Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH

Da kommer mitt p190 med posten ca tirsdag, viss posten gjør jobben sin.

Satser på at resten av delene kommer frem samtidig(diverse nettsjapper), så kan en legge ut en fin serie med bygge-bilder onsdag kveld.

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar
Her er da kabinettet mitt igjen...Har rydda litt og satt i en ny Mist vifte!!

 

Et triks jeg har tatt med meg fra alle modifikasjoner jeg har gjort er å tvinne kablene som går til vifter. Da blir de først og fremst langt mer kompakte og enklere å plassere. Dessuten ser det litt bedre ut. Ellers synes jeg maskinen din var stilig, samme vifter som meg ;)

 

Da kommer mitt p190 med posten ca tirsdag, viss posten gjør jobben sin.

Satser på at resten av delene kommer frem samtidig(diverse nettsjapper), så kan en legge ut en fin serie med bygge-bilder onsdag kveld.

 

Gleder meg, det vil jeg gjerne se! Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

P190 påplass, åpnet og montert hovedkortet, men "vår alles kjære" posten norge er ei sinke med resten av delene, og jeg skal bort imorra og fredag, så da kommer worklogg med bilder tidligst lørdag.

 

Har tatt endel bilder her allerede, men jeg finner ikke kabelen til kameraet mitt så jeg får de over på pc'en... Hint: 20m^2 hybel og alt for mye esker etter innflytting, der èn av de inneholder kabelen...

Lenke til kommentar

Wuhu! :D

 

Da var datan på plass! Tenkte å skrive om mine erfaringer med kabinettet så langt:

 

UTVENDIG

 

Utvending skuffet kabinettet meg litt. Det besto av litt mer plastikk en jeg hadde forventet, og kvalitetsintrykket sank. ( :thumbdown: ) Jeg fikk tilslutt av embalasjen som dekket overflatene, noe som veide litt opp for "plastikk skuffelsen" Den grå/sorte finishen var veldig pen! :dribble:

 

INNSIDEN

 

Jeg fikk, ved hjelp av et skrujern (harde thumbscrews), av de nydlige sidedørene.

På innsiden ble jeg møtt av en blank metall finish, og veldig få plastik detaljer. ( :thumbup: ) Ellers var der plenty med sorteringsmuligheter, hvor gode alle av de var får vi se på senere.

 

MONTERING:

 

Det første jeg satte i gang med var å bytte ut alle standarviftene. Den ferdigmonterte viftestyringen forsvant i samme slengen og etterlot seg 2 pene hull bakerst i kabinettet. (litt synd, men syntest ikke så veldig at det gjør noe)

 

Så var de PSU'n sin tur inn. Veldig ok løsning her. Nederst i kabinettet i et eget feste som er gummi belagt for vibrasjonsdemping :thumbup::thumbup:

Jeg har modulere kabler, men kablene ble likevell et lite problem. Pr. dags dato har jeg ikke vifte nederst i kabinettet siden kablene fra psu ville gått rett inn i bladene på den. Skal se om jeg får fikset dette senere, men temperaturen i maskinen er ikke så ille uansett.

 

Hovedkortet kom enkelt på plass, god plasss til montering også.

 

hdd og cd rom installasjon gikk som en drøm. Var bare å dra ut festene til HDD, og skru på noe små fester på cd-rom'n så var de good-to-go.

 

GPU gikk på plass uten problemer.

 

TING JEG IKKE FIKK TIL:

 

Portene på framsiden, og viften i det nederste rommet.

 

 

Ble ikke umiddelbart forelsket i dette kabiettet, men det holder likevell høy standar i forhold til prisen etter min mening. Litt skuffet over "plastikk følelsen" men ellers et godt kabinett! :)

 

Terningkast: 4 + (Nå var jeg streng :roll: )

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

Ser ut til at du har kost deg med montering ;)

 

Plastiken du sikter til er med på å lyddempe hele kabinettet. Det er plast-alu-plast (3-lag). Jeg kan vel ikke si meg enig i at dette senker kvalitetsfølelsen på kabinettet. For meg synes jeg at dette gjør det bare enda bedre. Virker som om Antec har brukt tid på å lage en såpass gjennomført løsning.

 

Du kan jo ta en titt på andre plastikk kabinetter og du vil fort se at det er forskjell på hardplast og hardplast...

