Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Etter lengre tenking har jeg funnet ut at jeg er biseksuell. Merk: biseksuell, og heterofil. Har alltid vært redd for å få følelser for gutter, men nå så... er det ikke så ille. *være stolt av seg selv*

8835275[/snapback]

Vær forsiktig med å definere så kraftig rundt deg selv. Egentlig fungerer det vel best å bare finne ut om man er "streit" eller "skeiv" hvor "skeiv" kan være alt fra litt mer enn binysgjerrig til 100% homofil og -seksuell.

 

EDIT: Oppfordringen spiller jo selvfølgelig mye på at Okstad fremdeles er veldig ung. Det er ikke uvanlig å være både biseksuell og bifil i tenårene, da legning påstås å ha mye med kjønnshormoner å gjøre. Og hva er vel ikke mer i vinden i tenårene enn kjønnshormoner...

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Joda, det var derfor jeg sa "Etter lengre tenking". Jeg er langt i fra sikker, men fortsatt ganske sikker, om dere skjønner.

8838140[/snapback]

Ok, det er bare veldig lett å misforstå "...har jeg funnet ut..". ;)

Lenke til kommentar

Synes ikke homofile skal få adoptere barn.

For det første så vil mest sannsynlig barnet få en litt turbulent oppvekst med to fedre, da h*n vil se alle de andre ha en mor og en far, men h*n er "annerledes"

 

For det andre er jeg og i mot homofilt ekteskap, da det skjer i kirka og kristendommen er ikke alltid like happy for homofile.

Denne greia med homofile synes jeg har tatt litt av. De er jo så ubeskrivelig oppmerksomhetsyke. Her snakker vi trange klær, sminke og *gudoggoshameien" med et knekk i håndleddet som ville fått de fleste røntgenleger til å klø seg i ræva.

 

Men for all del . Har ingenting i mot homofile så bare kos dere, men noen ting bør bli som det er ;)

Lenke til kommentar
Synes ikke homofile skal få adoptere barn.

For det første så vil mest sannsynlig barnet få en litt turbulent oppvekst med to fedre, da h*n vil se alle de andre ha en mor og en far, men h*n er "annerledes"

8847780[/snapback]

50% av alle andre har bare en mor eller en far, ikke begge. Jeg vokste opp med en mor på heltid, en far på deltid og to steforeldre, blant vennene mine finner vi en med lesbisk mor, en med foreldre som ikke er på talefot, folk med steforeldre og halvsøsken, en god del som bytter på å bo hos moren, så faren og mer enn en som ble misbrukt av den ene forelder og ikke prater mer med dem. Å komme fra en familie med hus, bil, to foreldre og 2.5 barn er blitt til det som er "annerledes".

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Denne greia med homofile synes jeg har tatt litt av. De er jo så ubeskrivelig oppmerksomhetsyke. Her snakker vi trange klær, sminke og *gudoggoshameien" med et knekk i håndleddet som ville fått de fleste røntgenleger til å klø seg i ræva.

 

8847780[/snapback]

 

Haha, rimelig talentløst å fortsatt tro at de fleste homser er slik.

Lenke til kommentar
De er jo så ubeskrivelig oppmerksomhetsyke. Her snakker vi trange klær, sminke og *gudoggoshameien" med et knekk i håndleddet som ville fått de fleste røntgenleger til å klø seg i ræva.

8847780[/snapback]

 

Dette er tross alt de menneskene du kan se at er homofile.

Jeg tror andelen som er homofile er MYE større enn kun de FÅ sminkedokkene du ser som sprader rundt.

Det er tydeligvis kun disse du legger merke til. Homofile menn er som regel som alle oss andre. Kan jo f.eks. hende at din far er homo? Man trenger ikke å oppføre seg annerledes fordi man er homo.

 

 

Rett og slett enig med Göncz.

 

Edit: Når vi først er inne på det.. Hva med de som vokser opp og ser at de kun har en mamma eller en pappa mens alle andre barn har to foreldre? Tror dere de har det noe særlig bedre, da?

