Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Jeg har forsåvidt bare skumlest, men det ser ut til at de fleste sidene inneholder diskusjoner ang adopsjon, jeg lurer på om noen har støtt på noen problemer med å komme ut av skapet?

Har noen fått noen negative reaksjoner av random folk på gata pga at man ikke har holdt sin legning eller sitt forhold til en av samme kjønn skjult?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann bazukh,

 

Jeg har møtt motgang når det gjelder dette med å "komme ut av skapet".

Dvs. Mine foreldre støtter meg enda ikke, og det er aldri snakk om det hjemme. Jeg prøver å tenke positivt, for alle mine venner støtter meg, og jeg prøver å tenke at det ikke er JEG som har problemene, det er mine foreldre.

 

Det er litt vanskelig å være seg selv når man er hjemme, for man kan ikke ta med noen hjem uten at de må gjennom et nærmest intervju.

 

Jeg har fått mange stygge blikk og kommentarer når jeg har holdt en av mine gamle kjærester i hånden på byen. Men, man må bare overse de, tenke som jeg sa tidligere. Ikke jeg som har problemet, det er dem.

 

Men, det er ikke bare negativ respons, jeg har da fått gamle mennesker til å stoppe opp fordi de har lyst til å gi meg en klem og slike ting.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Tenkte komme ut av skapet paa diskusjon.no

Jeg er homosexuell, har ikke sagt det til noen av vennene mine enda, fordi jeg liker en av dem veldig mye  :no:

Noen som kan hjelpe??  :roll:

8868376[/snapback]

Start i det små, husk at alle ikke trenger å få vite det på en gang! :)

Lenke til kommentar

Jeg er 100% i mot at homofile skall få adoptere. Men så er jeg også veldig imot homofile.

Homfofili er så unaturlig som det går ann bli. Det nytter ikke å komme med mange dumme unskyldinger for det.

+ og + = feil

- og - = feil

+ og - = Rett!

 

Enkelt og greit. Noen som kommer til å prøve seg med den at noen dyr er jo homofile! Derfor må jo det self være natrulig... ja og hva så? Er noen homofile blandt dyr ja! Er også mange pedofile, nekrofile, incest osv blandt dyr..

 

hvorfor?De handel så og si berre på instinkt, hunder hoppey på alt det er, enten det er en fot, stein eller ei tispe.

 

Homofili er feil! enkelt og hreit. Slik har det alltid vært. og vil forhåpentlig vist fortsatt være!

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar

Såså, bjorns_1. Nå må du huske at menneske har falt bort fra sin naturlige tilstand for lenge siden. Det eneste naturlige med nåtidens nordmann er kroppen vi er født med. Jordskjelv, meteorer, flodbølger og krig er også naturlig, men katastrofale.

 

Medisiner og maten du spiser, er nok, på den andre siden, lite naturlig. Det meste av mat er dyrket frem eller slaktet systematisk, i stedet for sanking og jakting som er vår naturlige måte å skaffe føde på.

 

Alt som er unaturlig er ikke ille. Kan du fortelle meg hvorfor homofili er galt?

 

Er noen homofile blandt dyr ja! Er også mange pedofile, nekrofile, incest osv blandt dyr..

Moroper du! Pedofili i dyreriket er ikke spesielt utbredt, fordi du må huske at i dyreriket sjangler de allerede når de kommer ut av kroppen. Mens vi bruker et år eller to før vi kan reise oss på våre søte små, er noen dyrearter ferdig utviklet og klare for sex allerede etter et halvt år(pluss, minus), før denne tid er det nok neppe mye seksuell aktivitet, når faktumet er, hvorfor knulle noen du ikke kan føre slekta videre med.

 

Incest i dyreriket er ikke noe problem, fordi det ikke fører til misforming av fosteret. Dyrene kan knulle mora si, og likevel få et frisk og velutvikled avkom. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn med oss mennesker, men det blir vel litt for mye av det gode når, to veldig like gen blandes.

 

Og nekrofili... Jeg kan med handa på hjertet si at jeg aldri har hørt om et dyr som har hatt sex med et annet, dødt dyr, av samme art. Jeg kommer heller ikke til å tro før jeg fikk se det.

