Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Farging av vanlig skinn med skokrem avhenger av skinn. Noen tar til seg krem godt, mens andre ikke gjør det. Lys chromexcel går for eksempel veldig lett.

 

Man kan farge opp semsket skinn ved spray også, men det krever mye spray, ofte 3-4 flasker. Fra brunt til sort kan bli stygt men brunt til mørkere brunt vil nok fungere bra.

Lenke til kommentar

Prøver å finne meg noen vintersko som duger når det er svinkaldt ute, men også når det er plussgrader og sørpeføre. Sett litt rundt omkring på forskjellige nettbutikker, og det ser ut til at Timberland er veldig populært innenfor denne kategorien. Er det pga merket, eller at dette faktisk er gode sko?

Lenke til kommentar

Farging av vanlig skinn med skokrem avhenger av skinn. Noen tar til seg krem godt, mens andre ikke gjør det. Lys chromexcel går for eksempel veldig lett.

 

Man kan farge opp semsket skinn ved spray også, men det krever mye spray, ofte 3-4 flasker. Fra brunt til sort kan bli stygt men brunt til mørkere brunt vil nok fungere bra.

Min erfaring er at kremen er viktigere. Boot Black har en virkelig lav grad av farging, mens Kiwi er på topp av det jeg har prøvd. Saphir kommer ganske høyt opp.
Lenke til kommentar

 

Farging av vanlig skinn med skokrem avhenger av skinn. Noen tar til seg krem godt, mens andre ikke gjør det. Lys chromexcel går for eksempel veldig lett.

 

Man kan farge opp semsket skinn ved spray også, men det krever mye spray, ofte 3-4 flasker. Fra brunt til sort kan bli stygt men brunt til mørkere brunt vil nok fungere bra.

Min erfaring er at kremen er viktigere. Boot Black har en virkelig lav grad av farging, mens Kiwi er på topp av det jeg har prøvd. Saphir kommer ganske høyt opp.

 

Da er vi enige. Når jeg sier skokrem mener jeg krem. Voksen derimot legger seg bare på overflaten.

Lenke til kommentar

900x900px-LL-0ee9dc2c_IMG_8232.jpeg

Hei. Jeg har et par sorte RM Williams chelsea boots som jeg prøver å ta godt vare på. Problemet er at jeg ikke har peiling hvordan jeg burde behandle disse skoene i kalveskinn. Jeg prøvde meg en runde på det lokale kjøpesenteret for å få litt hjelp i skobutikker, men de hadde vel like lite peiling som meg.

Til nå ha jeg:
- Tørket over smuss og skit med en våt fille.
- Smurt de inn med Nikwax
- Tørket oveflødig voks med ny ren og fuktig fille.

Denne fremgangsmåten ser ut til å i alle fall ta vare på skinnet og de frastøter seg vann ganske så bra. Likevell er jeg ikke helt sikker på om dette er så rett behandling av denne typen sko. 
Ser nå at det har kommet noen "subbemerker" på skinnet som jeg gjerne skulle hatt bort. Da regner jeg med at jeg må påføre noe som farger? 

Har lett litt etter RM Williams sine egne produkter på bl.a. ebay, men med fraktpriser på det dobbelte av hva produktet koster så har jeg holdt meg unna. 

Helst skulle jeg hatt et fint lite kit med ulike produkter til skopleie. Noen som kan anbefale noen slike løsninger? Linker til nettbutikker mottas med stor takknemlighet.


 

Lenke til kommentar

Veldig fine støvler, klassikere det der.

Bruke en renovator og en krem fra tid til annen. Da gir du skinnet fuktighet og næring.

Voks er bra, men legger seg som en hinne over skinnet og tilfører ikke noe til selve skinnet. Saphir er veldig bra saker. Høyer og en del andre bedre butikker selger deres produkt.

La støvlene hvile minst en dag etter bruk. Bruk skotre. Om de blir våte så tørk av dem med en klut og la dem tørke i romtemperatur med skotreene i. 

Lenke til kommentar

--

 

 

Leather conditioner: http://www.pediwear.co.uk/rm-williams/products/7565.php

Polish: http://www.pediwear.co.uk/rm-williams/products/7566.php

 

Leather conditioner i ny og ne, polish etter behov. Bestilte selv ovenfor, rask og problemfri levering!

