Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...
  • 2 måneder senere...

 

..:: Update 29.04.2009 ::..

Denne tråden ble opprinnelig laget for Antec P180/182 kabinettene. Dette ble gjort da jeg var ute etter å finne ut mest mulig om kabinettet før jeg selv kjøpte det. Tråden har fått leve i beste velgående, et par år nå, og den har vokst seg til å være blandt de største. Det betyr bare at tråden inneholder mye info og at kabinettet fra Antec har vist seg å være en suksess!

 

Fra og med Januar 2009 er denne tråden åpen for ALLE Antec kabinetter. Dette gjør jeg fordi jeg føler at Antec er en stor familie med gode produkter som fortjener et skikkelig diskusjonsfora. 1.post til bli oppgradert i løpet av kort tid med bilder av de øvrige kabinettet og linker. Jeg trenger derfor deres hjelp og bidrag for å gjøre den best mulig. Sette stor pris på en PM med ønske om info til 1. post.

 

Først av alt, det er utrolig kult å se at denne tråden lever i beste velgående. Takk for alle bidrag! smile.gif

 

Noen har påpekt at jeg burde ha flere bilder i første tråd, men et raskt søk i tråden viser at det er flere bilder av kabinettene i forskjellige modifikasjoner, så jeg tror behovet er dekket.

 

Det har kommet en del nye modeller sine sist. Antec Three Hundred / Nine Hundred / Twelve Hundred, Antec Skeleton, Antec P190 + 1200, Antec Mini P180 White, Antec Mini P180, Sonata Familien har også blitt oppgradert. Finnes også flere kabinetter fra Antec jeg ikke har nevnt.

 

Et raskt søk på Google gir deg tester på norsk og engelsk av samtlige kabinetter.

 

 

Teknisk oppdatering:

Til de av dere som lurer på PSU størrelse, så er det bekreftet av flere brukere at man kan fint bruke de største PSU'ene der ute. Med forbehold selvfølgelig. Man må som regel fjerne viften nederst i midten av kabinettet. Videre har det ofte blitt spurt om lengden på kablene til PSU'en. Som regel er de som følger med lange nok, men P4/8 kan være noe kort om man skal legge alt bak hovedkortplata. Dette kan løses ved å kjøpe en forlenger.

 

 

 

 

..:: Update 14.01.2008 ::..

 

Takk til Inc3ption for sitt bidrag om hvordan man støydemper Antec P182 med matter. Guiden for dette er lagt til "nyttige lenker" og tar for seg støydempningsprosessen bilde for bilde. Her er det mange gode tips!

 

Jeg søker deg som har et slikt kabinett, har hatt eller skal ha / ønsker seg. Bakgrunnen for denne tråden er at jeg ser en stadig økende anbefaling av nettopp disse kabinettene, samt at min egen nysgjerrighet har blitt større og større for hver gang jeg har sett på disse. Kabinettet kan skilte med gode tester hos seriøse aktører. Kabinettet finnes i svart/sølv.

 

..:: Nyttige lenker ::..

** Link til SilentPCreview

** Beste pris .

** Kilde / Antec

** Silentpcreview har også sett på kabinettet

** Flere store bilder fra CEBIT 2007

** Link til sammenligningtest hos SPCR

** Lyddempe et OC Core2Duo system

** Hvordan støydempe kabinettet ditt med støydempningsmatter?

** Antec P182 - Et stykke kunst og godt arbeid!!!NY!!

 

The new standard in performance cases

 

Introducing the P182, the newest edition in Antec's continually improving Performance One design. More innovations have been built in, such as an external fan control for the top and rear fans, a special gun metal black finish, cable organizers and even rubber grommeted ports for externally mounted liquidcooling radiators. All of these improvements build upon the great features of the original P180: the triple layer side panels and door design, and the upper and lower chamber structure to isolate power supply heat from the rest of your components. The P182 truly is the new standard by which all other performance cases will be measured.

..:: Teknisk oppdatering 24.10.2007 ::..

 

For dere som opplever en smule dårlig airflow i kabinettet, så skyldes det restriksjoner i frontgrillene på kabinettet. Det har seg sånn at baksiden av plastikken på døra (altså de små ribbene) er tykkere enn fronten. Dette kan gi dårligere airflow enn tiltenkt. Løsningen på dette er rett og slett å fjerne disse. Evnt fjern også støvfiltere, men husk da på faren for støv generelt.

 

Kilde:

http://www.silentpcreview.com/news762.html

 

Viktig:

Jeg tar ikke ansvar for modifikasjoner du selv har gjort på ditt kabinett eller utstyr forbundet med ditt kabinett. All informasjon og tips som her blir gitt utføres på eget ansvar!

 

Gitt, Har forsatt mitt gamle antec p180 her hjemme :p

Lenke til kommentar

Har et Antec Solo hvor jeg har brukt strikkopphenget til harddisker. Disse har nå blitt så slappe at jeg ikke får HDD til å henge med mellomrom. Har klart å rote bort de HDD Tray'sa som fulgte med kabinettet, men det er vel ikke noen sjangs for å kunne få kjøpt slike som reservedeler?

 

Selv om det kanskje ikke er optimalt støymessig hadde det i alle fall vært bedre enn slik det er nå :)

Lenke til kommentar

Opphenget var aldri helt patent, spør du meg. Hvis strikkene er for slappe, kan du kanskje krysse de en ekstra gang før du stikker disken inn, slik at den delen av strikken du nå har over disken, har du under disken i stedet. Det går jo også an å legge til noen egne strikk, så det var noen som hadde en hjemmelaget variant i en guide eller tråd her et sted for et halvt tiår siden.

 

Hadde det ikke vært så mye styr og dyr porto i Norge, kunne du fått noen trays hos meg... Jeg har en Solo (eller tilsvarende) i kjelleren. :g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...