Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

*SNIP*

 

Vent nå.. disse to som har giftet seg med en annen kvinne -- er de menn eller kvinner?

8402622[/snapback]

 

Thomas - 1 mor, 2 fedre (samboere/forlovet)

Fredrick - 1 far, 2 mødre (kjærester/samboere)

Ole Magnus - 1 far, 2 mødre (samboere/gift)

 

Var dette oppklarende nok?

8403022[/snapback]

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir helt feil, en gruppe mennesker søker noen å baksnakke uansett.

Hvis noen er "horete", eller nettopp har slått opp bli de offer for baksnakking, men det er jo bare normalt.

Er det verre hvis noen plutselig får to pappaer?

(Men faen så latterlig og flaut det blir for hele familien, det ødelegger jo hele familien helt!)

Og hvordan i svarte ved medelevene dette, hadde dette skjedd med meg så hadde jeg holdt godt kjeft om det, for mitt eget beste. Ungdommer er ikke snille, og så lenge det er et faktum så hjelper det ikke å kaste seg ut i ilden uten noen for for beskyttelse.

Mange i familien vil tolke dette forskjellig, de eldre konservative kan plutselig se på sin sønn som "død" og kutte helt kontakten og strid oppstår internt. Tenk på hvordan dette påvirker en ungdom, ikke minst for å snakke om hvis han får baksnakking i tillegg på skolen. Men sånn er det, når noe "stort" og "kjipt" skjer så blir man ofte skadelidene.

Og ja, en sånn situasjon er trist?!

Hvordan vedkommende takler dette på, er det som gjør han/hun til et offer=)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner personer som har vokst opp med kun en mor, ser ikke noen nevneverdige psykiske forskjeller mellom de to og noen andre som både har hatt både far og mor under oppveksten.

8401095[/snapback]

Jeg sier ikke at man får psykiske problemer dersom man blir oppdratt av bare en mor, en far, to mødre, eller to fedre, men jeg mener at et barn vil få det best med både en mor og en far som rollemodeller. Jeg sier ikke at barn som ikke blir oppdratt av den typiske kjernefamilien får problemer, men at de ville hatt det bedre i en familie der de har både en mor og en far som de kan forholde seg til.

 

Og når det gjelder at man ikke kan noe for at en er homofil så er det fullstendig greit, men det er mange ting man ikke kan noe for og da må man forholde seg til det dette innebærer, og jeg ønsker homofile alt godt,men jeg tror at det er bedre for ett barn å ha en far og en mor. Dette kan man selvsagt få være uenig i.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner personer som har vokst opp med kun en mor, ser ikke noen nevneverdige psykiske forskjeller mellom de to og noen andre som både har hatt både far og mor under oppveksten.

8401095[/snapback]

Jeg sier ikke at man får psykiske problemer dersom man blir oppdratt av bare en mor, en far, to mødre, eller to fedre, men jeg mener at et barn vil få det best med både en mor og en far som rollemodeller. Jeg sier ikke at barn som ikke blir oppdratt av den typiske kjernefamilien får problemer, men at de ville hatt det bedre i en familie der de har både en mor og en far som de kan forholde seg til.

 

Og når det gjelder at man ikke kan noe for at en er homofil så er det fullstendig greit, men det er mange ting man ikke kan noe for og da må man forholde seg til det dette innebærer, og jeg ønsker homofile alt godt,men jeg tror at det er bedre for ett barn å ha en far og en mor. Dette kan man selvsagt få være uenig i.

8405998[/snapback]

 

 

Jeg sa ingenting om psykiske problemer, jeg sa forskjeller.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner personer som har vokst opp med kun en mor, ser ikke noen nevneverdige psykiske forskjeller mellom de to og noen andre som både har hatt både far og mor under oppveksten.

8401095[/snapback]

Jeg sier ikke at man får psykiske problemer dersom man blir oppdratt av bare en mor, en far, to mødre, eller to fedre, men jeg mener at et barn vil få det best med både en mor og en far som rollemodeller. Jeg sier ikke at barn som ikke blir oppdratt av den typiske kjernefamilien får problemer, men at de ville hatt det bedre i en familie der de har både en mor og en far som de kan forholde seg til.

 

Og når det gjelder at man ikke kan noe for at en er homofil så er det fullstendig greit, men det er mange ting man ikke kan noe for og da må man forholde seg til det dette innebærer, og jeg ønsker homofile alt godt,men jeg tror at det er bedre for ett barn å ha en far og en mor. Dette kan man selvsagt få være uenig i.

8405998[/snapback]

 

 

Jeg sa ingenting om psykiske problemer, jeg sa forskjeller.

8406320[/snapback]

Og jeg sa heller ikke noe om at du sa det. Jeg valgte å sitere din post fordi de går inn på noe av det samme, og da synes jeg det passet fint å sitere den. Når det gjelder å se på psykiske ulikheter er jo dette veldig komplisert, og ikke noe man lett kan se, og det finnes fortsatt mulighet for at det er nevneverdige ulikheter fordi om du ikke klarer å se dem, ettersom de fleste mennesker vil ha ganske ulik psyke.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at man får psykiske problemer dersom man blir oppdratt av bare en mor, en far, to mødre, eller to fedre, men jeg mener at et barn vil få det best med både en mor og en far som rollemodeller. Jeg sier ikke at barn som ikke blir oppdratt av den typiske kjernefamilien får problemer, men at de ville hatt det bedre i en familie der de har både en mor og en far som de kan forholde seg til.

