Gå til innhold

Potetgull er godt, men hva er det beste? Og hvor er det egentlig best utvalg?


jimy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvem jeg synes er best. Sørlandschips smaker utrolig godt.. ivherfall de første nevene, men en blir raskt lei, da det er en del krydder og er ganske "komprimerte".

 

Superchips er lette og har en utrolig god sprøhet. Dette kan spises i mangetall, og går lett ned. Smaken er i tillegg ganske så god.

 

Den som jeg KANSKJE ville kategorisert som vinneren må nok være tortillachips generelt, og helst den med ost. Ps: jeg tenker på den lille gule pakkningen (svinedyr men dritgod), ikke de store pakkningene med ost. (de smaker "forferdelig")

Edit: Vanlig tortillachips med salt, og Salsadipp er også en slager her gården.

 

Av en eller annen grunn så virkelig hater jeg rømmedressing. Brekker meg nærmest når jeg spiser det. :p Så her går det uten dipp, eller i salsa. :)

 

Pringels en gang iblandt er også skikkelige saker! Det skal da være originalen, helt klart.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

1. Chips med salt og pepper, den svarte posen som man nesten ikke finner lenger. Har glemt merket, jeg er elendig på å huske slikt. Før var det Polly.. Jeg finner den ofte i avsidesliggende butikker. Ica Meny har den her i Stavanger, men ikke i alle butikkene. En veldig eksklusiv chips, tydeligvis.

 

2. Vanlig Kims med salt og pepper. Var visst ikke så elendig allikevel!

 

3. Sørlandschips med spansk paprika, eller noe slikt. Veldig godt.

 

4. Superchips med salt og pepper.

 

5. Ostepop.

 

6. Popcorn (ikke laget i micro).

 

7. Skruer med salt og pepper / paprika. Partymix er forsåvidt nesten det samme, men liker skruene bedre enn ringene.

 

8. Baconsnacks (litt mektig i lengden, klumper seg lett i halsen hvis en kommer inn i det jeg kaller "chips frenzy", m.a.o tar hele never med chips inn i munnen over lang tid (forsåvidt en herlig måte å spise chips på)).

 

9. Mikro-popkorn med smørsmak. Jo kortere tid en stiller mikroen inn på, jo bedre blir popcornen (altså de få som poppes). X prosent fett blir fordelt på færre antall poppede popcorn, dvs bedre smak. Helst må fingrene glinse etter å ha tatt i popcornbollen, og popcorn må spises slik at en må trykke det inn i munnen. Hvis en ikke søler, så spiser en for sakte. Okei, litt overdrevent, men bare litt. Jeg får ofte kjeft av kjæresten min når jeg spiser popcorn. Mer kjeft enn vanlig rundt matfatet, mener jeg.

 

10. Vanlig chips med paprika. I nøden spiser fanden fluer.

 

11. Pringles, original. En typisk festchips, veldig sjelden noe jeg spiser alene når jeg skal kose meg med en film.

 

12. En ny type jeg aldri har sett før, men som kjæresten min kom hjem med forrige helg. Husker ikke merke eller navn, men den var veldig sprø og med persille/dill, eller noe slikt. Veldig, veldig god. Men når det er sagt, så hadde jeg ikke spist på 7-8 timer og var "holsulten". Når jeg er "holsulten" spiser jeg nesten hva som helst, selv lapskaus.

 

13. Tortillachips med ost. En av de få chipstypene en faktisk blir lei av hvis en spiser for mye! En særdeles dårlig egenskap til en chips, men den scorer såpass høyt som 13. plass fordi den er god de 10 første nevene. Dip er en positiv accessory, men ikke så veldig nødvendig (så lenge vi ikke snakker om tortillachips uten noen smaktilsetning).

 

Nå har jeg antakeligvis glemt noen typer chips, enkelte kunne muligens kommet inn på listen. Det får stå sin prøve..

 

Endring: La til mikropopcorn med smørsmak.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan ikke tro at folk er så jævlig glad i sørlandschips.

Kutter jo tannkjøttet kraftig.

 

All potetgull smaker bedre med rømme/naturell youghurt

 

 

Uansett; liste over mine favoritter.

Biff Og Løk

Sourcream and Onion

Ost og Løk (MÅ spises med dip eller sjokolade)

 

 

 

Potetgull med løk = epic win.

Endret av Loso
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er sinsykt mye godt potetgull ute i hyllende. Biff og løk, kims naturlig, sørlands chips og bacongsnaks( husker ikke navn, men slik som man feks får kjøpt på tivoli) er noen av mine favoritter. Når det er dipp på bordet, fortrekker jeg Maarud salt!

 

Er det noen som husker Olav Sand rifla potetflak? Likte det potetgullet sinsykt godt og syntes smaken var helt unik, noen som husker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...