Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

..:: Update 29.04.2009 ::..

Denne tråden ble opprinnelig laget for Antec P180/182 kabinettene. Dette ble gjort da jeg var ute etter å finne ut mest mulig om kabinettet før jeg selv kjøpte det. Tråden har fått leve i beste velgående, et par år nå, og den har vokst seg til å være blandt de største. Det betyr bare at tråden inneholder mye info og at kabinettet fra Antec har vist seg å være en suksess!

 

Fra og med Januar 2009 er denne tråden åpen for ALLE Antec kabinetter. Dette gjør jeg fordi jeg føler at Antec er en stor familie med gode produkter som fortjener et skikkelig diskusjonsfora. 1.post til bli oppgradert i løpet av kort tid med bilder av de øvrige kabinettet og linker. Jeg trenger derfor deres hjelp og bidrag for å gjøre den best mulig. Sette stor pris på en PM med ønske om info til 1. post.

 

Først av alt, det er utrolig kult å se at denne tråden lever i beste velgående. Takk for alle bidrag! :)

 

Noen har påpekt at jeg burde ha flere bilder i første tråd, men et raskt søk i tråden viser at det er flere bilder av kabinettene i forskjellige modifikasjoner, så jeg tror behovet er dekket.

 

Det har kommet en del nye modeller sine sist. Antec Three Hundred / Nine Hundred / Twelve Hundred, Antec Skeleton, Antec P190 + 1200, Antec Mini P180 White, Antec Mini P180, Sonata Familien har også blitt oppgradert. Finnes også flere kabinetter fra Antec jeg ikke har nevnt.

 

Et raskt søk på Google gir deg tester på norsk og engelsk av samtlige kabinetter.

 

Teknisk oppdatering:

Til de av dere som lurer på PSU størrelse, så er det bekreftet av flere brukere at man kan fint bruke de største PSU'ene der ute. Med forbehold selvfølgelig. Man må som regel fjerne viften nederst i midten av kabinettet. Videre har det ofte blitt spurt om lengden på kablene til PSU'en. Som regel er de som følger med lange nok, men P4/8 kan være noe kort om man skal legge alt bak hovedkortplata. Dette kan løses ved å kjøpe en forlenger.

 

 

 

..:: Update 14.01.2008 ::..

Takk til Inc3ption for sitt bidrag om hvordan man støydemper Antec P182 med matter. Guiden for dette er lagt til "nyttige lenker" og tar for seg støydempningsprosessen bilde for bilde. Her er det mange gode tips!

 

Jeg søker deg som har et slikt kabinett, har hatt eller skal ha / ønsker seg. Bakgrunnen for denne tråden er at jeg ser en stadig økende anbefaling av nettopp disse kabinettene, samt at min egen nysgjerrighet har blitt større og større for hver gang jeg har sett på disse. Kabinettet kan skilte med gode tester hos seriøse aktører. Kabinettet finnes i svart/sølv.

 

..:: Nyttige lenker ::..

** Link til SilentPCreview

** Beste pris .

** Kilde / Antec

** Silentpcreview har også sett på kabinettet

** Flere store bilder fra CEBIT 2007

** Link til sammenligningtest hos SPCR

** Lyddempe et OC Core2Duo system

** Hvordan støydempe kabinettet ditt med støydempningsmatter?

** Antec P182 - Et stykke kunst og godt arbeid!!!NY!!

 

The new standard in performance cases

 

Introducing the P182, the newest edition in Antec's continually improving Performance One design. More innovations have been built in, such as an external fan control for the top and rear fans, a special gun metal black finish, cable organizers and even rubber grommeted ports for externally mounted liquidcooling radiators. All of these improvements build upon the great features of the original P180: the triple layer side panels and door design, and the upper and lower chamber structure to isolate power supply heat from the rest of your components. The P182 truly is the new standard by which all other performance cases will be measured.

 

..:: Teknisk oppdatering 24.10.2007 ::..