 

And by the way: Visste du at nesten alle romerne var bifile. Jeg mener, to kompiser kunne ha sex med hverandre, før de gikk hjem og spiste middag med konene sine. På offentlige badet hjalp de hverandre for å onanere. Og en barnehage en plass her i landet, er det fritt for barna å ha seksuellutforskning med hverandre. De som jobber der mener at det like ofte er gutt på gutt, som jente på jente, som gutt på jente. Dette forteller oss at vi egentlig, alle sammen er bifile, men at i løpet av oppveksten skjer det noe som bestemmer hvem vi skal bli. (Jeg er så heldig at jeg kan velge og vrake fra både herre- og damelaget. :p )

 

Det er ingenting galt med å være homofil. Det er rett og slett bare irrasjonell tankegang som diskriminerer ca. 7-10% av alle menneskene i verden.

Lenke til kommentar
Kjære Okstad, hvordan kan legning bestemmes i løpet av oppveksten? Jeg er oppvokst i ett veldig maskulint og  konservativt kristent hjem... Kan du forklare hvorfor jeg er homofil?

8882855[/snapback]

Nei, det kan jeg ikke. Hva som har skjedd er umulig for meg å forklare, med mindre du forteller om hver eneste detalj i din livshistorie.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Kjære Okstad, hvordan kan legning bestemmes i løpet av oppveksten? Jeg er oppvokst i ett veldig maskulint og  konservativt kristent hjem... Kan du forklare hvorfor jeg er homofil?

8882855[/snapback]

Nei, det kan jeg ikke. Hva som har skjedd er umulig for meg å forklare, med mindre du forteller om hver eneste detalj i din livshistorie.

8882944[/snapback]

Dette kan ikke forklares fordi det ikke er sant!

 

Legning er bestemt fra fødselen av, hvordan ellers kan to tvillinger som har vokst opp i samme hjem, med de samme foreldrene, de samme vennene, de samme naboene, lærerne, alt, da ha forskjellig legning? Jo, det kan skje fordi legning bestemmes før oppveksten.

 

Jeg stiller meg også skeptisk til at det skulle være flere bifile romere, jeg tror heller det bare var langt mer sosialt akseptert enn i dag. Faktisk vil jeg spekulere i om det ikke var så akseptert at mange følte seg utestengt om de ikke rotet med en av det samme kjønn. Menneskets hjerne har ikke forandret seg siden romertiden. Det eneste som er forskjellig er at mennesker nå har mindre kroppshår og er noe høyere. Ingenting av dette har noe å si for legningen, altså er det umulig at de skulle ha hatt en høyere andel bifili enn vi har i dag.

 

Så WederKrass, du er homofil fordi du er født sånn! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Tull, du er homofil fordi du har missforstått. Når feilen skjedde er hardt og si. Men det  har skjedd.

 

Har også hørt at psykologer kan helbrede homofili? Hva tror dere om det?

8884233[/snapback]

Ikke psykologer, hypnotisører. Og hypnotisører kan nok få hvem som helst til å like hva som helst. Og det tror jeg er fullt mulig, for legning er kun en psykisk greie. Det er ikke noen fysiske forutsetninger for å være homofil.

 

Og slutt med slik trolling. Du er rapportert for flaming av en stor del av verdens befolkning. ;)

Lenke til kommentar
Tull, du er homofil fordi du har missforstått. Når feilen skjedde er hardt og si. Men det  har skjedd.

 

Har også hørt at psykologer kan helbrede homofili? Hva tror dere om det?

8884233[/snapback]

Lurer på hva som galt feil da du ble født. . .

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med Okstad på den siste siden her. Det eneste som er galt med homofili er at det ikke fører til barn, og heller ikke dette er et problem så lenge majoriteten tar seg av den biten.

 

Det eneste problemet jeg kan komme på med homofili i dag er de som er imot det, ikke selve fenomenet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Enkelt og greit. Noen som kommer til å prøve seg med den at noen dyr er jo homofile! Derfor må jo det self være natrulig...  ja og hva så? Er noen homofile blandt dyr ja! Er også mange pedofile, nekrofile, incest osv blandt dyr..

8882015[/snapback]

Jeg forstår ikke argumentet ditt. Først kaller du homofili unaturlig, så går du med på at det er naturlig fordi det forekommer hos andre dyrearter, men siden det er andre ting som ikke er lov hos mennesker som også forekommer hos enkelte dyrearter, så er det ikke greit likevel? :hmm:

 

Jeg er 100% i mot at homofile skall få adoptere. Men så er jeg også veldig imot homofile.

Homfofili er så unaturlig som det går ann bli. Det nytter ikke å komme med mange dumme unskyldinger for det.

+ og + = feil

- og - = feil

+ og - = Rett!

Ja, plusser og minuser, nå forstår jeg absolutt hvor du vil hen! Ja til flere plusser og minuser i seriøse diskusjoner hvor alle baserer innleggene sine på synsing og sansing og ubegrunnet liksom-logikk ikke så mange andre skjønner!