 

Viften nede tar du ut med makt, rett og slett. Den sitter fast med to tapper som vippes ut med flattrekker el.l. Jeg rippa den ut og satte inn en ny fra MIST.

 

Litt usikker på hva du mener med portene i front, men er det USB, Firewire og lyd du sikter til? I såfall skal disse festet på hovedkortet, såfremt du har muligheter for dette.

Lenke til kommentar

Tok meg en kjapp ryddings nå. Fikk usp portene i front til å funke, + at jeg satte inn 2 vifter til! 1stk mellom hdd og gpu, og en stk mellom hdd og strøm. (den jeg ikke fikk på plass pga kabelrot før. Begynder å like dette kabinette mer og mer jeg! :) Nå må jeg bare skaffe meg 2stk stillegående 120mm vifter til. For de jeg satte inn var av den org. sorten og de bråker faktisk endel på lavest hastighet også! :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Beklager noe sein posting om mitt nye P190, men er ikke alltid ting går helt som planlagt...

 

Bilder må vente, da jeg fremdeles ikke har lokalisert kabelen til digitalkameraet mitt...

 

Førsteinntrykket da jeg skulle hente kabinettet på posten var at "det var da en sinnsykt stort eske", men var kanskje ikke annet å forvente med en totalvekt på over 25kg og en eske som var småvanskelig å få godt grep på. Det er i slike øyeblikk en innser hvorfor en ikke skulle ha flyttet inn i fjerde etasje i et bygg uten heis :thumbdown:

 

Kabinettet var godt pakket inn, og bra er det, for "vår alles kjære Posten" hadde jo behandlet det sååå fint (bilder kommer).

 

Følelsen av kvalitet var i alle fall slående nå jeg endelig fikk revet av pappen og dratt av plasten som beskyttet kabinettet. Frontdøra er riktignok litt vel bøyelig/myk, grunnet tynt alu-plast-alu, men den sorte blanke finishen gir et kvalitetsinntrykk jeg vanligvis bare forbinder med LianLi-kabinetter :whistle:

 

Ikke gå løs på dette kabinettet i tro om at tommelskruene virkelig kan skrus opp for hånd, forutsatt at du ikke innehar en strongman-tittel. Her må det skrutrekker til for å få opp sidedørene.

 

I det du tar av sidedøren, får umiddelbart utrykket god plass en helt ny mening. Her er det tenkt på det meste, uttagbare hardiskskuffer med gummiforinger, strips til kabelsortering på bakveggen bak hovedkortet for bedre luftstrøm, festeklips for ledninger fra kabinettets frontpanel, en massiv 200m vifte i døra, og vaskbare støvfiltere som standard.

 

Siden jeg ennå ikke har fått minnebrikkene mine, så har jeg ikke fåttt kjørt igang maskina, men jeg har da fått montert alt annet. Deler monteres lett selv i dårlig lys, takket være snakelight'en som sitter inne i kabinettet og som tilsluttes enten en ledig usbport på hovedkortet, eller en vanlig kontakt på strømforsyningen. Selv to store grafikk-kort som ATI/AMD radeon 2900 xt, har forholdsvis god plass både under og etter montering.

 

Info om eventuell viftestøy kommer etterhvert, når manglende deler er påplass.

 

quoter fritt fra XoiN ang instalasjon av dvdrom:

cd rom installasjon gikk som en drøm. Var bare å dra ut festene... ...og skru på noe små fester på cd-rom'n så var de good-to-go.

 

Ellers så kan det jo nevnes at frontdøra kan vippes bakover 270 grader, alt av skruer og fester en kan tenke seg å behøve i kabinettets levetid medfølger, pusseklut for de som får noia av fingeravrtykk på den blanke frontdøra er selvfølgelig med, og nok modulære kabler til en liten hær av disker ligger pent pakket med i esken.

 

Mer info & bilder kommer så snart som mulig :w00t:

 

Terningkast hittil: 5 +

 

 

Edit: Noe som plutselig slo meg, er om det er 10a eller 16a sikring på hybelen... Er det førstnevnte, tror jeg det kan bli valget mellom varmovn eller pc vinterstid viss jeg ikke vil at sikringa skal gå så fort en setter igang med spilling, men med 2x 2900 xt er det vel ett fett i forhold til varmeutvikling, fort 80% av 4-500w i varmeeffekt bare der :whistle:

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...