Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt før i tråden de kommer til å bli mobbeoffere.

 

Og jeg synes 2 fedre som foreldre bare blit litt ja. ... .  rart.

8397980[/snapback]

Men du ville ikke ha mobbet dem... Hvorfor skal alle andre barn være så mye verre enn deg? Er jo bare å skaffe litt bedre undervisning i skolen og førskolen. Vi lærte aldri at homofili var greit på skolen. Ingen lærere snakket om det, bortsett fra vikarer som tullet med det. Jeg vil gjerne legge litt skyld for homofobi på dårlig undervisning. Kunnskap er ofte grunnlag for aksept.

Lenke til kommentar

Mr.NorBits, er det riktig at barn skal bli ofret for homofile bare fordi de ville ha barn? Nei! Jeg mener at vi må forandre samfunnets syn på homofil først, før det kan skje.

 

Jeg mener altså at det er feil å la uskyldige barn å bli ofret bare fordi homofile vil ha barn, men jeg støtter at de bør få rettigheter å ha barn. Det er bare at vi må jobbe med samfunnets syn først.

Lenke til kommentar

Synes ikke at homofile skal få adoptere fordi jeg har en sterk tro på at et barn trenger en far og en mor som rollebilder for å få en optimal oppvekst. Homofile kan sikkert bli gode nok foreldre, men fra mitt synspunkt så må et barn ha både en far og en mor som det kan forholde seg til dersom det skal få en best mulig oppvekst.

Lenke til kommentar

Ikke bare vil barna bli mobbet, men de kan få en vanskelig oppvekst fordi den ene av to foreldre mangler.

To fedre eller mødre, erstatter ikke tapet av den "som-mangler".

Dette er nå et ganske nytt fenomen, men sånn "logisk-sett-konkludere-meg-frem-til-det", vil jeg si at barn som vokser opp under slike forhold vil slite med et eller annet psyologisk problem som voksen.

 

Dette er bare spekulering, men jeg mener nå og forstår klart at på dette punkte er naturen ganske klar.

Det virker bare litt "feil", og nei, jeg er ikke kristen, tvertimot.

Hvis jeg ikke tar helt feil er det vel store problemer å adoptere barn fra andre land?

Så mange mennesker kan vel ikke ta så feil, når det kommer til å være skeptisk til dette.

Hvis man først velger dette/"er-det"/"blitt-det" så gir man også frakall på barn, spør du meg da!

 

Men så kan man si at en dårlig følelse over det hele ikke er nok for å nekte de retten til å adoptere, noe som forsovidt er bra! Beste film quoten -"Assumptions, is the mother of all fuck-ups!".

Det kommer nok en del utredninger om hvordan dette påvirker et barn, er alle de andre foreldrene det er noe gale med, eller er det sine egne. Hvordan vil han/hun tolke sin egen familiesituasjon, kan det oppstå angst og deprisjon når dette barnet oppdager at sin familliesituasjon er et "avik" iforhold til andre familier?

 

Det er mange spørsmål som må besvares før noen konklusjon kan trekkes, men en ting er nå sikkert.

Dette burde undersøkes nærmere, fra begge parter.

Lenke til kommentar

Hmm. mange interessante spørsmål der, så jeg kan jo svare på noen av emnene du nevnte.

 

- Hvordan klarer du deg i samfunnet?

Bra, da jeg oppfører meg og er som andre heterofile. Kan ingen trang til å rope ut om min legning, og tror heller ikke bi/homofile er lønnet med at alle skal på død og liv vite de er bi/homofile. Ellers snakker jeg ikke om det da samfunnet rundt meg er ganske homofobe, og ikke vits å ødelegge for meg selv. For foreldre er det ikke et tema, og de vil ikke vite, så den saken er grei :)

 

- Feminin vs Maskulin

Dette har mer med personlighet enn legning tror jeg. Det er et problem alle tror at de som her homofile er skruller, eller ekstremmaskuline.

 

- Positive erfaringer

Det er litt morsomt å være annerledes, men slet noen år å akseptere det mtp. ganske tabuområde hjemmeifra.

 

- Negative erfaringer

At foreldrene mine ikke har vært mer åpne på å faktisk si de ønsker det beste. Hvis jeg noen gang skulle fått barn skulle jeg eksplisitt sagt jeg aksepterer alt, uansett hvilke legning, slik barnet er klar over det ikke er et sjokktema, og en grei ice breaker.

 

- Adopsjon (For / Mot)

Jeg er generelt sett for adopsjon, men både for homofile og heterofile mener jeg dette er individuelt. Mange homofile er rette foreldre, mange er ikke og samme for heterofile. For homofile som har barn er det da ekstremt viktig å passe på barnet. Tenk litt på hvilke handlinger en gjør som andre kan reagere på (f.eks en møter ikke opp på samlinger på skolen til poden hånd i hånd med en annen mann, men gjør det litt mer diskret).