 

Av skotre så kjøpte jeg denne: http://www.bexley.com/Bexley/en/p/shoecare_accessories/embauchoirs?coloris=red_cedar

Om du går for samme så gå ned en str på treet. Jeg skrudde også ut ene fjæren for å justere ned spennet, ellers kan de justeres i bredden.

 

Begge ovenfor trekker fra MVA om jeg husker rett samt går under tollgrensen.

Lenke til kommentar

 

 

Farging av vanlig skinn med skokrem avhenger av skinn. Noen tar til seg krem godt, mens andre ikke gjør det. Lys chromexcel går for eksempel veldig lett.

 

Man kan farge opp semsket skinn ved spray også, men det krever mye spray, ofte 3-4 flasker. Fra brunt til sort kan bli stygt men brunt til mørkere brunt vil nok fungere bra.

Min erfaring er at kremen er viktigere. Boot Black har en virkelig lav grad av farging, mens Kiwi er på topp av det jeg har prøvd. Saphir kommer ganske høyt opp.

 

Da er vi enige. Når jeg sier skokrem mener jeg krem. Voksen derimot legger seg bare på overflaten.

 

 

Takk for gode innspill fra alle sammen. Når jeg kommer hjem igjen skal jeg poste bilder av de stakkars skoene så dere får se hvor skitne de faktisk er.

 

God jul!

Lenke til kommentar

Prøver å finne meg noen vintersko som duger når det er svinkaldt ute, men også når det er plussgrader og sørpeføre. Sett litt rundt omkring på forskjellige nettbutikker, og det ser ut til at Timberland er veldig populært innenfor denne kategorien. Er det pga merket, eller at dette faktisk er gode sko?

Lurer på det samme. 

Lenke til kommentar

Har tenkt å prøve noe nytt. Vanligvis har jeg kjøpt relativt billige sko (300-1000kr), har imidlertid tenkt på i det siste om det er mer fornuftig å legge litt mer penger i klær og sko. Vanligvis har skoene mine vart i alt fra 6 månder til 1 år. Det er nesten for ille. Tenker derfor å kjøpe noen stødige boots som varer en stund (2-3, kanskje 5 år?). Etter fremragende detektivarbeid på internetten har jeg funnet ut at Chippewa sine boots har fått mye gode omtaler for å være solide og av god kvalitet, som eldes bra og ikke ser helt for jævlig ut.

 

Dessverre er det ikke mange butikker som fører Chippewa i Norge. Lille Vinkel Sko fører de.

 

https://lillevinkelsko.no/casual-h%C3%B8st-vintersko/chippewa-boots/tan-renegade-20-brun

 

Syns de forøvrig er ganske fine, men det irriterer meg noe grønnjævlig at de ikke skriver hva modellen heter slik at jeg kan snoke mer på internetten. Uansett, utseende på de er greit. Jeg liker gjerne å gå i sko som kan virke halv-formelle hvis du ser de ved første øyekast. I halvmørket. Med dogg på brillene.

 

Har også sett på Chippewa Apache http://www.zappos.com/chippewa-apache-lace-up Den ser forholdsvis fin ut, selv om det muligens er delvis masochistisk å ha så lange skolisser. Jeg bør etter hvert kjøpe meg noen boots som det er mulig å hive rett på foten når jeg blir lei av å knytte skolisser.

 

La meg oppsummere og stille noen spørsmål.

 

Jeg vil ha noen sterke, mandige, stødige boots som varer en god stund. Chippewa ser ut som et godt merke. Er det, eller bør jeg se på noen andre merker? Bør jeg kjøpe på nett eller i butikk? Andre kommentarer til tankerekken min mottas med takknemlig og skepsis. 

Lenke til kommentar

Har tenkt å prøve noe nytt. Vanligvis har jeg kjøpt relativt billige sko (300-1000kr), har imidlertid tenkt på i det siste om det er mer fornuftig å legge litt mer penger i klær og sko. Vanligvis har skoene mine vart i alt fra 6 månder til 1 år. Det er nesten for ille. Tenker derfor å kjøpe noen stødige boots som varer en stund (2-3, kanskje 5 år?). Etter fremragende detektivarbeid på internetten har jeg funnet ut at Chippewa sine boots har fått mye gode omtaler for å være solide og av god kvalitet, som eldes bra og ikke ser helt for jævlig ut.

