Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Bestilte meg P182 i går :D

Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair

psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker :p

Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts,

må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste?

Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel.

 

Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men

tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall?

 

Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! :)

 

MVH

XobiN

9444558[/snapback]

Mitt P5N-E SLi har P4-kontakten helt oppe i venstre hjørne, og setter du PSUen(Har samme PSU jeg også) slik at vifta peker nedover så rekker den akkurat bak HK-plata og i den kontakten. Mener og ha sett at kontakten er plassert der på P5K også. ;)

 

8800GTS skal gå fint i øvre kammer tror jeg. Skal jeg bruke øverste kammer må jeg ta ut den øverste skuffen i HDD-holdere oppe i kabinettet. Men som sagt, jeg tror 8800GTS skal gå fint. Anbefaler dog at du setter disken(e) nede i kabinettet siden du da får bedre luftgjennomstrømming i kabinettet.

 

Standardviftene er ganske stillegående på minste turtall(du har tre hastigheter og velge mellom), men støyer ganske mye på fullt.

Anbefaler at du flytter vifta i toppen i front, og setter en annen mer stillegående vifte i topp bare for å få litt luftgjennomstrømming, eller bare drite i den. :)

9444703[/snapback]

 

Diskene dine bør du ha nederst siden du får bedre luftflyt ved å utnytte PSU og viften som står i mellom diskene og PSU. Da kjøles diskene dine ganske godt ned. Samsung og også temmelig kalde diske kontra andre på markedet, så jeg mener at Samsung sine disker passer svært godt i P182. Jeg har fjernet øverste HDD modul og satt vifte ved luftinntaket forran, og en som trekker ut bak. Den øverste vifta har jeg fjernet og CPU er passivt kjølt med Scytje Ninja+ (anbefales ikke hvis du gamer eller OC). Med dette oppsettet har jeg en meget stillegående og kjølig maskin.

 

PSU har jeg montert slik at viften peker nedover. Jeg har en MIST500W med lange kabler slik at jeg får montert alt bak hovedkortets plate. Det fungerer ypperlig og gjør endringer i kabinettet langt enklere.

 

Så jeg har byttet alle viftene til MIST med blå LED som gir et noe frekt lys ut av luftinntaket i toppen. Synes det er en stilig effekt når det er mørkt i rommet. Ellers har jeg en "lånt" Scytje Ninja+ vifta og satt den i front, for den skyver luft svært godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis med matchende disk og et P5KC kort. Såvidt jeg forsto så gjaldt problemet på alle P5K kortene, så jeg får vel bare vente å se. Er ikke så handy at jeg kan løse det problemet om det oppstår, så da får jeg min gode venn 2bb1 (han med P5KC kortet) til å hjelpe meg :) Han fikk ingen problem, så jeg satser på at jeg slipper unna også :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke svar på ett av spørsmålene mine! :)

Noen som har prøvd å installere støydempingsmatter i P182?

Ressultat mht. varme og lydnivå?

 

Om ingen har, så skal i alle fal jeg teste :D

 

Eidt: wops :p kom fra feil profil denne :S er XobiN som poster! :)

Endret av Disable
Lenke til kommentar
Fikk ikke svar på ett av spørsmålene mine! :)

Noen som har prøvd å installere støydempingsmatter i P182?

Ressultat mht. varme og lydnivå?

 

Om ingen har, så skal i alle fal jeg teste :D

 

Nei, tror ikke noen har prøvd dette. Men ser ikke at det skal være noe behov for dette. Eneste lyden som kommer ut fra kassa er igjennom viftehullene ;)

Eidt: wops :p kom fra feil profil denne :S er XobiN som poster! :)

9446569[/snapback]

Ja, sånn kan det fort gå ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan legge ut noen kule bilder av kabinettene sine, har sett gjennom tråden her, og ser mye bra.. Men vil se litt mer av P182 :D

 

Skal bestille det på Torsdag :p

9453329[/snapback]

Forskjellen mellom P180(dagens revisjon) og P182 er bortimot utvisket. Eneste jeg kommer på er svart fargen på P182 som er litt annerledes enn P180.

 

Kan se om jeg får slengt ut et nytt bilde av mitt P180(nyeste revisjon) i løpet av kvelden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...