 

For dere som opplever en smule dårlig airflow i kabinettet, så skyldes det restriksjoner i frontgrillene på kabinettet. Det har seg sånn at baksiden av plastikken på døra (altså de små ribbene) er tykkere enn fronten. Dette kan gi dårligere airflow enn tiltenkt. Løsningen på dette er rett og slett å fjerne disse. Evnt fjern også støvfiltere, men husk da på faren for støv generelt.

 

Kilde:

http://www.silentpcreview.com/news762.html

 

Viktig:

Jeg tar ikke ansvar for modifikasjoner du selv har gjort på ditt kabinett eller utstyr forbundet med ditt kabinett. All informasjon og tips som her blir gitt utføres på eget ansvar!

post-5508-1175331365_thumb.jpg

post-5508-1175331371_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sølv-versjonen av P180, og er absolutt et visuelt attrativt kabinett. Er stor plass på innsiden, utrolig enkelt å montere alt fra hovedkort til hdd, og medfølger 3 kabinettvifter som gjør susen!

 

Alt i alt et kjempekabinett!

 

Hva angår støyegenskaper isolerer det lyden bra (luftkjøling hele kabinettet, cpu og chassis)

Lenke til kommentar
Har selv sølv-versjonen av P180, og er absolutt et visuelt attrativt kabinett. Er stor plass på innsiden, utrolig enkelt å montere alt fra hovedkort til hdd, og medfølger 3 kabinettvifter som gjør susen!

 

Alt i alt et kjempekabinett!

 

Hva angår støyegenskaper isolerer det lyden bra (luftkjøling hele kabinettet, cpu og chassis)

8232146[/snapback]

 

Hvordan har du festet dine disker? Leste av SilentPCreview at de anbefalte å ha diskene nede sammen med PSU. Forøvrig er designet til Antec P180 utviklet med tanke på stuePC design, støyutvikling og varme. Ganske bra opplegg i grunn.

Lenke til kommentar
har forsøkt å plassere hdd både opp og nede med PSU, syntes den lager mest lyd når den står nede

8251070[/snapback]

 

Jasså, det er merkelig. Fikk inntrykk av at det var hipp som happ. Men det er jo nøyaktig slike tilbakemeldinger vi som lurer på om vi skal kjøpe Antec P180 vil ha. Takk ;)

Lenke til kommentar

P180 er et bra kabinett det, men døra er elendig. Hos meg vil den ikke ligge inntil kabinettet engang. Den er dessuten veldig tynn og slarkete. Ellers har det jo bra kjøleevne og god plass. Som tidligere nevnt bør du ha lange kabler fra psu. Jeg måtte forlenge både atx og den 4 pins-kontakten på min mist 500w.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt noen problemer med døra. Skjønner ikke hvordan dere klarer det.

 

Hva er det som sperrer døra fra å ligge inntill?

8280339[/snapback]

Det er flere som har rapportert om det samme. Men som regel har det vært uheldige revisjoner av kabinettet. Gleder meg til kabinettene er i salg. Merkelig at HW.no ikke har hatt sak om de nye kabinettet. Er jo snakk om en skikkelig lekkerbisk i form av P180se. Men 300$ er mye penger for et kabinett.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt noen problemer med døra. Skjønner ikke hvordan dere klarer det.

 

Hva er det som sperrer døra fra å ligge inntill?

8280339[/snapback]

Ingenting, den er ganske enkelt ikke rett. Den buler ut på midten. Varierer faktisk med romtemperaturen. Burde egentlig fått ny dør av fabrikanten, for den stinker big time...

Lenke til kommentar

Hmmm.

 

P182:

 

Svart farge absorberer jo varme (inni kab), noe å tenke på for dem som er opptatt av termiske egenskaper. Lide for skjønnheten eller hva?

 

Bob

 

 

PS: du som har problemer med døren på ditt P180 - når ble dette kjøpt? Etter hva jeg leser av reviews består døren av 3 lag, hvorav 2 er ulike materialer. Endringer i temperatur vil derfor få døren til å "vri seg".. Dette skal være fixet i senere versjoner av kabinettet.

Endret av BobTheBeetle
Lenke til kommentar
Hmmm.

 

P182:

 

Svart farge absorberer jo varme (inni kab), noe å tenke på for dem som er opptatt av termiske egenskaper. Lide for skjønnheten eller hva?

