libofa0 liboggflac3 libopenexr2c2a libopenobex1 libpcre3 libpoppler1-qt libpq5 libpulse0 libpythonize0 libqt-perl libqt3-mt libqt4-core libqt4-gui libqt4-qt3support libqt4-sql librsync1 libruby1.8 libsamplerate0 libskim0 libsmokeqt1 libsqlite0 libtdb1 libtunepimp5 libxine1 libxvmc1 mysql-common networkstatus openoffice.org-kde openoffice.org-style-crystal perl-suid pmount poster psutils pykdeextensions python-kde3 python-qt3 python-qt4 python-sip4 python2.5-dev qca-tls qobex rdiff-backup ruby ruby1.8 scim-qtimm skim software-properties-kde speedcrunch vorbis-tools && sudo apt-get install ubuntu-desktop

8728703[/snapback]

Hvis det er alle pakkene som ble installert av kubuntu-desktop så burde det funke, men siden du ikke kan være sikker på at andre programmer du har ikke avhenger av noen av de pakkene burde du også kjøre:

 

sudo aptitude -f install

 

etterpå.

 

Neste gang du installerer noe, bruk aptitude. ;)

 

Er usikker på om aptitude reinstall kubuntu-desktop

aptitude remove kubuntu-dekstop ville virket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...