 

- Problemer med selvtillitt

Er jo alltids vanskelig å faktisk være annerledes, men nå har jeg ikke gjort noe spesiellt med det. Liker ikke helt tanken på å oppsøke noe miljø, selv om jeg bor i oslo. Har kanskje litt for mye følelsen det er mye stereotypemiljø i oslo. Mer lyst til å snakke med noen andre som er i samme bås på msn elns, enn å bli supersosial i miljøet.

Lenke til kommentar
Synes ikke at homofile skal få adoptere fordi jeg har en sterk tro på at et barn trenger en far og en mor som rollebilder for å få en optimal oppvekst. Homofile kan sikkert bli gode nok foreldre, men fra mitt synspunkt så må et barn ha både en far og en mor som det kan forholde seg til dersom det skal få en best mulig oppvekst.

8398912[/snapback]

Så de skal ikke få lov til å få barn pga noe de ikke kan noe for? Å være skeiv er ingenting man velger.

Lenke til kommentar
Synes ikke at homofile skal få adoptere fordi jeg har en sterk tro på at et barn trenger en far og en mor som rollebilder for å få en optimal oppvekst. Homofile kan sikkert bli gode nok foreldre, men fra mitt synspunkt så må et barn ha både en far og en mor som det kan forholde seg til dersom det skal få en best mulig oppvekst.

8398912[/snapback]

 

Jeg kjenner personer som har vokst opp med kun en mor, ser ikke noen nevneverdige psykiske forskjeller mellom de to og noen andre som både har hatt både far og mor under oppveksten.

Lenke til kommentar

Vi har 1 i klassa med skilt mamma og pappa. mamman er "singel" mens faren hans er homo med en annen. Fy F*** å han blir baksnakka, eller minste tegn til "homo-bevgelse" så "sliter" han.

Han blir ikke mobba for at pappan hans er det, men stakkar unge, så mye som han blir baksnakka, eller det er vel kanskje mobbing.

 

 

Så... Jeg syntes at homor ikke burde få addoptere, ingen burde ha det som den ungen + at det kanskje blir værre med 2 pappar fra starten?

Lenke til kommentar
Vi har 1 i klassa med skilt mamma og pappa. mamman er "singel" mens faren hans er homo med en annen. Fy F*** å han blir baksnakka, eller minste tegn til "homo-bevgelse" så "sliter" han.

Han blir ikke mobba for at pappan hans er det, men stakkar unge, så mye som han blir baksnakka, eller det er vel kanskje mobbing.

 

 

Så... Jeg syntes at homor ikke burde få addoptere, ingen burde ha det som den ungen + at det kanskje blir værre med 2 pappar fra starten?

8402082[/snapback]

 

Jeg synes man må bli kvitt fordommene slik at mobbing på grunn av foreldrene(s) legning ikke blir noe stort problem. Det virker som om at dette er hovedargumentet, og det kan bare gjøres noe med ved å legalisere adopsjon.

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at det var et strålende innlegg allyse.

 

Fox: Hvorfor bruker du ordet "ofre" så mye? Det er jo helt feil ordvalg.

 

Jeg selv har 3 venner, derav 2 av dem har 2 mødre, og 1 av dem har 2 fedre. Begge har det strålende, og kunne ikke håpet på noe annet.

2 av disse har hatt mødre som har funnet seg selv i ettertid, og da blitt samboer / giftet seg med en annen kvinne.

 

Sammen har de støttet dette barnet gjennom alle år.

Lenke til kommentar
Fox: Hvorfor bruker du ordet "ofre" så mye? Det er jo helt feil ordvalg.

8402118[/snapback]

 

Ja, jeg stusset på det selv..

 

Jeg selv har 3 venner, derav 2 av dem har 2 mødre, og 1 av dem har 2 fedre. Begge har det strålende, og kunne ikke håpet på noe annet.

2 av disse har hatt mødre som har funnet seg selv i ettertid, og da blitt samboer / giftet seg med en annen kvinne.

 

Sammen har de støttet dette barnet gjennom alle år.

8402118[/snapback]

 

Vent nå.. disse to som har giftet seg med en annen kvinne -- er de menn eller kvinner?

Lenke til kommentar
Fox: Hvorfor bruker du ordet "ofre" så mye? Det er jo helt feil ordvalg.

8402118[/snapback]

Ja, jeg stusset på det selv..

Det er jo riktig ordvalg, men det høres litt slemt ut.

 

prioritere, ta hensyn osv er mer riktig ;) Men dere har vel skjønt poenget mitt

Lenke til kommentar
Jeg har venner som har 2 mødre og aldri har møtt faren sin i det hele tatt. Hun har ALDRI blitt mobbet eller noenting, alle syntes det er dødsbra at hun ikke skammer seg over foreldrene osv.

 

Og en ting; Mobberne velger ut ofrene før de finner ut hva de skal mobbe for ;)

8403854[/snapback]

 

Tenkte jeg skulle utheve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...