 

Bob

 

 

PS: du som har problemer med døren på ditt P180 - når ble dette kjøpt? Etter hva jeg leser av reviews består døren av 3 lag, hvorav 2 er ulike materialer. Endringer i temperatur vil derfor få døren til å "vri seg".. Dette skal være fixet i senere versjoner av kabinettet.

8291249[/snapback]

 

Mener du at det er bedre at varmen reflekteres fra innsiden? Uansett er det lite relevant, svært lite av varmetransport foregår igjennom kabinettet. Det er lufttransport som gjelder, derfor har alu minimale termiske fordeler i et kabinett...

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmmm.

 

P182:

 

Svart farge absorberer jo varme (inni kab), noe å tenke på for dem som er opptatt av termiske egenskaper. Lide for skjønnheten eller hva?

 

Bob

 

 

PS: du som har problemer med døren på ditt P180 - når ble dette kjøpt? Etter hva jeg leser av reviews består døren av 3 lag, hvorav 2 er ulike materialer. Endringer i temperatur vil derfor få døren til å "vri seg".. Dette skal være fixet i senere versjoner av kabinettet.

8291249[/snapback]

 

Ble vel kjøpt rundt denne tiden ifjor.

Lenke til kommentar
Hmmm.

 

P182:

 

Svart farge absorberer jo varme (inni kab), noe å tenke på for dem som er opptatt av termiske egenskaper. Lide for skjønnheten eller hva?

 

Bob

 

 

PS: du som har problemer med døren på ditt P180 - når ble dette kjøpt? Etter hva jeg leser av reviews består døren av 3 lag, hvorav 2 er ulike materialer. Endringer i temperatur vil derfor få døren til å "vri seg".. Dette skal være fixet i senere versjoner av kabinettet.

8291249[/snapback]

 

 

Svart absorberer varme?

 

Ehh, nå snakker vi om tempratur INNI kabinettet. Farge har ikke noe å si, men MATRIALEN av stoffet vil avgjøre om den trekker varme.

 

Du tenker på sol stråler som blir trukket inn i mørke farger som svart, DA blir det varmt.

 

Har ikke noe å si om fargen når det er inni i et lukket rom. Da burde jeg male mine vegger svart om jeg ville ha det varmt? :!:

 

 

Jeg har P180, men synes den er temmelig trang. Skulle vært mer lengde på kabinettet. Men kjøle messing, og støy er den HELT kanon fet!

 

Noen som vet om den nye er lenger/dypere?

Lenke til kommentar

Noen som vet når P182 evt. P190 kommer i salg?

Finnes ikke i lanseringsguiden.

P190 finnes heller ikke hoss Antec.com.

Intern Postet 31/03-2007 : 16:08    Likte P190 jeg! Har lenge drømt om en etterfølger til P180 med større plass osv.    Det som er kjedelig med speil dekselene er at det sikkert blir riper ganske fort, og tror nok de blir rimelig synlige.
Bilder av P190,noen?

 

Vurderer å oppgradere for fremtiden,og vurderer sterkt P180-190serien som spillkabinett sammen med Seasonic S12 600W el.OCZ ModStream 520W.

Eller en kraftigere PSU bare den er stille nokk,for en som hater støy.

 

Har et Arctic Cooling Silentium T1 som er veldig stille,men den har bare 350w PSU(seasonic) som ikke kan skiftes ut.

Lenke til kommentar
P190: The Big Boy

 

The last case is the P190, this is the big bad granddaddy of them all. It is similar to the P180/182, but it is longer with a couple interesting differences. It has a 200mm fan on the side of the unit. Yea, 200mm, that’s about 8” in diameter. It also supports a dual power supply setup, so you can have one power supply for your motherboard and hard drives and another one for your video cards. It supports EATX motherboards, so you can even put a dual socket motherboard in the case. And the copious amount of fans (200mm, two 140mm fans on top, and front and rear 120mm) will certainly keep it cool.

 

287wt6.jpg

292ti8.jpg

295ge2.jpg

296yt5.jpg

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...