Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

 

 

Tror de har Chippewa i den ene butikken i Torggata som ikke har noe navn, hvis jeg ikke husker feil.

 

 

Jeg har sett på facebook at flykicks har Chippewa, men var ikke akkurat særlig imponert av utvalget de hadde. Jeg var hos Lille Vinkel Sko i Byporten, der hadde de ikke Chippewa, men jeg fikk beskjed om at de hadde de i majorstuen. Jeg blir vel i en av de nermeste dagene å dra dit. Kan i samme slengen dra til den butikken du prater om, hvor ligger den?

 

I Torggata, bortover mot Grünerløkka. Tror den er eid av samme som driver Flykicks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Tror de har Chippewa i den ene butikken i Torggata som ikke har noe navn, hvis jeg ikke husker feil.

 

Jeg har sett på facebook at flykicks har Chippewa, men var ikke akkurat særlig imponert av utvalget de hadde. Jeg var hos Lille Vinkel Sko i Byporten, der hadde de ikke Chippewa, men jeg fikk beskjed om at de hadde de i majorstuen. Jeg blir vel i en av de nermeste dagene å dra dit. Kan i samme slengen dra til den butikken du prater om, hvor ligger den?

I Torggata, bortover mot Grünerløkka. Tror den er eid av samme som driver Flykicks.
Den heter Flykicks. Bare uten navn på lokalet. Morsom butikk, essensen av "workwear + div. teknisk Patagonia"-trenden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dro til Lille Vinkel Sko på majorstuen og fikk prøvd på meg Chippewa. Må si at jeg syns de så ganske bra ut. Det var noen Wolverine som var på tilbud, men syns ikke de var noe fine. Det var imidlertid noen som ikke var på tilbud som så bedre ut. Skal sjekke ut de flykicks butikkene en annen dag. 

Lenke til kommentar

Fant ikke noe RM Williams jeg :(

 

Har skikkelig lyst på de.

Tok 45 min, så var både herre- og damemodellene utsolgt.

 

Det hender miinto kjører et par dager med 20% på alt i løpet av året, så hvis butikkene som solgte støvlene får de tilbake lager, får du trolig gjort et kupp senere. Fikk selv kjøpt de i høst med 20% avslag. 

 

@Kubjelle. LL Bean sine støvler er et alternativ enkelte her har vært fornøyd med tidligere, og de virker greie med hensyn til pris. Ulempa er at de bare er tilgjengelig på nett.

Lenke til kommentar

Det har i det siste vært en greie med helt usansynlig lang leveringstid hos LL Bean pga popularitet. LL Bean måtte kommentere, og det var visst pga at produksjonen finner sted i USA. Aner ikke hvor lang leveringstid det er nå. De fleste stocker jo opp på sko før sesongen begynner. 

Lenke til kommentar

 

@Kubjelle. LL Bean sine støvler er et alternativ enkelte her har vært fornøyd med tidligere, og de virker greie med hensyn til pris. Ulempa er at de bare er tilgjengelig på nett.

 

 

Ja, jeg ser at det er faktisk Chippewa som produserer de. Av rent overfladiske grunner så frister det litt å kjøpe deres Engineer boot. Med tanke på at jeg er sivilingeniør.

 

Men de hadde ikke den i tan og jeg tror jeg foretrekker å kjøpe i butikk ...

Lenke til kommentar

Var på den butikken på Torggata i dag og jeg kjøpte meg et par Chippewa tan renegade. Kul butikk forresten. Ganske fornøyd med valget, men da jeg kom hjem for så så jeg at det ene hullet i skoen har en metallkant som stikker ut og kommer bort i skolissen når jeg drar den gjennom. Ganske irriterende, drar dit i morgen for å få byttet skoen. Litt kjipt, men bra at jeg kjøpte i butikk så kan jeg få fikset det rimelig kjapt.

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar

Har kjøpt to par sorte pensko. Begge gir meg horrible gnagsår på hælene som gjør det nesten umulig å gå med de (finner bare ut av dette etter jeg har gått med de ute en stund). Noen som har noen tips for dette evt merker som lager sko med veldig myke hæler (evt skumdemping etc)?

