Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken vei har dere PSUen? Luftinntaket opp mot komponentene eller nedover mor bunn? :)

9334515[/snapback]

 

jeg har montert den med viften ned. Virker bra for meg.

9334581[/snapback]

 

 

Jeg har montert den med viften opp, både side varme stiger, og fordi støv er tyngre enn luft.

9334846[/snapback]

 

Jeg lurer også på hvilken vei jeg skal montere Psuen når den komme i hus.. Den er vel laget for å stå nedover, men kan ikke tenke meg at akkurat det egentlig spiller noen rolle.

Så tror jeg satser på oppover..

Lenke til kommentar
Jeg satte den oppover første gang men da var ikke den 6 pins ledningen til HK lang nok så jeg snudde PSUen nedover og da gikk det bra :)

9396641[/snapback]

 

Jeg monterte en Zalman 600W (min gamle faktisk) i et P182 i dag. Måtte ha vifta nedover for å klare å legge P4 (heter det enda det?:S) bak HK plata.

Lenke til kommentar

Okei. Jeg dette er første gangen jeg monterer en PC og har kjøpt meg P182 kabinett.

Har et par meget nybegynner spørsmål kan man si.

 

Hvilke skruer skal man skru fast HK med. Er det de lange med sånn svær "krage" på? Har prøvd de små og virker ikke som de virker, men samtidig sliter jeg med å få ned skruen i midten av HK og tør knapt skru mer, for jeg er redd "kragen" ta borti noen av komponenetene der. Så hva er det som egentlig skal brukes? står at jeg ska innstallere stand offs? Er det disse som allerede er innstallert? pluggene som står opp fra bakplata?

 

Er redd for å ødelegge noe :ohmy:

 

 

Edit: Og hvilke skruer er det som er spesialsrkuene for å skru fast HDD? Er det de i den lille plastikkposen? Helvetes skrue rot!

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Okei. Jeg dette er første gangen jeg monterer en PC og har kjøpt meg P182 kabinett.

Har et par meget nybegynner spørsmål kan man si.

 

Hvilke skruer skal man skru fast HK med. Er det de lange med sånn svær "krage" på? Har prøvd de små og virker ikke som de virker, men samtidig sliter jeg med å få ned skruen i midten av HK og tør knapt skru mer, for jeg er redd "kragen" ta borti noen av komponenetene der. Så hva er det som egentlig skal brukes? står at jeg ska innstallere stand offs? Er det disse som allerede er innstallert?  pluggene som står opp fra bakplata?

 

Er redd for å ødelegge noe  :ohmy:

 

 

Edit: Og hvilke skruer er det som er spesialsrkuene for å skru fast HDD? Er det de i den lille plastikkposen? Helvetes skrue rot!

9440272[/snapback]

 

Husker litt dårlig, men jeg mener at det er en egen pose med skruer til HK festing ;)

 

Og til HDD, skal de lange med stort hode brukes med gummiknotter mellom. (gummi tingene tror jeg er montert fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Hmm begynner å lukte demovare lang vei her nå. Knottene som HK skal hvile oppå var allerede skrudd inn. HK skruer finner jeg ikke. Eneste som passer var de med storthode som dere sier skal brukes til HDD. Helvete da. Må vel muligens ringe å kjefte litt på netshop nå. 'Var og en pose med svarte skinner som ikke var forseglet.

 

Eller kanskje ikke..Ser på esken at de HK hvilerne allerede er skrudd inn. Er HK skruene kort eller lang?

 

Edit2: Hehe tror jeg har løyst mysteriet nå. Var bare Noobnesen min som tok overhånd. Håper jeg ikke har skadet HK mitt med min hjernedøde skruing :roll:

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Edit2: Hehe tror jeg har løyst mysteriet nå. Var bare Noobnesen min som tok overhånd. Håper jeg ikke har skadet HK mitt med min hjernedøde skruing  :roll:

9440495[/snapback]

 

Jeg skrudde mitt kort på plass for 30 min siden. Spacerene på hovedkortet er allerede skrudd i. Skruene for mammakortet ligger i en pose merket "MB USE ONLY". Som du nå sikkert har funnet ut :-)

 

Tar skikkelig tid dette her for å gjøre alt ordentlig med gjemming av kabler mm.

