Gå til innhold

Vekkeklokke som lyser opp rommet


Anbefalte innlegg

jeg hadde ordnet meg med vekkerklokke ved at jeg la inn på pcen at en winampfil skulle starte opp hver morgen (ikke helga) klokka 06:30 og på samme tidspunkt hadde jeg stillt inn en sånn timer fra clasern som jeg kobla på et blålys og forsterkeren til anlegget og forsterkeren sto på høy lyd så hver morgen en uke vekket jeg opp hele familien til loituma. etter det så gikk jeg tilbake til mobilen som vekkeklokke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som helst som lager lyd?

hmmm...er det mulig å skaffe en vekkeklokke med kun piping som piper når den får strøm og je kan trykke på knapp og så skrur den seg av, helt til strømmen går vekk og så på igjen for så å starte opp igjen?

Lenke til kommentar
Hva som helst som lager lyd?

hmmm...er det mulig å skaffe en vekkeklokke med kun piping som piper når den får strøm og je kan trykke på knapp og så skrur den seg av, helt til strømmen går vekk og så på igjen for så å starte opp igjen?

8374676[/snapback]

Da må du jo ha noe minne greier (SR-vippe f.eks.) . Hvis minet skal være 100% elektronisk så vil det aldri fungere uten støm, men hvis du har et lite backupbatteri i klokka som blir vedlikeholdsladet når den er koblet i veggen, så kan du klare å lage en vekkeklokke som begyner å pipe etter at den har blitt slått av og på.

 

En tanke jeg har lekt med er å koble en kondensator til vekkeklokka, slik at jeg får støt i takt med pipingen. Men det er noen ting jeg lurer på angående akkurat det. Sett at jeg har en klokke som går på et 1,5 V batteri (AA / LR6 for å være helt presis). Hvordan finner jeg ut hvor stor kondensator jeg må ha for å få et støt som kjennes, uten at jeg risikerer varige skader. En formel hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Når jeg hører pipinga våkner jeg og er trøtt som en elg. så får jeg lys i øynene og blir våken. Med kraftig nok lys tror jeg jeg hadde våkna uansett da. Nå ve jeg heller ikke om jeg sover med åpne øynene siden hver gag jeg har prøvd å sjekke så har jeg sovna :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...