Lenke til kommentar

Har kjøpt to par sorte pensko. Begge gir meg horrible gnagsår på hælene som gjør det nesten umulig å gå med de (finner bare ut av dette etter jeg har gått med de ute en stund). Noen som har noen tips for dette evt merker som lager sko med veldig myke hæler (evt skumdemping etc)?

 

Nå vet jeg ikke hvilke sko du har kjøpt, men mange sko må gås inn. Ha dem på i korte perioder, i startenkan du gå med dem på hjemme, så øker du opp etter som skoen har tilpasset seg foten din.

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter et par monks med gummi såle.

Størrelse 46 og bred passform. Eventuelt 47 og vanlig passform.

Enkel eller dobbel stropp i brunt skinn.

Noen tips til hvor eg kan få tak i?

Helst under 3 tusen total pris til norge.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

 

Har kjøpt to par sorte pensko. Begge gir meg horrible gnagsår på hælene som gjør det nesten umulig å gå med de (finner bare ut av dette etter jeg har gått med de ute en stund). Noen som har noen tips for dette evt merker som lager sko med veldig myke hæler (evt skumdemping etc)?

 

Nå vet jeg ikke hvilke sko du har kjøpt, men mange sko må gås inn. Ha dem på i korte perioder, i startenkan du gå med dem på hjemme, så øker du opp etter som skoen har tilpasset seg foten din.

 

 

Jeg vil heller anbefale det motsatte.  Sett først skoene vekk til gnagsårene er helt borte.  Så finner du en dag da du har god tid, klistrer et par lag sportstape på stedene hvor skoene gnager og går så en laaang tur (minst en time, gjerne to eller tre).  Det løser som regel problemet helt, eller så godt som.  Påfør gjerne liberalt med lærbalsam kvelden før og la den trekke inn i skoene over natten, det hjelper også.  Er de ikke helt gnagfrie etter første "behandling" gjentar du bare prosedyren.

 

Alternativt, hvis en lengre tur ikke frister, går det selvsagt an å klistre sportstape på hælene hver gang man bruker skoene inntil problemet er borte, men hvem husker på slikt over tid.  Mye greiere å gå dem inn en gang for alle.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

 

 

Har kjøpt to par sorte pensko. Begge gir meg horrible gnagsår på hælene som gjør det nesten umulig å gå med de (finner bare ut av dette etter jeg har gått med de ute en stund). Noen som har noen tips for dette evt merker som lager sko med veldig myke hæler (evt skumdemping etc)?

 

Nå vet jeg ikke hvilke sko du har kjøpt, men mange sko må gås inn. Ha dem på i korte perioder, i startenkan du gå med dem på hjemme, så øker du opp etter som skoen har tilpasset seg foten din.

 

 

Jeg vil heller anbefale det motsatte.  Sett først skoene vekk til gnagsårene er helt borte.  Så finner du en dag da du har god tid, klistrer et par lag sportstape på stedene hvor skoene gnager og går så en laaang tur (minst en time, gjerne to eller tre).  Det løser som regel problemet helt, eller så godt som.  Påfør gjerne liberalt med lærbalsam kvelden før og la den trekke inn i skoene over natten, det hjelper også.  Er de ikke helt gnagfrie etter første "behandling" gjentar du bare prosedyren.

 

Alternativt, hvis en lengre tur ikke frister, går det selvsagt an å klistre sportstape på hælene hver gang man bruker skoene inntil problemet er borte, men hvem husker på slikt over tid.  Mye greiere å gå dem inn en gang for alle.

 

 

Skal prøve på dette fra mandag av. Vil ikke lenger gå med skoene fra leiligheten til jobb, så jeg bytter når jeg kommer. Mye mindre sjanse for større problemer da. Skal få tak i sportsteip. :) Går dette greit får jeg se om jeg risker en gårtur eller to med de.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...