Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er interessert i å overta et par mørk burgunder Camina, semi brogue boots? De er litt for trange for meg, Disse er str 42 (UK 7.5), lærsåler og brukt kanskje syv ganger. Ga 3.700 for dem, men den prisen er absolutt et forhandlingstema. 
Få ikke lagt ut bilder, men sender gjerne på pm/mail.

Give us a vink.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til stygge og funksjonelle høst/vintersko som tåler "alt," puster greit og er sånn passe varme? Må ha kraftig gummisåle, skinn som tåler juling, og pustende membran. Kan ikke være for korte. Fint om de er såpass nøytralt stygge at de ikke gjør stort av seg. Kontrastdetaljer og andre farger enn helt svart utgår nesten av seg selv. Ønsker ikke noe som skriker "tursko."

 

Så en kort liste over vintersko her isted, men det er de samme gjengangerne som er "for fine" for meg.

 

Mine Ecco Sirius gav opp i sommer, etter ti års bruk og misbruk, de var på mange vis helt perfekt, funksjonelt sett. Hadde vært fint å funne noe som fungerte like godt, men var et par hakk penere.

 

ecco-track-sirius-kort.jpg

 

Har vært innom et dusin tilfeldige skobutikker i Trondheim uten å finne noe som helst som faller i smak, og er litt rådvill.

Lenke til kommentar

Med ikke alt for korte går jeg ut fra at du mener ikke alt for lave?

 

Jeg vet ikke om det er noen spesiell grunn til at du vil ha sko som puster? Membran generelt er jo superdritt. Det fungerer til membranet sprekker (og det gjør det), og etterpå lekker det som en sil. Et par gode lærstøvler du tar vare på er mye bedre. Og det er erfaring fra turer med membranstøvler - ikke bare generell kjærlighet for alt som er gammeldags.

 

Estetisk vet jeg ikke helt hvor du vil. Det er lite som er mer formelt enn bildet du postet, men mindre enn det som har blitt foreslått nylig i tråden. Det eneste jeg kan komme på er alpine boots, for eksempel Paraboot Avoriaz eller J. Fitzpatrick Snoqualmie. 

Lenke til kommentar

Snoqualmie er litt i rett retning, men jeg syns nesten den blir for fin og upraktisk.

 

Er klar over at membran kan slites og sprekke, men nå ser jeg etter sko som skal kunne fungere til alt bortsett fra på tur, og da blir slitasjen begrenset med mitt bruk. (Har tursko med utbyttbart for og membran.)  Er ute etter sko som puster fordi mine føtter trives best i sko som puster, og da syns jeg det er viktig å prøve å finne sko som gjør det, om det er mulig.

 

En av de tingene jeg ser etter visuelt sett er minst mulig rot, unødvendige detaljer og sømmer og sånt som "bare er til pynt," er jo mest praktisk med minst mulig sånt.

 

Danner var et fint tips.

 

Disse kunne fungert:

 

MOUNTAIN PASS BLACK GLACE

BWCEO5l.jpg

VERTIGO BLACK GLACE

f2gomCq.jpg

 

Lenke til kommentar

Er ute etter sko som puster fordi mine føtter trives best i sko som puster, og da syns jeg det er viktig å prøve å finne sko som gjør det, om det er mulig.

 

Siden det er dine sko skal du få gjøre som du vil, men jeg er 95% sikker på at det er strømpene som er problemet. Ull er utvilsomt best, både sommer og vinter - i forskjellig tykkelse, såklart. Det er et tips, hvertfall. 

 

Diemme har også alpine boots i butikk i Norge. 

Lenke til kommentar

Søkt litt rundt og ser det har vært oppe en del ganger, men alikvel ikke kommet helt til bunns i det. 

 

Har er par RM williams jeg skulle hatt et skotre til. Har sett på Bexley, men er usikker på størrelsen da jeg mener å ha lest de er litt store. i forhold til enkelte modeller Så om noen har tips om sted (nett innenfor tollgrensen), type og størrelse ift RMW setter jeg stor pris på tips :)

Lenke til kommentar

Halla!

 

Noen som er gira på å hjelpe meg? (hvis du finner drømmeskoen for meg så skal jeg tegne en tegning for deg)

 

 Er på utkikk etter 2 ting.

 

Noen slimme herresko av lær som ser litt classy ut noe a la denne, bare at den da skal være i lær typ som denne samt at den skal sitte enda litt strammere enn vansen og ha en litt cleanere strømlinjeformet look.

 

+ kalosjer, ser at Swims er populært, men jeg syntes at alt over 200kr er dyrt for en kalosje. 

 

ANYONE?  :w00t:

Lenke til kommentar

Herregud, lakk-double monks var fælt. Brune lakksko er generelt sett fælt. Egentlig er jo lakksko generelt sett ikke pent :p Men jeg ser du har linket til samme bildet to ganger, kanskje du mener en annen type skinn?

 

Meermin har noen veldig fine double monks. Jeg har de i vanlig brunt skinn, men de har også noe litt røffere her pluss noe semsket: https://meermin.es/catalogo.php?idFamilia4=3&idFamilia3=1

Lenke til kommentar

Herregud, lakk-double monks var fælt. Brune lakksko er generelt sett fælt. Egentlig er jo lakksko generelt sett ikke pent :p Men jeg ser du har linket til samme bildet to ganger, kanskje du mener en annen type skinn?

Stusset over det jeg også, lurte på om det kanskje var skjermen min som spilte meg ett puss.

Lakksko skal jo bare brukes til smoking/kjole og hvitt og da skal de være sorte. 

 

Fine de fra Meermin, egentlig ikke så gal pris på de heller, selv med kjip kurs. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hvis det siste bildet ("lær typ som denne") er riktig, altså at de skal være spesielt blanke, går det jo evt. an å gå for shell cordovan fra Carmina, f.eks. disse: Klikk. De har en annen blankhet enn vanlig lær.

 

Det forutsetter riktignok at Corsair er villig til å bruke nærmere syv lapper på et par sko, noe jeg ikke helt ser for meg mtp. siste setning om kalosjpriser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...