 

Dessverre er det ikke mange butikker som fører Chippewa i Norge. Lille Vinkel Sko fører de.

 

https://lillevinkelsko.no/casual-h%C3%B8st-vintersko/chippewa-boots/tan-renegade-20-brun

 

Syns de forøvrig er ganske fine, men det irriterer meg noe grønnjævlig at de ikke skriver hva modellen heter slik at jeg kan snoke mer på internetten. Uansett, utseende på de er greit. Jeg liker gjerne å gå i sko som kan virke halv-formelle hvis du ser de ved første øyekast. I halvmørket. Med dogg på brillene.

 

Har også sett på Chippewa Apache http://www.zappos.com/chippewa-apache-lace-up Den ser forholdsvis fin ut, selv om det muligens er delvis masochistisk å ha så lange skolisser. Jeg bør etter hvert kjøpe meg noen boots som det er mulig å hive rett på foten når jeg blir lei av å knytte skolisser.

 

La meg oppsummere og stille noen spørsmål.

 

Jeg vil ha noen sterke, mandige, stødige boots som varer en god stund. Chippewa ser ut som et godt merke. Er det, eller bør jeg se på noen andre merker? Bør jeg kjøpe på nett eller i butikk? Andre kommentarer til tankerekken min mottas med takknemlig og skepsis. 

 

Chippewa er bra. Andre lignende er Red Wing, eventuelt Wolverines (uten lærsåle).

Lenke til kommentar

Har tenkt å prøve noe nytt. Vanligvis har jeg kjøpt relativt billige sko (300-1000kr), har imidlertid tenkt på i det siste om det er mer fornuftig å legge litt mer penger i klær og sko. Vanligvis har skoene mine vart i alt fra 6 månder til 1 år. Det er nesten for ille. Tenker derfor å kjøpe noen stødige boots som varer en stund (2-3, kanskje 5 år?). Etter fremragende detektivarbeid på internetten har jeg funnet ut at Chippewa sine boots har fått mye gode omtaler for å være solide og av god kvalitet, som eldes bra og ikke ser helt for jævlig ut.

 

Dessverre er det ikke mange butikker som fører Chippewa i Norge. Lille Vinkel Sko fører de.

 

https://lillevinkelsko.no/casual-h%C3%B8st-vintersko/chippewa-boots/tan-renegade-20-brun

 

Syns de forøvrig er ganske fine, men det irriterer meg noe grønnjævlig at de ikke skriver hva modellen heter slik at jeg kan snoke mer på internetten. Uansett, utseende på de er greit. Jeg liker gjerne å gå i sko som kan virke halv-formelle hvis du ser de ved første øyekast. I halvmørket. Med dogg på brillene.

 

Har også sett på Chippewa Apache http://www.zappos.com/chippewa-apache-lace-up Den ser forholdsvis fin ut, selv om det muligens er delvis masochistisk å ha så lange skolisser. Jeg bør etter hvert kjøpe meg noen boots som det er mulig å hive rett på foten når jeg blir lei av å knytte skolisser.

 

La meg oppsummere og stille noen spørsmål.

 

Jeg vil ha noen sterke, mandige, stødige boots som varer en god stund. Chippewa ser ut som et godt merke. Er det, eller bør jeg se på noen andre merker? Bør jeg kjøpe på nett eller i butikk? Andre kommentarer til tankerekken min mottas med takknemlig og skepsis. 

 

Tror de har Chippewa i den ene butikken i Torggata som ikke har noe navn, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

 

Tror de har Chippewa i den ene butikken i Torggata som ikke har noe navn, hvis jeg ikke husker feil.

 

 

Jeg har sett på facebook at flykicks har Chippewa, men var ikke akkurat særlig imponert av utvalget de hadde. Jeg var hos Lille Vinkel Sko i Byporten, der hadde de ikke Chippewa, men jeg fikk beskjed om at de hadde de i majorstuen. Jeg blir vel i en av de nermeste dagene å dra dit. Kan i samme slengen dra til den butikken du prater om, hvor ligger den?

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...