 

Men et spørsmål. De 3 viftene som følger med, vet at mange bytter de ut, men hvor bra, evt dårlige er de egentlig? Er jo et kvalitetskabinett så Antec har vel ikke puttet såå dårlige vifter i?

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Bestilte meg P182 i går :D

Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair

psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker :p

Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts,

må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste?

Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel.

 

Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men

tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall?

 

Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! :)

 

MVH

XobiN

 

Edit: La like gjerne inn hele oppsettet. Så kan dere med peiling si om jeg får noen tydlige problemer! :)

 

Corsair TWIN2X4096-6400C5

Intel Core 2 Quadro Q6600

Asus P5K/DELUXE/WIFI-AP

Samsung SP T166 500GB, SATAII

NEC AD-7170S, SATA, Black

Corsair CMPSU-620HXEU

Antec Performance One P182

Zalman CNPS9700-LED Multi Cooler

Scythe S-FLEX 1200 - 120mm Fan, 20.1dB * 3

SATA Cable, 90 Degree, 0,5 meter * 5

Creative I-Trigue 3330, 2.1 System

Revoltec Noise-DampingSet Univers.

GeForce 8800GTS, PCI-E 640

Endret av XobiN
Lenke til kommentar
Bestilte meg P182 i går :D

Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair

psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker :p

Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts,

må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste?

Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel.

 

Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men

tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall?

 

Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! :)

 

MVH

XobiN

9444558[/snapback]

8-pins ATX fra HX520 er iallfall lang nok til gjennomføring på baksiden med et Asus P5K-E HK (egen erfaring), så da går det sikkert bra med HX620 også.

 

Stock-viftene er ganske stillegående på "low", på medium og high støyer de for mye. Har lest at de blir fort utslitt, så vi får se.

Lenke til kommentar

OK. Men siden jeg har 3 vifter ekstra i tilleg til de 3 som står i kabinettet. Hvilke bytter jeg ut da? siden der "bare" er plass til 5?

 

Tenker å droppe den mellom hhd og psu, siden den kommer i veien for kabler har jeg hørt. Så vil jeg ha 2 i front, om det er mulig? 1 som blåser ut bak og en som blåser ut på topp. + at jeg har cpu kjøleren som dere ser.

 

Foreløbig plan:

 

1 stk fremme inn

1 stk bak ut

1 stk oppe ut

1stk cpu kjøler

 

1 stk til fremme inn?

Er det mulig, og er det noe vits i?

 

Men samsung diskene? Hvordan problem da?

Endret av XobiN
Lenke til kommentar
Bestilte meg P182 i går :D

Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair

psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker :p

Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts,

må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste?

Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel.

 

Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men

tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall?

 

Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! :)

 

MVH

XobiN

9444558[/snapback]

Mitt P5N-E SLi har P4-kontakten helt oppe i venstre hjørne, og setter du PSUen(Har samme PSU jeg også) slik at vifta peker nedover så rekker den akkurat bak HK-plata og i den kontakten. Mener og ha sett at kontakten er plassert der på P5K også. ;)

 

8800GTS skal gå fint i øvre kammer tror jeg. Skal jeg bruke øverste kammer må jeg ta ut den øverste skuffen i HDD-holdere oppe i kabinettet. Men som sagt, jeg tror 8800GTS skal gå fint. Anbefaler dog at du setter disken(e) nede i kabinettet siden du da får bedre luftgjennomstrømming i kabinettet.

 

Standardviftene er ganske stillegående på minste turtall(du har tre hastigheter og velge mellom), men støyer ganske mye på fullt.

Anbefaler at du flytter vifta i toppen i front, og setter en annen mer stillegående vifte i topp bare for å få litt luftgjennomstrømming, eller bare drite i den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...