Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Topputstyrt laptop til 8400,- i USA. Slike priser kunne jeg likt å sett i Norge :D

 

2Ghz Core2Duo

2GB 533Mhz RAM

2x 9 Celle Batterier

160GB HD

15.4 inch UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ Display with TrueLife™

m.m.

 

Kunne likt å sett en Laptop med bedre grafikkort da, men med Ubuntu holder det til det meste med en Intel Graphics Controller. :)

Lenke til kommentar

Øøø... er det mulig å bytte ut Beryl bildet som ligger på toppen av "kuben" med noe annet? Hvor i tilfelle?

 

I Windows brukte jeg WinRar til å splitte en fil opp i flere deler(feks en ISO fil), for å får plass(som via mail, minnepenn osv). Hvordan kan jeg få gjort det i Ubunut L.? Får bare valgt å pakke, ikke angi ønsket størrelese på pakker.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Øøø... er det mulig å bytte ut Beryl bildet som ligger på toppen av "kuben" med noe annet? Hvor i tilfelle?

 

I Windows brukte jeg WinRar til å splitte en fil opp i flere deler(feks en ISO fil), for å får plass(som via  mail, minnepenn osv). Hvordan kan jeg få gjort det i Ubunut L.? Får bare valgt å pakke, ikke angi ønsket størrelese på pakker.

8699137[/snapback]

 

Ja det er filt mulig, det skal være et sted i beryl-manager'en.

Lenke til kommentar
Øøø... er det mulig å bytte ut Beryl bildet som ligger på toppen av "kuben" med noe annet? Hvor i tilfelle?

8699137[/snapback]

Her er det ivertfall på den norske versjonen av Ubuntu 7.04 (Du må ha installert beryl-manager): Beryl-Manager -> Desktop -> Skrivebordskube -> Caps

Lenke til kommentar
Øøø... er det mulig å bytte ut Beryl bildet som ligger på toppen av "kuben" med noe annet? Hvor i tilfelle?

 

I Windows brukte jeg WinRar til å splitte en fil opp i flere deler(feks en ISO fil), for å får plass(som via  mail, minnepenn osv). Hvordan kan jeg få gjort det i Ubunut L.? Får bare valgt å pakke, ikke angi ønsket størrelese på pakker.

8699137[/snapback]

 

Mener 'unrar' pakken gjør dette for deg.

Lenke til kommentar

Har netopp innstalert Ubuntu på min bærbare PC, og jeg har to problemer som er ganske slitsomme. Jeg kan ikke bruke skjermen som er på den bærbare, må bruke ekstern. Det andre problemet er at oppløsningen er utrolig lav, mulighet for widescreen i ubuntu eller :p ?

 

PCen er den som står i profilen min.

 

Har heller ikke klart å innstalere drivere ti skjermkort, går ut fra det har noe med den dårlige oppløsningen.

 

Mott

Lenke til kommentar
Har netopp innstalert Ubuntu på min bærbare PC, og jeg har to problemer som er ganske slitsomme. Jeg kan ikke bruke skjermen som er på den bærbare, må bruke ekstern.  Det andre problemet er at oppløsningen er utrolig lav, mulighet for widescreen i ubuntu eller :p ?

 

PCen er den som står i profilen min.

 

Har heller ikke klart å innstalere drivere ti skjermkort, går ut fra det har noe med den dårlige oppløsningen.

 

Mott

8702786[/snapback]

 

Hvilke skjermkort?

 

Min Vaio bruker widescreen, og der funket *ALT* 99% out of the box med et Intel-skjermkort.

Lenke til kommentar
Har netopp innstalert Ubuntu på min bærbare PC, og jeg har to problemer som er ganske slitsomme. Jeg kan ikke bruke skjermen som er på den bærbare, må bruke ekstern.  Det andre problemet er at oppløsningen er utrolig lav, mulighet for widescreen i ubuntu eller :p ?

 

PCen er den som står i profilen min.

 

Har heller ikke klart å innstalere drivere ti skjermkort, går ut fra det har noe med den dårlige oppløsningen.

 

Mott

8702786[/snapback]

Du har ATI på både laptop og stasjonær PC. For optimal ytelse trenger du ATI sin proprietære driver, akkurat som i windows. Det enkleste er enten å enable den i "restricted drivers manager" eller å installere automatix, og la den installere det for deg:

www.getautomatix.com

Deretter kan du sette oppløsning akkurat som i windows med Catalyst control center (forutsatt at ati driveren er ny nok), les mer om det her:

http://www.michaellarabel.com/index.php?k=blog&i=135

http://linux.wordpress.com/2007/03/30/new-...control-center/

Endret av Del
Lenke til kommentar
Har nå kjørt Feisty i en ukes tid, og kan ikke annet enn å gratulere hele Ubuntu-gjengen med en suveren distro.

 

Har faktisk ikke opplevd en eneste crash, og ting går fungerer rett og slett utrolig bra.

8397780[/snapback]

 

KAn ikke si meg mer enig. Denne distroen ga meg bakoversveis. Kjører Studioutgaven. den skuffer ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Installer gnome hvis du ikke allerede har den:

$ sudo aptitude install ubuntu-desktop

Så velger du Gnome under options neste gang du logger inn.

8720821[/snapback]

 

Anbefaler heller å installere «kde-core», da får du ikke enda et "OS" - Du har allerede Ubuntu, du trenger ikke tusen unødvendig ekstra ting (bootscreens osv.)

 

:)

Lenke til kommentar
Aaaah så herlig...Dette er bare begynnelsen. Windows monopolet kommer til å møte stadig mer konkurranse.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
linux_3x_banner.jpg

8722780[/snapback]

 

Ditto. Deilig å se en god fremtid

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar
Aaaah så herlig...Dette er bare begynnelsen. Windows monopolet kommer til å møte stadig mer konkurranse.

8722780[/snapback]

 

Må ikke rope hurra for tidlig da. Det er mange fallgruver, som f.eks. veldig dårlig salg. Ubuntu-initiativet fra Dell er rettet mot de som allerede bruker Linux, men vi får håpe alternativet blir lettere tilgjengelig på sidene deres etterhvert og at det informeres om forskjellene på Ubuntu og Windows, slik at også "vanlige" folk får vite om tilbudet.

 

Selv håper jeg utvalget av laptoper har vokst innen (og hvis) dette kommer til Norge. Har lyst på en liten 12". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...