Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Fine dem, men blir fort 2,5k,  i tillegg veldig dyrt om en skulle returnere.  

 

Noen som har andre alternativer? Mørk brune suede i chelsea eller chukka

 

Disse kanskje

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fine dem, men blir fort 2,5k,  i tillegg veldig dyrt om en skulle returnere.  

 

Noen som har andre alternativer? Mørk brune suede i chelsea eller chukka

 

Disse kanskje

 

 

Hvis du velger å bestille over nett blir det ca 25% prispåslag for å få dem sendt til Nårje.

Det er stadige tilbud fra CT, ofte 10-15% avslag eller ulike verdikuponger som daler ned i postkassen, disse er på £5-20.

Hvis du velger å reise over og handle i butikk får du igjen britisk moms, eller rettere sagt ca 10% når vekslingsbyrået har grabbet sitt. Billetter til London er ikke dyrt om du kan reise på ukurante dager og tider.

 

Retur av varer koster ca en hundrings. Og du får tilbake norsk moms - etter litt parpirarbeid.

Lenke til kommentar

Utrolig fristet på et par sorte Loake Aldwych. Vet lesten passer bra. Er det andre opplagte kandidater som bør vurderes?

Har dem, veldig safe pen sko. 

 

Noen som har sett de nye de har på Volt, laget i England av en relativt kjent produsent tror jeg, husker ikke navnet. 

Virker som om de er gode, vurdere kjøp av de. 

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese denne alt for lange tråden. Men uansett. Må få ut det her. Jeg skjønner ikke at så mange går rundt med disse joggeskoene. Ser jo helt forjævlig ut. Skulle tro de var designa for å se stygg ut. Og alle har samme temaet. Joggesko må liksom se sånn her ut nå til dags? 

 

joggesko_129.jpg

 

Elendig!

Lenke til kommentar

Takk for tips! Nå får jeg endelig bruk for de gamle t-skjortene som bare ligger og støver vekk. 

 

En annen ting:

 

Jeg har vært på fylla med et par semskede Red Wing desert boots i desembersørpa. Jeg hadde trolig ikke nok impregnering på de og de fikk gjennomgå skikkelig i regnværet. De opprinnelig beige skoene ser nå ut som de bokstavelig talt har vært gjennom fem år lang ekspedisjon i ørkenen. Selv om det er litt sjarm med godt brukte sko, så ser de rett og slett stygge ut nå, så jeg lurte på om noen her inne har erfaring med å farge semskede sko! Jeg tenkte å gjøre litt research hos f eks C. Hemsen før jeg prøver meg på noe som helst, men tar gjerne i mot tips. Planen er for øvrig å farge skinnet sort. 

Lenke til kommentar

Hvis det står helt sykt ille til med dem, kan det hjelpe med en runde sadelsåpe før du har på Red Wing sin egen olje. 

 

Skal en ikke være litt forsiktig med olje på semskede?

Jeg har brukt Saphir sin cleaner for semskede sko på mine, og de ble ganske fine etter på. Men klart jeg hadde ikke gitt dem en omgang i gjørmebad og ørkenvandring på forhånd.

 

Lenke til kommentar

 

Hvis det står helt sykt ille til med dem, kan det hjelpe med en runde sadelsåpe før du har på Red Wing sin egen olje. 

 

Skal en ikke være litt forsiktig med olje på semskede?

Jeg har brukt Saphir sin cleaner for semskede sko på mine, og de ble ganske fine etter på. Men klart jeg hadde ikke gitt dem en omgang i gjørmebad og ørkenvandring på forhånd.

 

 

Det har du helt rett i, jeg overså semsket. Olje på semsket blir ille, ja. 

Men det finnes ganske mye såper for semsket skinn. Så en real julevask før impregnering bør gjøre susen. Ikke at jeg har prøvd det, men det finnes vel forskjellige sprayer til semsket som gir farge også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...