 

Kan du ikke prøve å debattere hakket mer seriøst? F.eks. legge fram noe fakta som underbygger påstandene dine om at homofili er unaturlig og feil? Eller nei, prøv heller å forstå at homofile ikke har valgt legningen sin selv, men bare er født sånn og rett og slett ikke kan gjøre noe med det.

 

Og når det kommer til å lovliggjøre homofile par som adopsjonsforeldre, så er jeg helt for. Det må da være bedre for et stakkars lite barn å bo sammen med to foresatte av samme kjønn enn ingen foresatte? Om jeg selv hadde fått valget hadde jeg med glede bodd sammen med to fedre eller to mødre heller enn å bo på et stappfullt, skittent barnehjem i et eller annet u-land. Hva hadde du valgt?

Lenke til kommentar
Gjest moss18
Hei alle sammen! :w00t:

 

Jeg tenkte jeg skulle starte en tråd der folk kan diskutere legningen sin.

 

Noen forslag til diskusjonsemner:

- Trenger du hjelp med å komme "ut av skapet"

- Hvordan klarer du deg i samfunnet?

- Foreldre med sønner og døttere som har en annen legning

- Feminin vs Maskulin

- Usikkerhet

- Positive erfaringer

- Negative erfaringer

- Adopsjon (For / Mot)

- Giftemål (For / Mot)

- Problemer med selvtillitt

- Religiøse syn

- "Bli satt i bås"

 

 

 

Hei!

Nå har jeg ikke lest igjennom alle sidene, det blir nok litt for mye. Men jeg ønsker som bi/homo å svare på noe av det trådstarter spør om.

Er ikke så forumvant, så skjønner ikke quoteopplegget helt, sorry :)

 

- Trenger du hjelp med å komme "ut av skapet"

Først, så tror jeg dette har noe med hvilket miljø man vanker i og alderen. For min del var det en kort og rask prossess, selv om jeg har visst om at jeg er skeiv en god stund. Man kan si det sånn at det er ikke når du finner det ut som gjør det vanskelig å være i skapet, men når du selv innser at du ikke er hetero. jeg er nettopp blitt 18, men har visst så å si hele livet at det er noe som "ikke stemte". Med tanke på at jeg lever som tenåringer ellers, og ikke minst i et heterofilt miljø rundt meg, merket jeg etterhvert at det ble belastende å se at alle rundt meg fikk seg dame osv.. Alt damemaset ++, herregud, jeg var jo ikke interesert i dem så mye som kompisa, men det ble nå så..

 

Etterhvert ble det mye tenkning rundt dette, og jeg følte at jeg måtte si det til de nærmeste. Ikke fordi jeg trengte sympati empati eller noe. Men jeg ville ikke leve på en løgn, og det er det de fleste tenker, tror jeg. Riktignok fotalte jeg min bestekompis det først (i fylla), men det gikk greit. Første han sa, så straight som han er : "men faen, er du hypp på meg?" hehe.. Etterhvert fikk resten av vennekretsen og miljøet rundt meg vite det, men det har ikke vært noen belastning i det hele tatt. I starten er det veldig sært selv, fordi man selv endelig får muligheten til å være seg selv. Man tenker kanskje, var det dumt at jeg sa det? Og faen, tenk at jeg er skeiv. Noen sliter nok med å forstå det selv. Når det gjelder femininitet og slikt, tror jeg det er som en annen meddebatant sa, det går nok mer på personlighet. Jeg er på ingen måter mer matcho eller feminin av meg enn heterofile. Ingen kan se noe som helst på meg. Og det vet jeg! (Selv om mange, i sær homofile ikke merker at de oppfører seg som skruller selv.

 

Når det gjelder min familie, har det vært litt forskjellige reaksjoner egentlig. Min mor og far vet det, men ingen andre. (Føler ikke at jeg har noe behov for å si noe før jeg får meg type evnt) - og med tanke på at jeg fortsatt lever i uviten om jeg er bi eller homo føler jeg ikke behovet om å paple masse prek til mormor tanter og onkler. :tease: Jeg merker at temaet er tabubelagt blant foreldrene mine. De spør meg om jeg tuller eller ei, og det har vært endel frem og tilbake. Nå har de sluttet å si noe i det hele tatt, noe som er helt oki. Jeg har nå i værtfall vært ærlig.

 

De positive erfaringene har jeg ikke fått smake på så mye enda. Men det å slippe å måtte være en annen i sin egen underbevisstning, og ikke minst slippe småting som å leve i frykt for at kamerater og venner skal avsløre deg for å være den du ER er i seg selv en frihet man får etterpå.