I forhold til aleneforeldre, vil jeg si at det at et barn har to foreldre, enten det er to menn eller to kvinner gir familien en god økonomi, at barnet blir bedre stimulert da det får dobbelt så mye oppmerksomhet.

 

Turbulent oppvekst? Tror ikke akkurat det er særlig "kult" å leve på fattigdomsgrensa (satt på spissen.man trenger vel ikke være atomforsker for å forstå at aleneforeldre har "litt" dårligere råd enn alle andre).

 

Du har kanskje ikke noe imot homofile, LeezoO, men du har sannelig gjort deg opp en mening om hvordan homofile er.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Synes ikke homofile skal få adoptere barn.

For det første så vil mest sannsynlig barnet få en litt turbulent oppvekst med to fedre, da h*n vil se alle de andre ha en mor og en far, men h*n er "annerledes"

 

Jeg syntes du skal slutte å leve i din heteronormative verden.

 

For det andre er jeg og i mot homofilt ekteskap, da det skjer i kirka og kristendommen er ikke alltid like happy for homofile.

Denne greia med homofile synes jeg har tatt litt av. De er jo så ubeskrivelig oppmerksomhetsyke. Her snakker vi trange klær, sminke og *gudoggoshameien" med et knekk i håndleddet som ville fått de fleste røntgenleger til å klø seg i ræva.

 

Hvorfor har du dette bilde av homofile? Du kan jo møte meg en gang, se hvor sminket jeg er, se hvor mye knekk på håndleddet og hvor posete klær jeg har.

 

Nothing!

 

Ekteskap trengs ikke gjøres i kirken, det er fullt mulig å gjøre dette andre steder.

Du sier vi krever oppmerksomhet, jeg sier vi krever likeverd.

Tatt litt av sier du også, denne "homogreia". Vel, jeg syntes det er på tide av "vi" også får litt fokus her i samfunnet, at vi slipper å bli stigmatisert av de heteronormative personene vi finner rundt om i samfunnet.

 

Men for all del . Har ingenting i mot homofile så bare kos dere, men noen ting bør bli som det er ;)

8847780[/snapback]

 

Noen ting bør bli som det er; JA.

Men dette er ikke en av disse tingene.

Lenke til kommentar

Orker i qoute alle, for jeg visste at med det innlegget ville jeg vekke ganske mange meninger. Men kan ta det med knekket i håndleddet da.. Det var da ikke ment så bokstavelig som jeg skrev, jeg bare satte det litt på spissen. For de homsene du legger merke til på gata, det er de.

De andre (kanskje flertallet) legger man ikke merke til, men de som er litt spesielle i klesveien m.m på en måte "representerer" de homofile, da det er alltid de som blir valgt ut når en homofil skal intervjues osv. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Og det er de jeg mener burde roe seg litt.

 

 

Og DemoniZer. Så vidt jeg skjønner er du homofil og det er noe jeg respekterer. Håper du og respekterer mine meninger. Men hvis vi igjen skal ta dette med ekteskap. For meg er det noe som skjer i kirka, med en prest og forloveder og greier og greier. Ikke på et kontor. Det blir mere som en avtale man inngår. Så at homofile kan gifte seg borgerlig er helt ok for meg, men ikke i kirka. Det strider rett og slett mot Bibelen. Kom litt skjevt ut med ekteskap i mitt første innlegg.

Lenke til kommentar

Da dropper jeg quote selv:

 

LezoO:

 

Jeg respekterer fullt og helt dine meninger, ønsker ikke kalle meg homofil, men jeg heller vel mot noe slikt. Jeg forelsker meg i gutter, og har alltid sett på gutter. Ja, jeg er gutt selv. Det blir fortsatt feil av meg å plassere meg selv i en bås, da jeg syntes det passer bedere å si at jeg er panfil enn homofil, svært få forstår ikke dette, derfor bruker jeg ofte da frasen: "Jeg er homofil".

 

Jeg kan godt gå inn på bibelen og motsigelsene som du finner der, men jeg dropper emnet akkurat nå, vi har ulike meninger; slik er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...