 

Og når det gjelder at man ikke kan noe for at en er homofil så er det fullstendig greit, men det er mange ting man ikke kan noe for og da må man forholde seg til det dette innebærer, og jeg ønsker homofile alt godt,men jeg tror at det er bedre for ett barn å ha en far og en mor. Dette kan man selvsagt få være uenig i.

8405998[/snapback]

 

Det er vel noe sånt som halvparten av alle barn i dag som vokser opp enten med skilte forledre eller med kun en forleder av andre grunner. Én ser da ikke at halvparten av befolkningen sliter på grunn av det?

 

Kan du forresten begrunne hvorfor det er sånn at et barn får en bedre oppvekst med foreldre av ulikt kjønn? Du kan ikke bare annta at det er sånn uten å ha et grunnlag. Hvilke biologiske eller psykiske forskjeller mellom kjønnene er det som gir en bedre oppvekst vist begge kjønn er representert?

Lenke til kommentar
Det er vel noe sånt som halvparten av alle barn i dag som vokser opp enten med skilte forledre eller med kun en forleder av andre grunner. Én ser da ikke at halvparten av befolkningen sliter på grunn av det?

 

Kan du forresten begrunne hvorfor det er sånn at et barn får en bedre oppvekst med foreldre av ulikt kjønn? Du kan ikke bare annta at det er sånn uten å ha et grunnlag. Hvilke biologiske eller psykiske forskjeller mellom kjønnene er det som gir en bedre oppvekst vist begge kjønn er representert?

8409434[/snapback]

 

Fordi om man har skilte forelde så har man som regel fortsatt en far og en mor man kan forholde seg til. Jeg har aldri sagt at halvparten av befolkningen sliter fordi de ikke har foreldre av ulikt kjønn. Det jeg faktisk sa hvis du hadde lest innlegget litt bedre var at jeg mener at et barn får det bedre om man har foreldre av ulikt kjønn, fordi jeg tror at barn har behov for en far og en mor i oppveksten. En far og en mor gir et barn forskjellige ting i oppveksten som jeg tror et barn har behov for, som f.eks morskjærlighet og farsautoriet. Jeg mener ikke at et barn som ikke blir oppdratt av både en far og en mor kommer til å få problemer, men at det ville fått det bedre dersom det både hadde en far og en mor å forholde seg til.

 

Dette har aldri blitt grundig forsket på ettersom det er et nytt fenomen, men jeg har mine meninger fordi jeg tror at famillien (mor, far, unge) som har stort sett vært uforandret i flere tusen år innehar en viktig funksjon i.o.m at den faktisk har vært lite forandret på så lang tid. Den dag da vi får beviser på noe annet skal jeg revurdere synet mitt, men jeg har ikke sett noe tegn på dette enda. Du har friheten til å være uening, men les i hvert fall hva jeg faktisk mener og ikke bare vri på ordene mine.

Lenke til kommentar
Ikke bare vil barna bli mobbet, men de kan få en vanskelig oppvekst fordi den ene av to foreldre mangler.

To fedre eller mødre, erstatter ikke tapet av den "som-mangler".

Dette er nå et ganske nytt fenomen, men sånn "logisk-sett-konkludere-meg-frem-til-det", vil jeg si at barn som vokser opp under slike forhold vil slite med et eller annet psyologisk problem som voksen.

8398959[/snapback]

Vel... Er det ikke bedre å bli oppdratt av to mødre enn av en av en mor eller far?

Lenke til kommentar

Det er viktig for et barn å ha gode rollemodeller, helst i form av en mann og en kvinne som bor i samme hus. I de tilfeller hvor dette ikke er mulig vil jeg tro det er bedre med to menn/kvinner enn bare en.

 

EDIT: Har også lest en plass(husker ikke hvor) at den viktigste forelderen for barnet er den med samme kjønn(virker jo logisk).

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Det er viktig for et barn å ha gode rollemodeller, helst i form av en mann og en kvinne som bor i samme hus. I de tilfeller hvor dette ikke er mulig vil jeg tro det er bedre med to menn/kvinner enn bare en.

 

EDIT: Har også lest en plass(husker ikke hvor) at den viktigste forelderen for barnet er den med samme kjønn(virker jo logisk).

8420081[/snapback]

 

Slik at barnet har noen i "sin rolle" å se opp til. Absolutt.

Lenke til kommentar
2 foreldre, der de kan ha hver sin foreldrerolle må da være bedere enn å bare ha 1.

8419061[/snapback]

Det er viktig for et barn å ha gode rollemodeller, helst i form av en mann og en kvinne som bor i samme hus. I de tilfeller hvor dette ikke er mulig vil jeg tro det er bedre med to menn/kvinner enn bare en.

8420081[/snapback]

Det var det jeg mente, leste inllegget mitt og så det var litt selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Jeg er zoofil, egentlig ganske kjipt å være det, for alt må holdes hemmelig ellers blir man fryst ut av samfunnet og man kan sette både sitt egent og sin hunds liv i fare.

 

 

Hva er ikke mer sexy enn en stor fluffy Alaskan Malamute? :tease:

north-bobrich.jpg

(bildet ble funnet via Google)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...