 

Negative erfaringer så langt er ikke så mye det heller. Jeg vil ikke at alle skal vite om min legning, ikke fordi jeg frykter noe, men hvis man fortsatt har problemer med å finne ut om man er bi eller homo, så er dilemmaet fortsatt høyst personlig.

Det er også sinnsykt irriterende å støte på folk som skal gi deg sympati og empati fordi du er "annerledes". Da snakker vi om de som støtter seg så mye at det ikke blir snakk om noe annet. Det lager bare mer kaos i huet på en tenåring. Jeg mener ikke at folk ikke skal få ytre seg, for det er viktig. Men når noen kommer ut av skapet, ja - kanskje beste kompis/vennina di, eller andre bekjente, så enten godta det, eller si i fra. Å lage mer oppstyr rundt det gjør det ikke noe enklere.

 

Adopsjon, vel - Har ikke tenkt så mye på det. Men i teorien ser jeg ikke noe problemer med at skeive skal få adoptere barn. Men det er en lang og vanskelig prossess akkurat nå, og alle må ta tiden med ro. Jeg syntes at muligheten for at homofile og lesbiske skal få adoptere skal være der, men har ingen problemer med at evnt myndighetene tar en seriøs sjekk rundt de potensielle foreldrene i første omgang. Det er ikke prøvd ut SKIKKELIG enda, (så vidt jeg vet?) Her vil det nok komme et ok regelverk etterhvert, som alle kan være tilfreds med.

Selv håper jeg på barn en dag, uansett om jeg er bi eller homo. Men dette er jo seff ikke aktuelt for meg enda. Hvordan det skal bli og fungere, får en ta siden. Det er viktig at barnet ikke ender opp som et mobbeoffer (Dessverre ser jeg det værste screkkscenarioet selv), men jeg tror det løser seg. Og at det skal gå greit etterhvert..

 

Når det gjelder ting som å gifte seg syntes jeg det skal være en menneskerett alle bør ha muligheten til. Man kan mene hva man vil når det gjelder adopsjon, men det at to mennesker som elsker hverandre ikke skal få gifte seg på grunn av andres syn på dette syntes jeg ikke er noe annet en forferdelig. De som antakeligvis har noe i mot det, har nok ikke særlig mange homofile/lesbiske i sin omgangskrets uansett, så de vil nok ikke merke noe særlig til det.

 

Selvtilliten behøver nødvendigvis ikke stupe i taket bare fordi man har kommet ut av skapet. I noen sammenheng kan det være vanskelig å forklare hva selvtillit egentlig er.. Min kan gå opp og ned - uten at jeg har noen som helst former for psykiske problemer. Som nevnt tidligere i innlegget gikk den opp når jeg kom ut av skapet, til jeg ble usikker igjen om det var et lurt sjakktrekk å komme ut. osv osv. Men over lengre tid vil det nok hjelpe mye.

 

Relgion

Jeg har selv ingen problemer med å akseptere det homofile synet til flere relgioner. Slik som kristne som avskyr sex mellom menn. Noen steder passer man inn, andre steder ikke. Jeg vet om flere homofile som nærmest lever i sølibat som kristne homofile, uten å ha noen problemer med det. Flere i familien min er kristne, men jeg har selv meldt meg ut av kirka. Jeg kunne heller ikke tenke meg å gifte meg i kirka uansett. Å leve som kristen ville vært som å leve i en A4regelverksbok, og det ville ikke latt meg vise andre hvilket verdier i livet som er viktig for meg.

 

Det siste spørsmålet, bli satt i bås, skjønte jeg ikke helt. Kanskje fordi jeg ikke har opplevd det noe særlig, men det er jo ingen tvil om at mange som har vært tøffe å kommet ut tidlig ungdomskolealder sliter med å bli baksnakket/mobbet.

 

Dessuten vet jeg at flere utenfor omgangskretsen har fått nyss i at jeg ikke er helt straigth, men det får nå være som så. Det viktigste man kan få eller gi er masse støtte og kjærlighet.

 

Av en merkelig grunn får jeg ikke logget inn, men mitt brukernavn her er kmkh

Lenke til kommentar

Jeg ser at jeg er litt treg med å sjekke, da de heteronormative i denne tråden allerede har blitt besvart grundig.

 

Da vil jeg vel egentlig bare takke for et strålende innlegg av kmkh.

Stå på, håper kjærligheten snart banker på din dør.

 

Det er så mye jeg kan "svare" på i innlegget ditt, men det er rent og pent. Så jeg ønsker ikke dette foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...