Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Ny tråd med ny avstemning hadde vært morro. Enig med Del om at det ikke hadde vært dumt å kunne se forskjellen i antall forespørsler om hjelp, bl.a.

 

Edit:

Om det lages en ny poll, så ta gjerne med spørsmål om hvor mange som oppgraderer fra:

- Feisty

- Annen distro

- Windows/Mac OS.

 

Edit2:

@Govassa: Er det ikke litt mindre behov for ubuntuguide.org nå med Gutsy enn det var før 2007? Ellers er jo det aller meste fra feisty-guiden fortsatt relevant.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der! Nå har jeg postet en redigert utgave av førsteinnlegget i en ny tråd. Så nå er det bare å sticky-swappe, Simen1. Er enig med alle at det hadde blitt litt knotete om vi skulle oppdatere denne tråden, og samtidig bevare informasjonen fra Ubuntu 7.04. Begynte på arbeidet, og ble mer og mer glad i den andre idéen om ny tråd. :)

 

Da takker jeg for alle bidrag i denne tråden. Nå er det bare å hoppe til den nye.

Lenke til kommentar

Det blir sikkert en bra løsning, det viktigste for meg er at det blir en tråd, og at denne er lett tilgjengelig. Ser poenget med at det kunne bli litt rotete jeg også.

Men jeg ser at den opprinnelig post 1 er litt ødelagt slik at det står "span style='font-size:14pt;line-height:100%" i steden for at det bare er store fonter. Er det etterdønninger etter forum oppgraderingen kanskje?

 

Edit; nå var det plutselig i orden igjen, så glem det... :D

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Trodde jeg allerede hadde spurt i denne tråden om følgende: Fungerer ATI-grafikkort på Ubuntu uten større problemer nå? Har et X1700 på den bærbare, det har tidligere ikke fungert med vanlig installering. Vil det gjøre det nå?
Du må nok fortsatt bruke XGL med de proprietære driverne, og om kortet ditt ikke støttes av den frie driveren «radeon» (som støtter AIGLX), så vil ikke Compiz eller avanserte skrivebordseffekter virke ut av boksen.

 

Da må du installere den proprietære driveren gjennom:

System->Administration->Restricted Drivers Management

 

og deretter installere pakken xserver-xgl. (Kanskje du må konfigurere litt også). Deretter restarte.

 

Men: Det forventes at det blir en endring på dette til 8.04, når AMD/ATI forhåpentligvis har fått nok tid på seg til å lage god AIGLX støtte.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...